Het Vespa topic

je moet het zelf uitrekenen, opgeven, en dan betalen voordat de RDW een kenteken afgeeft

duurt nu 2 weken voor dat je een kenteken hebt aangifte doen wachten op je aanslag betalen en een week later heb je dan je kenteken
 
Moet ik nog ff uitzoeken inderdaad.
Maar veel valt er niet te verzinnen. Volle mep BPM voor een 300 gts is iets van 600 euro.
Ik heb geen 300 maar een 250 en er is nog iets van een kwart rest BPM over nu (bouwjaar 2006).
Dus een 150 euro is er max nog te betalen. Alles minder is mooi mee genomen.

Maar nog wel ff opzoeken of ik wat moet invullen van te voren.
 
is een heeel onduidelijk formulier voor :+ makkelijker kunnen ze het niet maken gewoon natte vinger werk heb ik nu ook 2 × gedaan 2× van de huidige nieuwprijs uit gegaan die was goedkoper dan de toenmalige nieuwprijs
 
Laatst bewerkt:
ze zijn dus niet erg behulpzaam met het helpen uitrekenen van de bpm die nog betaald moet worden.
Als je te veel betaald hoor je ze niet , maar te weinig dan weten ze je wel te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Van de week het mailtje van de belastingdienst binnen:
91 euro betalen, maar dat is dan de voorlopige betaling.
Pas als die ontvangen is gaat de inspecteur bepalen of ik te veel of te weinig heb betaald.. |(
Wel geven ze na de betaling de vrijgave aan de RDW meteen door.. :?
Ik kan me vergissen maar op je kenteken staat toch je BPM bedrag, hoe kan de belastingdienst dan na het vrijgeven en aanmaken van dat kenteken door de RDW het bpm bedrag gaan bepalen.. :N

Net ff 2 bandjes besteld: Pirelli GTS 23 voorbandje en een GTS 24 voor achter (ja ja lekker duidelijk, met zonder majo graag, voor achterband |( ).
Worden van de week op mijn werk bezorgd, kan ik in het weekend een proberen of ik ze er zelf op geprakt krijg. 8-)
 
Begonnen aan de bandjes:
Beetje onscherp maar:
[img=307,512]https://lh3.googleusercontent.com/-Sx6apF1inaY/UQqk57YVIPI/AAAAAAAAAjg/tmsn0ZlxWS0/s512/IMAG0628-1.jpg[/img]

Achterwieltje er uit en bandje er af:

[img=640,384]https://lh4.googleusercontent.com/-KoFPdKHk9w8/UQqk3C1ZiCI/AAAAAAAAAjY/TJNBLi0md2w/s640/IMAG0629-1.jpg[/img]

Is ook wel nodig, op de foto niet goed te zien maar het is een behoorlijke gecupte frikandel :N .
Nieuwe bandjes staan al klaar *O* :

[img=307,512]https://lh5.googleusercontent.com/-Q_wx8byzz-E/UQqk1N8icWI/AAAAAAAAAjQ/DxIGM1mN-Mg/s512/IMAG0630-1.jpg[/img]

Wiel er af/uit half uur werk (uitlaatje en rechter achterbrug deel zit er voor), bandje van de velg 5 minuten. :Y wat nou banden apparaat.
Ben bang dat ik wel anders piep als die nieuwe stugge jongen er weer terug op moet. :X
 
Er is geen onvertogen woord gevallen, beetje afwasmiddel en het rubbertje floepte er zo overheen.. *O*
IMAG0632-1.jpg

Achterbandje klaar, next. :+
 
Laatst bewerkt:
Dubbel post:

Show je banden apparaat:
[img=384,640]https://lh5.googleusercontent.com/-b_2necO-fGM/UQ0DA3DkEvI/AAAAAAAAAkI/A-s0FnwHVfg/s1024/IMAG0637.jpg[/img]

En de "lepeltjes" in actie:
[img=384,640]https://lh4.googleusercontent.com/-ngbq3fyhxc0/UQ0DCGRWB3I/AAAAAAAAAkQ/7Da0_djGPdM/s1024/IMAG0638.jpg[/img]

Nog een trap na:
[img=384,640]https://lh4.googleusercontent.com/-2OZtRI-yWZE/UQ0iWRltLTI/AAAAAAAAAkk/_z4lGMPxwro/s1024/IMAG0639.jpg[/img]

Meteen een rondje wezen rijden en de pekel er maar af gespoelt in de wasbox.
Lekker weertje hoor, zonneviziertje kon naar beneden 8)
 
Niet gedaan, net ff over de 100 gereden een klein stukje en niet echt iets voelen trillen.
 
Vandaag ben ik ook flink bezig geweest aan mijn wesp;
-dr pulley gewichtjes & glijlagers in de vario geplaatst
-luchtfilter aangepast + malossi 2 lagen luchtfilter geplaatst
-malossi O2 lambda emulator geplaatst
-malossi gele koppelingsveertjes geplaatst

op de planning voor morgen;
ontsteking 3° vervroegen...
 
@Jooks,
Hoi,
Waar lijden al die aanpassingen naar?,Sneller optrekken,hogere topsnelheid?
En de ontsteking vervroegen?,Waarom...
Groeten,AJ
 
die aanpassingen dienen voor;
-sneller optrekken
-topsnelheid blijft hetzelfde
-alerter reageren op de gashendel door de motor en de vario
-koppeling grijpt origineel net te vroeg aan, waardoor je steeds die eerste 10 meter met een loom optrekkende scooter zit
-aangezien mijn wesp uitgerust is met een sportuitlaat zonder cat, mag de injectie iets rijker en de ontsteking iets vroeger
-het houdt mij toch weeral een weekendje van de straat :+
 
topsnelheid is toch bij de vespatjes in de cdi begrenst..
althans zo iets dacht ik te hebben onthouden.

Jooks: mag ik vragen wat voor mod je aan je luchtfilter hebt gedaan..??
 
topsnelheid is toch bij de vespatjes in de cdi begrenst..
althans zo iets dacht ik te hebben onthouden.

Jooks: mag ik vragen wat voor mod je aan je luchtfilter hebt gedaan..??

topsnelheid is bij mij begrensd door de lengte (1.98m) en het gewicht (100kg) van de rijder :( , harder dan 125km/h heb ik nog niet gehaald...

luchtfiltermod is het aanpassen van de "snorkel" in het luchtfilterdeksel. (uitleg is op bijna alle vespa-forums terug te vinden)
 
welk gewicht heb je gebruikt?


Ik had de SR2117/6 van 11.5 gr besteld.
Als vervelende & wantrouwige mens dat ik ben :P , heb ik deze rolletjes eens op de keukenweegschaal gelegd. Blijkbaar wegen de rolletjes van 11.5 gr in praktijk 12.3 gr...
De originele rolletjes wegen exact 14 gr.

Overigens geen probleem want de Pulleys doen precies wat ze moeten doen.
 
topsnelheid is bij mij begrensd door de lengte (1.98m) en het gewicht (100kg) van de rijder :( , harder dan 125km/h heb ik nog niet gehaald...

luchtfiltermod is het aanpassen van de "snorkel" in het luchtfilterdeksel. (uitleg is op bijna alle vespa-forums terug te vinden)
Ik had de luchtfilter mod. ook gedaan (aprilia Sportcity)maar gezien het resultaat was het alle moeite niet waard.
De motorloop is in de lage toeren wat onrustiger en met koud weer rond en onder het vriespunt is het net of hij brandstof tekort komt.
En duidelijk meer terugslag/neerslag van brandstof op het luchtfilter een zwarte kring.
En ook meer bagger/modder en vocht in het luchtfilterhuis.
En natuurlijk ook meer benzineverbruik.
full



Dus al met al klein voordeel, veel nadelen, tenzij je alleen met mooi weer rijd.
 
@Jooks,Bedankt voor de info...
Ik ook beetje Jouw lengte en gewicht,maar vind dat de GTS aardig mee weg komt...
Maar alle info is welkom,Heb er een Giannelli Iperscooter uitlaat op,(Klinkt leuk)!
Groetenen thanks,AJ
 
Ik heb het zelfde blok op de scarabeo 300 {,misschien wat andere afstelling}
bij 10.000km ging hij niet harder meer dan 138 a 139km/u op de teller.
Toen heb ik de kleppen heel goed afgesteld en hij liep gelijk 145 km/u terwijl ze pas bij 20.000km gesteld hoefde te worden.
maar ze hadden allebei ruim 1 tiende te veel speling.
 
Laatst bewerkt:
@supertip;

Dat is wel een heel andere luchtfilter dan op de Vespa.
Bij een Vespa GTS is de aanzuigsnorkel van zo'n kleine diameter dat ie niet anders kan dan vermogen wegnemen.
Meestal worden er wat extra gaten voorzien in de snorkel, waardoor ie net wat beter gaat lopen & een klein beetje meer aanzuiggeluid produceert. Geen last van extra vuil of vocht in de filter, en moeilijk lopen doet ie zeker niet (injectie compenseert netjes).
 
Laatst bewerkt:
Ik had de SR2117/6 van 11.5 gr besteld.
Als vervelende & wantrouwige mens dat ik ben :P , heb ik deze rolletjes eens op de keukenweegschaal gelegd. Blijkbaar wegen de rolletjes van 11.5 gr in praktijk 12.3 gr...
De originele rolletjes wegen exact 14 gr.

Overigens geen probleem want de Pulleys doen precies wat ze moeten doen.
Zijn dit dr pulleys "rolletjes" die jij geplaatst hebt..??
En kan ik voor een 250 GTS het zelfde rollen gewicht aanhouden denk jij..??

edit:
Heb zelf even gezocht en dit gevonden:
Vespa GTS performance mods - the results are in!! - Scooter Community, Everything about Scooters, Join the Scooter Community
Dus 13 gram dr pulley sliders voor de 250 GTS en ik ga eens opzoek naar dat K&N filter ding..
 
Laatst bewerkt:
Zijn dit dr pulleys "rolletjes" die jij geplaatst hebt..??
En kan ik voor een 250 GTS het zelfde rollen gewicht aanhouden denk jij..??

edit:
Heb zelf even gezocht en dit gevonden:
Vespa GTS performance mods - the results are in!! - Scooter Community, Everything about Scooters, Join the Scooter Community
Dus 13 gram dr pulley sliders voor de 250 GTS en ik ga eens opzoek naar dat K&N filter ding..


Het zijn de "hoekige variogewichtjes" en niet de ronde rolletjes...

13 gram lijkt mij veel voor de 250? :?

check even op dr pulley's overzichtslijst;
http://www.drpulley.info/drpulley_docs/Typenliste.pdf
 
Laatst bewerkt:
Die 13 gram is wat ik lees op dat Engelse forum.
Daar heeft iemand acceleratie metingen gedaan met die sliders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan