Het Vespa topic

het kan ook anders als je de blauwe echt niet open krijgt magneet overzetten van de master dan hoef je alleen maar de blauwe te programmeren

[afbeelding]

Kwam dit tegen in de Piaggio documentatie:



If new locks are fitted:
  • Lock set will be supplied with one Master and one Service key.
  • If you do not have any original keys then you must also change the CDI /Immobliser unit.
  • If you have the original Master key:
    Use a screwdriver to pries the Master key apart so the Chip can be removed.
    Remove the chip from the new key and replace it with the original. Now the immobiliser will not know that anything has changed. Now the system is working and you can programme the new Service keys.



Idd een nieuw setje aanschaffen en de (Master) chip overzetten.




Update:

full


Helaas wordt punt 'C' niet besproken in de gebruikershandleiding v/d LX125/150 Touring.
 
Laatst bewerkt:
helemaal top chopper Cooper... ik zelf heb geen boekjes gekregen bij deze vespa..
Ikga ermee aan de slag groetjes
 
Het blijven Vespa's toch,al gebruik Ik het niet zo vaak als de GTS,
full

Erg trots op,Vandaag laatste dingetje aan de GS160 gedaan van Vriendin,nu klaar voor de Lente,
Gelijk vandaag maar camping besproken voor de VespaWorldDay's...
Groet,AJ
 
Laatst bewerkt:
Goh ajv ik heb nooit begrepen dat jij ook lid bent van een Vespa club. Die van zuid Holland lijkt mij ? Welke camping heb jij besproken voor Hasselt ?
Onze club gaat ook kamperen maar niet op de massa camping.

O ja,... prachtige Vespa heeft je vriendin :}
 
Laatst bewerkt:
Ff een vraagje voor de GTS eigenaren.
Ik heb een 250 uit 2006 zonder achter bagage drager (zat er niet op toen ik hem kocht).
Ik wil in de toekomst graag een koffer achterop, kan ik dan het standaard rek aanschaffen en dan later een (originele vespa) koffer daarop monteren..??

Met het standaard rek bedoel ik dan die je via easyparts kunt bestellen (de originele vespa uitvoering van 194 euro)

Of heb ik dan een heel ander rek nodig..??
 
Laatst bewerkt:
Het blijven Vespa's toch,al gebruik Ik het niet zo vaak als de GTS,
3af2a5323355402ff11575085a6945a2

Erg trots op,Vandaag laatste dingetje aan de GS160 gedaan van Vriendin,nu klaar voor de Lente,
Gelijk vandaag maar camping besproken voor de VespaWorldDay's...
Groet,AJ

Knap hoor!, zie dat je project ook een hoop schroot heeft opgeleverd... ;)
 
@marinde,Grazie!
Ze is er helemaal weg van,en ding stuurt goed,ze heeft Haar zeluf opgebouwd...
We zijn niet zo van de Cluppie's,maar omdat paar vrienden bij "amicidelleduetempi",(België) zitten, vinden we dat wel gezellig en leuk voor ritje's ect...
Gaan naar camping De Binnenvaart geloof ik,(Vriendin regelt dat),
Lijkt me wel een toffe happening worden,veel zin in!
Groeten,AJ&Karin
 
Laatst bewerkt:
@marinde,Grazie!
Ze is er helemaal weg van,en ding stuurt goed,ze heeft Haar zeluf opgebouwd...
We zijn niet zo van de Cluppie's,maar omdat paar vrienden bij "amicidelleduetempi",(België) zitten, vinden we dat wel gezellig en leuk voor ritje's ect...
Gaan naar camping De Binnenvaart geloof ik,(Vriendin regelt dat),
Lijkt me wel een toffe happening worden,veel zin in!
Groeten,AJ&Karin

Om deel te kunnen nemen aan tal van activiteiten moet je lid zijn van een Vespa club ajv. Er zijn natuurlijk altijd wel wat dingen waar je als bezoeker bij kan komen.
De Binnenvaart is DE camping dus of je wel aan je nachtrust toekomt... ?? Ik zit op een andere camping die niet op de VWD site vermeld staat.

Maar echt prachtige Vespa... wie weet komen we elkaar welk tegen in Hasselt :)
 
Bommes ik heb ook een koffer op de standaard bagagedrager van mijn GTS uit hetzelfde jaar.
Maar het kan ook goedkoper he. Geen luxe bagagedrager kopen maar een koffer drager.
Hmm.... ik geloof dat een vriend van mij die ook bij easyparts gekocht heeft.
Dat is ook mooier vind ik.... lijkt ie er niet zo bij aan te hangen. Moet je wel meteen een koffer kopen he anders is het natuurlijk niet mooi.

Moet zeggen nu ik de foto erbij opgezocht heb dat ik dat zilveren randje achter mijn zadel voor mijn koffer langs dan wel weer mooi vind haha De rode is dus van mij. De witte is een GTS 300 maar dat maakt voor een bagage drager niet uit. Jij hebt de bagagedrager van een 300 haha.
full
 
Ff een vraagje voor de GTS eigenaren.
Ik heb een 250 uit 2006 zonder achter bagage drager (zat er niet op toen ik hem kocht).
Ik wil in de toekomst graag een koffer achterop, kan ik dan het standaard rek aanschaffen en dan later een (originele vespa) koffer daarop monteren..??

Met het standaard rek bedoel ik dan die je via easyparts kunt bestellen (de originele vespa uitvoering van 194 euro)

Of heb ik dan een heel ander rek nodig..??

Check marktplaats, staat er 1 te koop voor €65, scheelt je weer veel knaken.
 
Marinde:
dankje voor de verduidelijking.. die foto is erg duidelijk (wat een mooie scooter heb je trouwens, zo een leuke kleur ook ;) )

Johnv:
Via marktplaats vond ik nog een voor en achterdrager bij 1 verkoper (redelijk in de buurt).
Meteen ff gemailed (geen tel nummer er bij :N )
Thanks voor de tip dus.
 
Laatst bewerkt:
Dubbelpost.. :o

Net gekocht, na de koffie ff monteren:
[afbeelding]

Die ziet er netjes uit. Geen voorrek erbij ?

Heb net ook weer 200 marktplaats km op de Vespa gezet, heb zo'n antirobos art3 slot gekocht, volgens mij is hij nou wel vol met zowat alle opties die er zijn :P
 
Laatst bewerkt:
Nee geen voorrek er bij, had hij die ook nog wel liggen + alle andere beugels, 3 koffers en nog wat meer meuk (wind schermen hoog en laag enzo).
Maar ik heb nu alleen gekozen voor een achter rekje, koffertje koop ik nog wel een keer want dat is een optie die ik nog wil hebben.

Nu zit het gemonteerd, en meteen ff de scootert een keer gewassen:
IMAG0613-1.jpg

Meteen een t-wrap om het rekje getrokken zodat hij open geklapt blijft staan.
IMAG0612-1.jpg


Meteen ff een klein rondje gereden (zit nog geen kenteken op dus alleen ff blokje rond).
Moeten duidelijk nieuwe bandjes op :X
Denk dat ik meteen de velgjes mat zwart ga spuiten als de bandjes er af zijn, lijkt me bij deze kleur erg gaaf matchen.
 
Laatst bewerkt:
@bommes,
Zwarte wielen zal zeker goed staan,laat ze poedercoaten,kost de wereld niet,maar veel harder...
Succes,AJ
 
Ik zelf heb een Vespa Gts Super Sport, nu wil ik voor van de zomer twee pothelmpjes kopen die in mijn buddybak passen. Ik neem aan dat de Vespa helmen hiervoor gemaakt zijn eigenlijk maar ik dacht ik vraag het toch maar even hier.
Heeft iemand ervaring met twee pothelmen in zijn buddybak?

Dank
 
Pothelmen omdat ze in de buddy passen?

Nu zijn Jethelmen al minder veilig,maar een potje?
Zet dan gewoon alleen een muts op ;)
 
Niet alle Vespa helmen passen, maar 1 type dacht ik. Heb zelf een goedkopere variant gekocht, maar daar past er ook maar 1 van in de bak. Vespa helmen zijn duur, er zijn betere/fijnere helmen voor veel minder €.
Je kunt ze natuurlijk ook aan de helmhaken aan t zadel vastmaken, hangen alleen buiten.
 
Net tijdelijk kenteken voor woensdag a.s. aangevraagd.
Dan mag de Vespa voor haar invoer controle naar de RDW.
Hopen dat er niet al te veel sneeuw ligt dan.. :N
 
Hoe zit het tegenwoordig met de bpm die betaald moet worden?
Een paar jaar geleden deed de belastingdienst dat bij de Rwd zelf, nu is dat volgens mij niet meer...
 
Terug
Bovenaan Onderaan