Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

Plaatje van mijn remmerij made by Leox.
Ontzettend veel bijgeleerd van Leo dat weekend , ondertussen ook al weer een jaar geleden .
20210411_192916.jpg
20210411_193410.jpg
 
Momenteel rij ik nog met 1 klauw ( samen met achterrem)
Komt nog een schommelvork in en dan komt de tweede klauw erbij die bij de voorrem word aangekoppeld . Kwestie van geen verloren remleidingen te kopen.
 
Niet zijspan gerelateerd, maar wellicht leuk. Ik was laatst in het Sammy miller motorcycle museum (aanrader trouwens) en daar viel m'n oog op een voorvork constructie die ik niet kende en eigenlijk ook niet snap..

Zoals ik er naar kijk kan het spul niet draaien, natuurlijk zal het wel kunnen, maar ik zie het zo snel niet.
20220505_111105.jpg

Vork is aan beide kanten hetzelfde.
 
Ja, en je snapt echt niet hoe ze dat doen in al die schuurtjes.

Ik ben bij Lotus geweest, op de ontwikkel afdeling en het is echt heel knap wat ze doen maar met zulke enorme budgetten kun je toch wel voor een fatsoenlijke werkplek zorgen lijkt me. Mooi dat je trots bent op je historische gebouwen maar als dat militaire barakken op een oud vliegveld zijn is er niet zo heel veel om trots op te zijn. Ook met een glazen pui er voor blijft het gewoon een barak.

Precies hetzelfde bij Cosworth, daar heb ik met een F1 krukas in m'n handen (met handschoentjes aan) gestaan. Daar was 1 cleanroom voor de F1, dat was redelijk modern maar de rest van het hele complex (waar ze duizenden motoren voor militaire drones bouwen) was echt direct terug naar de jaren 60/70. Om over de zuiger gieterij nog maar niet te praten, dat was echt net zo erg als de gemiddelde indiase fabriek. Alles zwart, vies en ranzig.
 
Sammy Miller is inderdaad een heel leuk museum en hij heeft ook de gekste dingen staan. Maar als je omhoog kijkt zie je voornamelijk een verzameling oude schuren. Het British National Motor Museum was ook een fantastisch ding, redelijk moderne hallen. Alleen waren ze daar even vergeten sprinklers aan te leggen. Het verbaast me niets als de brandveiligheid bij Sammy Miller ook niet meer is als een verdroogde tuinslang.
Engeland is gewoon vergane glorie. Daar zijn ze ook trots op. En dat maakt het charmant.
 
ik ben er al te lang niet meer geweest vind ik zelf...
zo'n twintig jaar terug ging ik om het jaar of zelfs elk jaar wel eens de plas over, maar op de één of andere manier houdt me de laatste jaren iets tegen.
kan ook goed te maken hebben met het feit dat 20 jaar terug het asfalt daar ook al vergane glorie bleek te zijn.
Maar de sfeer van de omgeving en de mensen die je tegenkomt is echt niet te vergelijken met bv Duitsland of (kuchkuch)Frankrijk, maar die landen hebben nu eenmaal wel mooiere wegen als het op sturen aan komt
 
ik ben er al te lang niet meer geweest vind ik zelf...
zo'n twintig jaar terug ging ik om het jaar of zelfs elk jaar wel eens de plas over, maar op de één of andere manier houdt me de laatste jaren iets tegen.
kan ook goed te maken hebben met het feit dat 20 jaar terug het asfalt daar ook al vergane glorie bleek te zijn.
Maar de sfeer van de omgeving en de mensen die je tegenkomt is echt niet te vergelijken met bv Duitsland of (kuchkuch)Frankrijk, maar die landen hebben nu eenmaal wel mooiere wegen als het op sturen aan komt
Wij komen er ook graag, alleen met dat Corona gezeik schiet het er nogal bij in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan