Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

Staat op, racing use only... maar volgens mij zijn de geluidsnormen op/om de meeste circuits strenger dan op de openbare weg :+ _O-
Mooi, rit door Amerongen zal memorabel worden….mijn rit de zgn Aiwaairit van vroeger was ook een belevenis…. _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik wil de levensduur van de uitlaatbochten van mijn TDM nog wat verlengen en heb besloten om ze met Brunox roestomvormer te lijf te gaan.

Bij de Gamma en de Praxis etc. hebben ze alleen maar van die piepkleine flesjes van 100 cc waar je dan ook nog de hoofdprijs voor betaalt. Aangezien dit spul na opening onbeperkt houdbaar is heb ik, zoals ik wel vaker doe, even geïnvesteerd in een hoeveelheid waar ik wel even mee vooruit kan:

Bekijk bijlage 1988849

Voor deze hoeveelheid die 10 keer zo groot is als bij de Gamma of Praxis, heb ik slechts 2.5 keer zoveel betaald inclusief de verzendkosten.
Ben benieuwd hoe dit zich houdt op een uitlaat! Of is het idee vooral om het de roest die er al op zit te laten "veranderen"?
 
Ik ben er ook benieuwd naar.
Het is een beetje een experiment.
In mijn TDM topic heeft @Sam Neve zijn twijfels ook al geuit.
Ach, de uitlaat hoeft het maar tot net na de challenge te houden. Daarna doe ik er wel een RVS setje onder als we de motor houden.
 
Staat op, racing use only... maar volgens mij zijn de geluidsnormen op/om de meeste circuits strenger dan op de openbare weg :+ _O-
Ik had op mijn vorige motor de Speed Trilpe 1050 een lage Arrow uitlaat die ook "racing use only" was en daar kan echt belachelijk veel herrie uit, maar ook gekker mooie plofjes en fluitjes bij gas los.

Uiteindelijk heb ik m toen wel vervangen dit 2 hoge Arrows, dat was een stuk beschaafder en had ik daarnaast ook geen zin in ellende met ministerie van incassering. O-)
 
Ik had op mijn vorige motor de Speed Trilpe 1050 een lage Arrow uitlaat die ook "racing use only" was en daar kan echt belachelijk veel herrie uit, maar ook gekker mooie plofjes en fluitjes bij gas los.

Uiteindelijk heb ik m toen wel vervangen dit 2 hoge Arrows, dat was een stuk beschaafder en had ik daarnaast ook geen zin in ellende met ministerie van incassering. O-)
Hij zit er inmiddels op... moet zeggen dat t lawaai mee valt, tis nog beschaafd..
Wel zwaarder geluid dan de standaard Akra's die erop zaten. En t ziet er erg fraai uit!
IMG_4726.JPG
 
Op de Motorbeurs aan laten meten, vandaag bezorgd.
Die van mij waren gisteren binnen.

En het valt tegen. |(
Demping is ondermaats en de pasvorm een tikkie los waardoor ik ze m'n oor in moet masseren om ze sluitend te krijgen.

Ik ga er mee terug. Ze moeten m'n oude otoplastieken vervangen die na een jaar of vier wat los zijn gaan zitten en niet altijd meer goed afsluiten. Maar vooralsnog sluiten de oude beter af en dempen ze meer.
 
Misschien ook een beetje nuanceren, ik kon kiezen uit demping normaal of extreem. Ik neigde naar extreem maar heb me om laten praten en ben voor de standaard filters gegaan. Foute keuze aan mijn kant dus. Vertrouw op je onderbuik gevoel.

De pasvorm is wel een ding. Ze kunnen eigenlijk niet anders dan opnieuw aanmeten. Ben benieuwd hoe ze het op willen lossen. Komende week eens contact zoeken. Op dat lopende band werk op de motorbeurs zal er vast wel eens iets niet 100% gaan. Kan gebeuren.
 
Vorige week een nieuwe regenjas opgehaald
een Büse.
Één keer gedragen, beviel totaal niet
(Mompelt iets over een stofjes tic),
Voelde ook achteraf niet 'degelijk' aan.
Kan ook tussen de oren zitten uiteraard.

Daarna een andere besteld en gisteren binnen gehad.

Mijn oude Held had zelf een regenjas nodig, nu dus weer een nieuwe Held *O*
Met weer een heerlijk stofje, en ruimschoots ervaring met de kwaliteit ervan.
 
Als de oordoppen niet passen, is de volgende stap je oren aanpassen aan de doppen :-) Gelukkig werken mijn alpine's al ruim 20 jaar naar wens ;-)
 
Misschien ook een beetje nuanceren, ik kon kiezen uit demping normaal of extreem. Ik neigde naar extreem maar heb me om laten praten en ben voor de standaard filters gegaan. Foute keuze aan mijn kant dus. Vertrouw op je onderbuik gevoel.

De pasvorm is wel een ding. Ze kunnen eigenlijk niet anders dan opnieuw aanmeten. Ben benieuwd hoe ze het op willen lossen. Komende week eens contact zoeken. Op dat lopende band werk op de motorbeurs zal er vast wel eens iets niet 100% gaan. Kan gebeuren.
ik heb de vorige keer mijn helm opgezet mij het aanmeten , als je oren platgedrukt worden veranderd de vorm van je gehoorgang,
bij mij gaan de otoplastieken dan lekken
tegenwoordig gewoon weer de gele schuimpjes , die passen altijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan