Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

Sammy Miller is inderdaad een heel leuk museum en hij heeft ook de gekste dingen staan. Maar als je omhoog kijkt zie je voornamelijk een verzameling oude schuren. Het British National Motor Museum was ook een fantastisch ding, redelijk moderne hallen. Alleen waren ze daar even vergeten sprinklers aan te leggen. Het verbaast me niets als de brandveiligheid bij Sammy Miller ook niet meer is als een verdroogde tuinslang.
Engeland is gewoon vergane glorie. Daar zijn ze ook trots op. En dat maakt het charmant.
Daar heb ik specifiek op gelet, ken het verhaal British national museum. Bij Sammy was het dik in orde, moderne sprinkler installatie. Weet ook niet hoe lang geleden jij er was, maar er is redelijk recent een vleugel bij gebouwd. Ik vond het erg mooi.
 
Ik was een jaar of zeven geleden bij Sammy. Het Motor Museum is een eeuwigheid terug, ik schat 1989 of zo. Hesketh was toen nog in productie. Er stond een Vampire bij de balie, die had ik nog nooit in het echt gezien.
 
Ik ben er tot twee keer toe vlak langs gereden, maar helaas (lees ik nu) nooit gestopt.

Een oud collega had twee BSA's in de garage staan en ging vlak bij Hastings altijd naar een BSA toko, heb daar ook voor de deur gestaan (20 jaar geleden ofzo) maar was gesloten. Ik weet ook niet meer helemaal goed of dat nu een dealer was of wat?
 
Maatje van me heeft zijspan plannen.
Heeft een leuke R75/5 en een heel oud torpedo Steib bakje gekocht, los van elkaar.
Hij is dus nu op zoek naar een subframe voor een /5.
Heeft er hier toevallig iemand nog iets liggen of tips/tekeningen om zelf te maken?
 
Het hoofdframe van alle BMW's van 1969 tot 1985 is gelijk (op een paar dwarsbuisjes na). Dus als hij iets vindt past het altijd. Je kan natuurlijk een Bauhs hulpframe van Peikert kopen, dat loopt in de papieren. Of je bestudeert de foto's en pakt een buigpomp. Het lastige is dat het geen vlak frame is. bij de voetsteun moet je naar buiten buigen.
 
Dat mag geen probleem zijn. Ik heb een buigpomp en hij is handig genoeg.
Iemand een goed adresje voor bevestiging kogels?
 
Peickert maakt(e) ooit dit;

Unknown.jpeg


Een andere optie is alleen de onderste, horizontale pijp en dan boven 2 klemmen.
 
Peickert maakt(e) ooit dit;

Bekijk bijlage 1767217

Een andere optie is alleen de onderste, horizontale pijp en dan boven 2 klemmen.
Die versie heb ik toen gebruikt voor mijn BMW R100 RT project. Met een kleine aanpassing omdat dat een mono was met een iets ander achterframe maar het werkt prima en het span doet het nog prima. toen een gekocht met flinke korting uit Duitsland die hij besteld had voor een ander die hem niet afnam. Ben even kwijt waar.


Hij was toen heel wat goedkoper. Ik heb 350 betaald toendertijd.
 
Het zijspan Café is een topic hebben waar alle "niet zijspan" gerelateerde dingen in kunnen worden gezet. Na veel oftopic geauwehoer bij een ander is dit de plek waar het gewoon kan.

Het algemene zijspan topic is toch bedoeld voor algemene zijspan vragen.

Deze dus niet
....

O-) :X
 
Goede foto's van een subframe zouden erg welkom zijn. Hij heeft de buis al besteld dus we gaan lekker knutselen.
Ik heb bij een bouw weleens een half dnepr frame gebruikt. De rechterkant van het motorfiets frame dus. Zitten kogels aan en heeft dezelfde vorm als een BMW frame. De gaten voor de motorblok bouten zitten ook op dezelfde plek..
 
Terug
Bovenaan Onderaan