Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

Vandaag naar Wemeldinge geweest om te kijken bij de classic races, was wel leuk. Bij de zijspannen reden er maar 4 mee. 3 BMW's en een tweetakt, dacht een 3 cilinder. Weet niet precies wat voor Ă©Ă©n. Was wel mooi om te zien.
 

Bijlagen

  • 20230610_135450.jpg
    20230610_135450.jpg
    452,4 KB · Weergaven: 26
  • 20230610_135443.jpg
    20230610_135443.jpg
    415,8 KB · Weergaven: 28
Die driecilinder is een DKW. Wij hebben ook meegedaan maar fikten de koppeling eruit. (Nr. 99)
Oh joh, ben jij dat. Hebben nog gezien dat jullie de kuip eraf hadden liggen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230611-100312_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20230611-100312_WhatsApp.jpg
    110,9 KB · Weergaven: 31
  • Screenshot_20230611-100345_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20230611-100345_WhatsApp.jpg
    124,2 KB · Weergaven: 30
  • Screenshot_20230611-100328_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20230611-100328_WhatsApp.jpg
    106,7 KB · Weergaven: 31
Oh joh, ben jij dat. Hebben nog gezien dat jullie de kuip eraf hadden liggen.
Het was de eerste keer dat we met dit span hebben gereden, bezig om de kinderziektes te genezen. We zijn al tevreden dat er aan het blok zelf niks is stuk gegaan. Het is niet het span waar we de Camathias cup mee rijden.
 
Ik moet tot mijn grote schande bekennen dat ik momenteel niets op Guzzi gebied heb dat rijdt.:$ ik zal er dus met de auto naar toe moeten. Bijkomend voordeel is dan wel weer dat ik daarin kan blijven slapen.
 
Het reservoir is allen compensatie voor slijtage van je remblokken. Die 1 1/2 cm vloeistof die heen en weer gaat met remmen koelt niets. Het slangetje tussen je reservoir en de pomp heeft waarschijnlijk al meer volume.
 
Onder zit toch een aansluiting voor een slang? Maar ik ben met je eens dat de grootte van het reservoir alleen te maken heeft met de slijtage van de blokken, enige koelende werking hoef je niet te verwachten. Een klein reservoir is dus groot zat voor op een motorfietsklauw.
 
De grootste remschijf die past zit er al op en die is ook geperforeerd. *D De grootste oorzaak van oververhitting was ws dat de rempomp regelmatig bleef hangen heb nu een nieuwe rem pomp maar nog geen reservoir.

Als de pomp regelmatig blijft hangen dan zou ik beginnen met de pomp te reviseren.
Zoals gezegd is een groter reservoir geen oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan