Het VTR-SP 1 & 2 _ topic deel 22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het een idee om eens te kijken en stiekeme plannetjes te maken of we komend jaar met enkele personen naar de TT kunnen gaan? (als alternatieve vakantie/VTR-SP meeting?)
 
Is het een idee om eens te kijken en stiekeme plannetjes te maken of we komend jaar met enkele personen naar de TT kunnen gaan? (als alternatieve vakantie/VTR-SP meeting?)

Als ik daarvoor iets kan betekenen vanuit de stad Groningen? Je kunt natuurlijk ook in Assen gaan stappen maar naar mijn mening is Grunn in dat opzicht toch superieur ..
 
Vandaag trouwens het motorpark (3 stuks) afgetankt, een voor een bij de pomp, en de accu's uitgebouwd. Seizoen is daarmee voorbij, fini .. :')
 
De brommert van madame ga ik van het weekend even aftanken, die staat al even stil in de stalling. De SP wil ik met droge dagen (mits er gepekeld gaat worden) nog ff pakken voor een rondje :]

Dan volgen er nog 2 mega cleaningen voordat ze definitief de winterstalling in gaan...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bezig geweest met het monteren van een led achterlicht en normaal gesproken ben ik erg handig maar heb denk ik per ongeluk wat kortsluiting gemaakt... vraag niet hoe... Nu werkt mijn knipper en rem licht niet meer. Weet iemand of er nog een zekering zit of wat het probleem zou kunnen zijn.
 
Was eigenlijk ook al begonnen met het winterklaar maken, maar kon het zondag niet laten om met zulk mooi weer toch nog ff een rondje om de kerk te maken :]
 
Ik ben bezig geweest met het monteren van een led achterlicht en normaal gesproken ben ik erg handig maar heb denk ik per ongeluk wat kortsluiting gemaakt... vraag niet hoe... Nu werkt mijn knipper en rem licht niet meer. Weet iemand of er nog een zekering zit of wat het probleem zou kunnen zijn.

Dit probleem had ik ook! Bij mij ging mijn dashbord uit en aan als ik mijn remhendel bediende :P ff zekeringetjes checken, waarschijnlijk heb je de LED even verkeerd om aangesloten gehad.
 
Dit probleem had ik ook! Bij mij ging mijn dashbord uit en aan als ik mijn remhendel bediende :P ff zekeringetjes checken, waarschijnlijk heb je de LED even verkeerd om aangesloten gehad.

Hè dat probleem heb ik ook.. dacht dat er bij hoorde :') Maar dat is dus niet het geval?
Wat ik laatst ook opmerkte is dat als ik me knipperlicht aan zet duurt het soms wel 15 seconden oid voordat deze aanspringt... nouja dan ben ik allang van baan veranderd :$

Iemand enig idee wat bovenstaande feitjes betekenen? :)
 
Wat ik laatst ook opmerkte is dat als ik me knipperlicht aan zet duurt het soms wel 15 seconden oid voordat deze aanspringt... nouja dan ben ik allang van baan veranderd :$

Iemand enig idee wat bovenstaande feitjes betekenen? :)
Kan je relais zijn. Kijken of je die ergens 2e hands kan krijgen. Is wel makkelijk te vervangen.
 
Heb ik ook gehad na montage van led knippers. Na een beetje zoeken heb ik het opgelost door de het huis waar de schakelaar in zit op de clip on, los te halen, te reinigen en van contactspray te voorzien.


Hè dat probleem heb ik ook.. dacht dat er bij hoorde :') Maar dat is dus niet het geval?
Wat ik laatst ook opmerkte is dat als ik me knipperlicht aan zet duurt het soms wel 15 seconden oid voordat deze aanspringt... nouja dan ben ik allang van baan veranderd :$

Iemand enig idee wat bovenstaande feitjes betekenen? :)
 
Ik zal eens ff gaan kijken naar de zekeringen en de schakelaar. Hopen dat het helpt, gelukkig is het seizoen al voorbij anders zou ik er echt van balen...
 
Vandaag nog ff lekker een stukkie gereden, daarna ff mooi gewassen en dit weekend ff nieuwe olie erop en de accu eruit -O-
 
Vandaag nog ff lekker een stukkie gereden, daarna ff mooi gewassen en dit weekend ff nieuwe olie erop en de accu eruit -O-
Ik ga de olie pas verversen als het nieuwe seizoen begonnen is, heb al meerdere keren gelezen dat je je olie beter kan verversen na de winterstop, ivm zuurgraad of weet ik veel (iig samenstelling van de olie aan het eind van het seizoen).
Ben geen oliedokter, heb het ook maar gelezen...

Vandaag ook nog lekker gereden, was een lekker ritje :] Stond op de pont om over te varen, aan de overkant aangekomen en klaar om weg te sprinten, glijdt m'n achterkant alle kanten op. Pont waren ze aan het schoonmaken, fijn dan zo'n zeiknatte metalen ondergrond |( Ging gelukkig nog goed, maar schrok me de blubber... :/
 
Laatst bewerkt:
Ik ga de olie pas verversen als het nieuwe seizoen begonnen is, heb al meerdere keren gelezen dat je je olie beter kan verversen na de winterstop, ivm zuurgraad of weet ik veel (iig samenstelling van de olie aan het eind van het seizoen).
Ben geen oliedokter, heb het ook maar gelezen...

Dat was vroeger de beste manier. In de winter krijg je door de kou condens in het blok en dat druipt in de olie. Vroeger kon de olie daar niet tegen, vandaar dat je het beste in de lente je olie kon verwisselen.
De olie van tegenwoordig kan die condens beter hebben. Daarentegen zitten er in gebruikte olie chemische verbindingen die minder lekker zijn voor onderdelen in je blok.

Dus wordt tegenwoordig aangeraden om met verse olie de winter in te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Aha, duidelijk. Zal nog wel ff kijken wat ik zal doen, heb er 2 rijdend die een verse sloot olie moeten krijgen.
Mijn project doe ik pas als het blok open gaat voor een nieuwe 2e versnelling, zijn we weer lekker bezig :P
 
Ik rij aankomende week nog wel een flink stuk, en dan als eerste weer "als het kan" .. midden februari bijvoorbeeld.

Die 3-4 maanden stilstand kan hij best hebben :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan