Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

Mss dan eerder een goede Gore-tex jas met door waai ritsen.
Zit er in het Dane Assortiment niets voor je, weet natuurlijk wat voor pasvorm jij hebt maar voor mij is het steeds een verademing om iets aan te doen wat daadwerkelijk past EN lekker zit. Met Dane lukt dit meestal wel. De textielpakken van hen vind ik prettig alhoewel ik eigenlijk bijna nooit een textiel motorbroek draag, vooral motorjeans of leer.

Als het goedkoper moet/mag kun je ook eens bij restyle kijken voor de instructor pakkenlijn, niet de meest elegante maar wel heel bruikbaar, multifunctioneel en betaalbaar.
 
Zit er in het Dane Assortiment niets voor je, weet natuurlijk wat voor pasvorm jij hebt maar voor mij is het steeds een verademing om iets aan te doen wat daadwerkelijk past EN lekker zit. Met Dane lukt dit meestal wel. De textielpakken van hen vind ik prettig alhoewel ik eigenlijk bijna nooit een textiel motorbroek draag, vooral motorjeans of leer.

Als het goedkoper moet/mag kun je ook eens bij restyle kijken voor de instructor pakkenlijn, niet de meest elegante maar wel heel bruikbaar, multifunctioneel en betaalbaar.
Als dame heb ik wat minder keus en ik denk dat ik dit weekend ook de herenpakken maar eens ga passen.

Ik ben begonnen bij Restyle en daarna nog 5 winkels in de regio gehad.

Bij Restyle had ik ook een herenbroek geprobeerd, maar de pijpen waren veel te wijd.

Ik heb bijvoorbeeld van Rev'it nu van 3 modellen dezelfde maat aangehad.
1x zat het slecht, 1x matig en 1x wel oké, maar dat pak had bijna geen luchtinlaten.
 
Iemand nog tips voor een leuke betaalbare relatief lichte motorfiets voor een man van 64 en 1,76m in lengte?

M'n pa wilt zijn yamaha fazer uit 1999 upgraden en iets soortgelijks terugkopen, maar wel iets wat jonger is, betrouwbaar, wendbaar en misschien iets van ABS? Hij zit zelf een beetje naar een V-strom te kijken, maar dacht misschien weet iemand iets anders leuks? Veel is er niet te koop voor zn budget

Budget is tegen de 3000 euro.
 
Iemand nog tips voor een leuke betaalbare relatief lichte motorfiets voor een man van 64 en 1,76m in lengte?

M'n pa wilt zijn yamaha fazer uit 1999 upgraden en iets soortgelijks terugkopen, maar wel iets wat jonger is, betrouwbaar, wendbaar en misschien iets van ABS? Hij zit zelf een beetje naar een V-strom te kijken, maar dacht misschien weet iemand iets anders leuks? Veel is er niet te koop voor zn budget

Budget is tegen de 3000 euro.
CBF600
 
Iemand nog tips voor een leuke betaalbare relatief lichte motorfiets voor een man van 64 en 1,76m in lengte?

M'n pa wilt zijn yamaha fazer uit 1999 upgraden en iets soortgelijks terugkopen, maar wel iets wat jonger is, betrouwbaar, wendbaar en misschien iets van ABS? Hij zit zelf een beetje naar een V-strom te kijken, maar dacht misschien weet iemand iets anders leuks? Veel is er niet te koop voor zn budget

Budget is tegen de 3000 euro.
Triumph streeft triple wellicht een optie?
 
Oja! goeie, heb hem doorgestuurd.

Zeker, hele mooie fietsen. Maar die zijn denk ik buiten budget? Zie ze niet voor onder de 3000 euro en al helemaal niet met ABS
Er staan ook wat verlaagde modellen van de CBF600 te koop zie ik; misschien nog wel geschikter.
Ik zou wel wat bijleggen bij het 3k budget als je dan "net" een mooi nieuwer model hebt. Er zijn ook modellen zonder ABS te koop dus daarop goed letten.
 
Zit er in het Dane Assortiment niets voor je, weet natuurlijk wat voor pasvorm jij hebt maar voor mij is het steeds een verademing om iets aan te doen wat daadwerkelijk past EN lekker zit. Met Dane lukt dit meestal wel. De textielpakken van hen vind ik prettig alhoewel ik eigenlijk bijna nooit een textiel motorbroek draag, vooral motorjeans of leer.

Als het goedkoper moet/mag kun je ook eens bij restyle kijken voor de instructor pakkenlijn, niet de meest elegante maar wel heel bruikbaar, multifunctioneel en betaalbaar.
Dat is het laatste waar ik nu zou kijken.. beetje net niet spul hebben ze. If it ain’t gore-tex. Don’t even try it.

Ze doen heel peppy over hun 1000D stofje.. robuuste tassen en vesten worden daar ook van gemaakt. Niets bijzonder is heel normaal. Gemiddelde rugtas en laptop tas wordt van een lichtere variant gemaakt. En dure camera tassen ook van 1000D.

3 seizoen vraagt om goed spul.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Esta
Iemand nog tips voor een leuke betaalbare relatief lichte motorfiets voor een man van 64 en 1,76m in lengte?

M'n pa wilt zijn yamaha fazer uit 1999 upgraden en iets soortgelijks terugkopen, maar wel iets wat jonger is, betrouwbaar, wendbaar en misschien iets van ABS? Hij zit zelf een beetje naar een V-strom te kijken, maar dacht misschien weet iemand iets anders leuks? Veel is er niet te koop voor zn budget

Budget is tegen de 3000 euro.
Hij is ietsje duurder maar de 1250 rijden uber lekker verbruik 1 op 18

Ik heb de modernere gehad gsx 1250 FA

De gsf 1250 is precies zelfde motor. Injectie en abs.

Niet overdreven 98pk
Maar 100nm al bij 3000rpm!!!

 
Dat is het laatste waar ik nu zou kijken.. beetje net niet spul hebben ze. If it ain’t gore-tex. Don’t even try it.

Ze doen heel peppy over hun 1000D stofje.. robuuste tassen en vesten worden daar ook van gemaakt. Niets bijzonder is heel normaal. Gemiddelde rugtas en laptop tas wordt van een lichtere variant gemaakt. En dure camera tassen ook van 1000D.

3 seizoen vraagt om goed spul.
Grappenmaker. mijn Dane goretex (en zonder zou ik het echt niet doen) pakken hebben stuk voor stuk meer dan 1 ton aan kilometers overleefd. De oudste is inmiddels 15 jaar oud, nog steeds wind en waterdicht en netjes. Alleen de reflecterende streep wordt wel minder maar gek he. Een van mijn jacks heeft ooit een lek gehad, toen is kostenloos door gore de hele binnenliner vervangen. dat jack was toen al 6 jaar oud. Ik zweer erbij.

Over Restyle, als het wat goedkoper moet en je nog aan het pionieren bent voor je kleding is het een interessant alternatief. Niet iedereemn rijdt 20K per jaar, sterker nog het grootste deel haalt de 3000 maar net. Dan kun je best een poging wagen.
 
Laatst bewerkt:
Grappenmaker. mijn Dane goretex (en zonder zou ik het echt niet doen) pakken hebben stuk voor stuk meer dan 1 ton aan kilometers overleefd. De oudste is inmiddels 15 jaar oud, nog steeds wind en waterdicht en netjes. Alleen de reflecterende streep wordt wel minder maar gek he. Een van mijn jacks heeft ooit een lek gehad, toen is kostenloos door gore de hele binnenliner vervangen. dat jack was toen al 6 jaar oud. Ik zweer erbij.

Over Restyle, als het wat goedkoper moet en je nog aan het pionieren bent voor je kleding is het een interessant alternatief. Niet iedereemn rijdt 20K per jaar, sterker nog het grootste deel haalt de 3000 maar net. Dan kun je best een poging wagen.


Je hebt het niet goed gelezen of begrepen..

Laatste waar ik zou kijken, dat is bij restyle.

If it ain’t gore-tex don’t even try it.
Als het geen Gore tex is, zou ik het niet proberen.

Soms even 2x lezen voor je reageert;)

ik ben zelf een voorstander van Gore-tex met name Dane.

Mijn tip is dan ook:
Beter 2e hands goed spul met Gore-tex.
Dan nieuw net niet spul.
 
  • Leuk
Waarderingen: Esta
Als dame heb ik wat minder keus en ik denk dat ik dit weekend ook de herenpakken maar eens ga passen.

Ik ben begonnen bij Restyle en daarna nog 5 winkels in de regio gehad.

Bij Restyle had ik ook een herenbroek geprobeerd, maar de pijpen waren veel te wijd.

Ik heb bijvoorbeeld van Rev'it nu van 3 modellen dezelfde maat aangehad.
1x zat het slecht, 1x matig en 1x wel oké, maar dat pak had bijna geen luchtinlaten.
Restyle doet ook aan op maat maken, voor niet al te veel €’s
 
  • Leuk
Waarderingen: Esta
Oja! goeie, heb hem doorgestuurd.

Zeker, hele mooie fietsen. Maar die zijn denk ik buiten budget? Zie ze niet voor onder de 3000 euro en al helemaal niet met ABS
Ah ja… prijzen zijn behoorlijk gestegen en het is mei dus alles motorgerelateerd is duurder. Excuus!

Ik heb ook het idee dat €3000 een lastig budget is. Er zitten hele mooie exemplaren tussen van motoren die doorgaans €2k doen, en zeer ervaren/afgereden exemplaren van motoren die normaal €4-5k opbrengen. Succes met de zoektocht!
 
Doorzichtig raampje er op gezet.
Ik had hem gekocht met een hele donkere. Niet getint, maar echt zwart.
 

Bijlagen

  • 9EABE6E2-0000-44D9-A565-6441EE942E06.jpeg
    9EABE6E2-0000-44D9-A565-6441EE942E06.jpeg
    244,3 KB · Weergaven: 30
  • D3A294BF-12D3-4E8D-B632-592B80F49D8E.jpeg
    D3A294BF-12D3-4E8D-B632-592B80F49D8E.jpeg
    304,3 KB · Weergaven: 30
  • 66A6440C-8077-4FB3-8420-31929B7A9111.jpeg
    66A6440C-8077-4FB3-8420-31929B7A9111.jpeg
    346,9 KB · Weergaven: 30
Nu is de hele motor origineel qua looks.

Qua motorisch
Zit een kastje tussen zodat hij in zijn 6 meet dat hij in zijn 5 zit.. dus dan is er geen rpm begrenzer. Kleine kans dat ik dat ooit ga gebruiken die eind rpm in zijn 6…

Grote kans dat ik dan al een bocht had moeten maken. Er file is. Stoplicht op rood. Of… Ik bang wordt 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan