Het ZX-6R topic deel 8!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
@DeBerrie: kan je in de startpost even de link van de tweede foto verandere door deze --->
2vs2pti.jpg


want de andere foto is blijkbaar niet meer zichtbaar...


owja, nog wat nieuws, heb inmiddels al wat tweedehands kuipwerk op de kop kunnen tikken, in goede staat en in de juiste kleur, en die komen volgende week hier wel aan. ook gisteren een tweedehands tank gaan ophalen voor 200 euro, wel in de kleur groen, maar wordt binnekort herspoten in het blauw. ook een nieuw kuipruitje van Fabbri, dubble bubble en smoke getint aangekocht.

wat er nog in aantocht is: de ram air tunnel, nieuwe steppie links, en rechts de steun (het driehoekige frame) van de steppie. twee nieuwe doppen van de valblokken, het plastic gedeelte dus

wat er nog moet gedaan worden: achterkuip herstellen (krassen) en laten herspuiten, nieuwe bout kopen voor de valblok links, en nog enkel snelsluiters aankopen voor de zijkuipen goed aan elkaar te bevestigen.

kortom er is nog wat werk, maar binnen enkele weekjes kan ik hopelijk terug :]

de dokter heeft me ook verteld dat de sleutelbeenbreuk goed hersteld en dat ik binnen een week of twee goed genezen ben :)
 
@DeBerrie: kan je in de startpost even de link van de tweede foto verandere door deze ---> (Afbeelding)

want de andere foto is blijkbaar niet meer zichtbaar...


owja, nog wat nieuws, heb inmiddels al wat tweedehands kuipwerk op de kop kunnen tikken, in goede staat en in de juiste kleur, en die komen volgende week hier wel aan. ook gisteren een tweedehands tank gaan ophalen voor 200 euro, wel in de kleur groen, maar wordt binnekort herspoten in het blauw. ook een nieuw kuipruitje van Fabbri, dubble bubble en smoke getint aangekocht.

wat er nog in aantocht is: de ram air tunnel, nieuwe steppie links, en rechts de steun (het driehoekige frame) van de steppie. twee nieuwe doppen van de valblokken, het plastic gedeelte dus

wat er nog moet gedaan worden: achterkuip herstellen (krassen) en laten herspuiten, nieuwe bout kopen voor de valblok links, en nog enkel snelsluiters aankopen voor de zijkuipen goed aan elkaar te bevestigen.

kortom er is nog wat werk, maar binnen enkele weekjes kan ik hopelijk terug :]

de dokter heeft me ook verteld dat de sleutelbeenbreuk goed hersteld en dat ik binnen een week of twee goed genezen ben :)


ga je 't cirquit op? :}
 
Heej Eelke,

Ik ben ook nog maar een beginner hoor! Ik heb je even toegevoegd op msn, kunnen we makkelijker iets afspreken. Volgens mij heb ik je trouwens afgelopen week zien rijden op de ringweg, ter hoogte van Paddepoel, richting De Hoogte.
Ik zag dat je bezig bent om uit te zoeken welke banden je gaat kopen, ik ook... Misschien kunnen we info uitwisselen... Ik zat te denken aan Pilot Powers, daar heb ik al veel positieve verhalen over gelezen en gehoord.
Groetjes,
Kelly
 
Hoi zx6r gasten,

Ik wil graag even jullie deskundige hulp inroepen :)

Ik kocht dit jaar een zx6r model 2005.
Al vanaf het begin heb ik erg veel last van resonantie, zo erg zelfs dat na een uurtje flink sturen ik last krijg van mijn handen door de trillingen.

Ik ben hiervoor al diverse malen tereug gegaan naar de dealer, en na wat ketting span werkzaam heden werd ik weer op pad gestuurd.
2 weken geleden heb ik door gedramt dat ze er maar eens goed naar moesten kijken of deskundige hulp in moesten roepen. ik heb tenslotten nog garantie bij de dealer.
Na 2 weken tijd hebben ze 2 kawa dealers gebeld en verder helemaal niets uitgevoerd!

Om een heeeel lang verhaal ff in te korten....

Ze erkennen het probleem, al ging dat niet van harte.
Alleen zeggen ze dat ze er niets mee kunnen... ?!
Ook komen ze met het verhaal dat dit normaal is bij deze motorfiets. Zelfs durfen ze te zeggen dat meerdere kawasaki dealers dit bevestigen.

Ik ben dus ook in de telefoon gekropen en wat blijkt... de kawasaki dealers die ik gesproken heb zeggen dat ze dit nog niet zijn tegen gekomen.

Anyway, de dealer in questie wil mij een andere 2de hands zx6r aanbieden, maar wanneer is nog onduidelijk.

Ik heb nog fabrieks garantie, en garantie bij mijn dealer welke geen officieele kawa dealer is.

Wat is slim om te doen? ik wil snel weer op pad met het groene monster :)
Hebben jullie ervaring met het resonantie verhaal? en hebben jullie misschien tips hoe te handelen met de dealer?
En hoe zit dat met fabrieks garantie, mijn dealer kan toch de motor aanbieden aan kawa nederland?


Hoop dat jullie genoeg info hebben zo, anders hoor ik dat vast wel.
Bedankt alvast voor jullie reactie's.

Grtz.




Ohjah, ze konden me ook wel een nieuwe R6 aanbieden met bijbetaling.
Die gasten denken zeker 2 keer aan mij te kunnen verdienen op hun duitse import.
2 jaar garantie, dus ze moeten het gewoon oplossen voor je...............gewoon veel zeiken
 
goed he!

@ Marco:

verkoop je die bok ook los of heb je em snel vastgetaped aan je tien?
vastgetaped :P

heb die 10 liever met beide wielen los staan, dus voorlopig verkoop ik hem niet los. Mocht de 10 snel verkocht zijn, dan kan je hem wel overkopen.
koop die 10 ook gewoon :P ;)
 
dat is de reden dat hij nu nieuw kuipwerk nodig heeft '(

heb een 'total down' gemaakt op circuit, ben nu alles terug rijklaar aan het maken en aan het herstellen van een sleutelbeenbreuk.
gevallen op folembray, in de snelle chicane, achterwiel ging weg bij het insnijden (volgens getuigen want ik herinner mij er niks van, lichte hersenschudding) ik probeerde recht te blijven en ging over de curbs en werd dan van m'n motor gelanceerd. daarom moest ik op zoek naar vanalle nieuwe kuipdelen :)
 
Hoi zx6r gasten,

Ik wil graag even jullie deskundige hulp inroepen :)
Hoop dat jullie genoeg info hebben zo, anders hoor ik dat vast wel.
Bedankt alvast voor jullie reactie's.

Grtz.


Ohjah, ze konden me ook wel een nieuwe R6 aanbieden met bijbetaling.
Die gasten denken zeker 2 keer aan mij te kunnen verdienen op hun duitse import.
Heb je geen andere stuurgewichtjes? Als je andere heb zullen die lichter zijn waardoor je stuur meer trilt
 
Hallo allemaal..
Ik ben helemaal nieuw op het forum.
Ik heb nog geen ZX6-r maar ben voornemens er een te gaan kopen.
Het liefst de 636 uitvoering model 2005. Limegreen.

Nu is het alleen dat ik 1.98 meter lang ben. De verkopers hier bij de lokale dealer zegt dat ik er makkelijk op moet passen. Dit omdat de steunen aangepast konden worden.?

Nu is mijn vraag of er meerdere zx6-r rijders zijn die zo lang zijn en wat hun ervaringen zijn.

Of kan ik beter de hoop opgeven en aan de zx 9 of 10r gaan?

Groeten
 
vastgetaped :P

heb die 10 liever met beide wielen los staan, dus voorlopig verkoop ik hem niet los. Mocht de 10 snel verkocht zijn, dan kan je hem wel overkopen.
koop die 10 ook gewoon :P ;)
mischien zijn zijwieltje geen overbodige luxe :+
 
2 jaar garantie, dus ze moeten het gewoon oplossen voor je...............gewoon veel zeiken
Dan bedoel je denk ik kawa nederland?
Die heb ik even aan de telefoon gehad en die zeggen dat ik naar een officiele dealer moet gaan. Eventuele kosten die daaraan zitten moet ik dan zelf betalen terwijl ik eigenlijk nog garantie heb bij de zaak waar ik hem gekocht heb....

Iniedergaval zal ik kawa nederland weer eens bellen, veel zeiken dus :)

Heb je geen andere stuurgewichtjes? Als je andere heb zullen die lichter zijn waardoor je stuur meer trilt
Het is niet echt het stuur wat trilt, het is motor resonantie en dat voel ik voornamelijk in het stuur en de stepjes en kuipwerk.



Ik zit echt met mn handen in het haar dat ik al lang niet meer heb :)
Voor die gene die schrikken van dit verhaal.... niet doen hoor, het is een geweldige motor, alleen die van mij nu op dit moment even niet.
 
Heej Eelke,

Ik ben ook nog maar een beginner hoor! Ik heb je even toegevoegd op msn, kunnen we makkelijker iets afspreken. Volgens mij heb ik je trouwens afgelopen week zien rijden op de ringweg, ter hoogte van Paddepoel, richting De Hoogte.
Ik zag dat je bezig bent om uit te zoeken welke banden je gaat kopen, ik ook... Misschien kunnen we info uitwisselen... Ik zat te denken aan Pilot Powers, daar heb ik al veel positieve verhalen over gelezen en gehoord.
Groetjes,
Kelly

Heb je geaccepteerd!

Over de ringweg bij Paddepoel kom ik regelmatig! Zag je het aan de witte gympen dat ik het was? Wat betreft banden, heb er geen verstand van, weet iig wel dat ik ze voordelig kan krijgen!!!!
 
Laatst bewerkt:
Dan bedoel je denk ik kawa nederland?
Die heb ik even aan de telefoon gehad en die zeggen dat ik naar een officiele dealer moet gaan. Eventuele kosten die daaraan zitten moet ik dan zelf betalen terwijl ik eigenlijk nog garantie heb bij de zaak waar ik hem gekocht heb....

Iniedergaval zal ik kawa nederland weer eens bellen, veel zeiken dus :)
Allereerst bij je dealer zeiken (wie is dat?) en die moeten het maar met kawa NL regelen (succes, want die zijn totaal niet klantvriendelijk :X ).
Lukt dat niet, dan zelf bij Kawa NL zeiken. Je moet er zelf nix aan betalen, je hebt garantie, dus alle kosten zijn voor hun.
 
Allereerst bij je dealer zeiken (wie is dat?) en die moeten het maar met kawa NL regelen (succes, want die zijn totaal niet klantvriendelijk :X ).
Lukt dat niet, dan zelf bij Kawa NL zeiken. Je moet er zelf nix aan betalen, je hebt garantie, dus alle kosten zijn voor hun.

Allright,
Jah bij de dealer ben ik al flink aan het zeuren, als garantie bieden ze mij een ander 2dehands aan met ongeveer de zelfde KM stand enzo... Maarjah wanneer ze die fiets hebben is het al weer voorjaar waarschijnlijk.. wie weet.
Morgen zal ik ook kawa nederland eens plat bellen :)

Als ik dus bij Arie Molenaar mn motor aanbied om te eens te kijken naar het probleem dan kost mij dat niets begrijp ik.

De dealer waar ik het over heb die erg slecht met hun(mij) klanten omgaat wil ik eigenlijk nog niet helemaal zwart maken. Maar dat vertel ik jullie wel als alles een beetje afgehandeld is, if you dont mind.
(al kriebeld het wel om een uitgebreid verhaal te posten over hun garantie enzo)

Bedankt iig voor je reactie's.
 
Allright,
Jah bij de dealer ben ik al flink aan het zeuren, als garantie bieden ze mij een ander 2dehands aan met ongeveer de zelfde KM stand enzo... Maarjah wanneer ze die fiets hebben is het al weer voorjaar waarschijnlijk.. wie weet.
Morgen zal ik ook kawa nederland eens plat bellen :)

Als ik dus bij Arie Molenaar mn motor aanbied om te eens te kijken naar het probleem dan kost mij dat niets begrijp ik.

De dealer waar ik het over heb die erg slecht met hun(mij) klanten omgaat wil ik eigenlijk nog niet helemaal zwart maken. Maar dat vertel ik jullie wel als alles een beetje afgehandeld is, if you dont mind.
(al kriebeld het wel om een uitgebreid verhaal te posten over hun garantie enzo)

Bedankt iig voor je reactie's.
nou ja, molenaar zou je best zeggen dat je moet betalen, maar dan zeg je maar dat hij dat met kawa nl regelt (is molenaar kawa dealer trouwens wel :? )
 
@ZXPollo: resonantie heeft denk ik elke motor wel een beetje... de een al wat meer dan de andere. Mijn '00 heeft ook wel wat resonantie, maar guppie van Dyno-Rotterdam wist me te vertellen dat dat kon komen omdat de mijne wat meer vermogen als standaard heeft (ofzo, weet de exacte bewoording niet meer)

anyhow: probeer hem miss eens op een bank te zetten, miss dat ie niet zo lekker staat afgesteld?
 
Hallo!
Sinds 19 juli heb ik ook een zx6r!
Ik zat al een tijdje mee te lezen op het forum, en vond het nu wel eens hoog tijd dat ik ook eens foto's ging plaatsen. Ik las al dat er kortgeleden iemand op het forum bij was gekomen die in Groningen woont. Nou, ik dus ook! Lijkt me leuk om eens samen te gaan rijden.
En zouden deze foto's dan dus ook in de openingspost kunnen?
Groetjes,
Kelly

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Welkom, je foto's staan erin :)


@DeBerrie: kan je in de startpost even de link van de tweede foto verandere door deze ---> (Afbeelding)

want de andere foto is blijkbaar niet meer zichtbaar...


owja, nog wat nieuws, heb inmiddels al wat tweedehands kuipwerk op de kop kunnen tikken, in goede staat en in de juiste kleur, en die komen volgende week hier wel aan. ook gisteren een tweedehands tank gaan ophalen voor 200 euro, wel in de kleur groen, maar wordt binnekort herspoten in het blauw. ook een nieuw kuipruitje van Fabbri, dubble bubble en smoke getint aangekocht.

wat er nog in aantocht is: de ram air tunnel, nieuwe steppie links, en rechts de steun (het driehoekige frame) van de steppie. twee nieuwe doppen van de valblokken, het plastic gedeelte dus

wat er nog moet gedaan worden: achterkuip herstellen (krassen) en laten herspuiten, nieuwe bout kopen voor de valblok links, en nog enkel snelsluiters aankopen voor de zijkuipen goed aan elkaar te bevestigen.

kortom er is nog wat werk, maar binnen enkele weekjes kan ik hopelijk terug :]

de dokter heeft me ook verteld dat de sleutelbeenbreuk goed hersteld en dat ik binnen een week of twee goed genezen ben :)
Done!! :)

Startpost is weer opgeschoond
 
Hoi Allemaal,

Ben sinds kort MF'r ben samen met Aardbei en enkele andere Mf'rs uit Zwolle
de MF meeting gereden. Was leuk.Heb een zx6r uit 95 een paars blauwe.
Groet Jeffery
 
Ik kocht dit jaar een zx6r model 2005.
Al vanaf het begin heb ik erg veel last van resonantie, zo erg zelfs dat na een uurtje flink sturen ik last krijg van mijn handen door de trillingen.

Ik ben hiervoor al diverse malen tereug gegaan naar de dealer, en na wat ketting span werkzaam heden werd ik weer op pad gestuurd.
2 weken geleden heb ik door gedramt dat ze er maar eens goed naar moesten kijken of deskundige hulp in moesten roepen. ik heb tenslotten nog garantie bij de dealer.
Na 2 weken tijd hebben ze 2 kawa dealers gebeld en verder helemaal niets uitgevoerd!

Om een heeeel lang verhaal ff in te korten....

Ze erkennen het probleem, al ging dat niet van harte.
Alleen zeggen ze dat ze er niets mee kunnen... ?!
Ook komen ze met het verhaal dat dit normaal is bij deze motorfiets. Zelfs durfen ze te zeggen dat meerdere kawasaki dealers dit bevestigen.
Het is natuurlijk wel zo dat moderne motoren een extreem laag gewicht hebben.
Er is minder materiaal aanwezig waardoor trillingen minder gedempt worden.

Dit voorjaar heb ik die nieuwe GSX-R 750 gehuurd en ik wist niet wat ik mee maakte; wat maakte dat blok een gruwelijke herrie. En dat is dan normaal.
Ook kreeg ik last van slapende handen vanwege de trillingen in het stuur.

Het zou mij dus niks verbazen als kawa jouw probleem niet kan verhelpen.
 
Zo, weer ff bijgelezen. ff paar welkom heten :+

Eindelijk maar toch!! ik ben de trotse bezitter van een echte motor. Wat is dit geweldig zeg!! Heb hem gisteren opgehaald uit Leerdam en vanaf daar naar Groningen gereden, ongeveer 210 kilometer en dit alles zonder problemen. Heb nog veel vragen omtrend mijn motor en zal binnenkort wat betere foto's laten zien. Zo nu eerst ff rijden.

Groeten Eelke
:W

[layoutverneukmode] dit is mijn zx6r uit 96. heb hem 16-9 opgehaald met 44k op de teller. wel jammer dat dus beurt moet hebben na 4k :( gaat mn knaken kosten :(
:W

Hallo!
Sinds 19 juli heb ik ook een zx6r!
Ik zat al een tijdje mee te lezen op het forum, en vond het nu wel eens hoog tijd dat ik ook eens foto's ging plaatsen. Ik las al dat er kortgeleden iemand op het forum bij was gekomen die in Groningen woont. Nou, ik dus ook! Lijkt me leuk om eens samen te gaan rijden.
En zouden deze foto's dan dus ook in de openingspost kunnen?
Groetjes,
Kelly
:W

Hallo allemaal..
Ik ben helemaal nieuw op het forum.
Ik heb nog geen ZX6-r maar ben voornemens er een te gaan kopen.
Het liefst de 636 uitvoering model 2005. Limegreen.

Nu is het alleen dat ik 1.98 meter lang ben. De verkopers hier bij de lokale dealer zegt dat ik er makkelijk op moet passen. Dit omdat de steunen aangepast konden worden.?

Nu is mijn vraag of er meerdere zx6-r rijders zijn die zo lang zijn en wat hun ervaringen zijn.

Of kan ik beter de hoop opgeven en aan de zx 9 of 10r gaan?

Groeten
:W volgens mij is zx6r prima keus, moet wel passen. Dus hopelijk voor jou binnenkort :] op zx6r

Hoi Allemaal,

Ben sinds kort MF'r ben samen met Aardbei en enkele andere Mf'rs uit Zwolle
de MF meeting gereden. Was leuk.Heb een zx6r uit 95 een paars blauwe.
Groet Jeffery
:W


en nu heb ik een lamme arm val al dat zwaaien :+
 
ff piccie

full


laatst uitlaat(bocht) gepoetst met belgacom (ofzoiets) :} Afdrukken van de laars en andere rommel gaat er echt goed af!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan