Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

1:12 :o
Ik begrijp dit echt niet.

Ik ook niet hoor, ik weet dat ik sportief rij en totaal niet let op zuinigheid, maar dan nog had ik inderdaad wel iets beter verwacht. Dat gezegd hebbende, maakt het me stiekem niet heel erg veel uit. Motorrijden doe ik 100% voor mijn plezier, dus dan let ik totaal niet op iets als het verbruik. Voor saaie zuinige ritjes heb ik mijn trouwe VW 1L 3 cillinder vierwieler :')

Iemand nog sugesties?

Zou het niet aan je brandstofpomp kunnen liggen? Dat komt bij mij nog even bovendrijven als mogelijke oorzaak...
 
Laatst bewerkt:
Zou het niet aan je brandstofpomp kunnen liggen? Dat komt bij mij nog even bovendrijven als mogelijke oorzaak...

Bedankt! Ga ik ook even meenemen. :)

Dus ga ik eens kijken of ik de brandstofpomp, brandstoffilter en het luchtfilter kan uitsluiten. :)
 
Ik ook niet hoor, ik weet dat ik sportief rij en totaal niet let op zuinigheid, maar dan nog had ik inderdaad wel iets beter verwacht. Dat gezegd hebbende, maakt het me stiekem niet heel erg veel uit. Motorrijden doe ik 100% voor mijn plezier, dus dan let ik totaal niet op iets als het verbruik. Voor saaie zuinige ritjes heb ik mijn trouwe VW 1L 3 cillinder vierwieler :')



Zou het niet aan je brandstofpomp kunnen liggen? Dat komt bij mij nog even bovendrijven als mogelijke oorzaak...

Achja, het is uiteraard niet voor niets RACEkip hè 😅
 
Zou het niet aan je brandstofpomp kunnen liggen? Dat komt bij mij nog even bovendrijven als mogelijke oorzaak...

Heb je het interne filter van je pomp al eens vervangen?

Hebben jullie het over deze brandstofpomp?

fuelpump.jpg


Ik zie hier tot dusver in het exploded view geen filter zitten :/

Edit:
Google bracht me ook al een stukje verder O-)
 
Laatst bewerkt:
Dames en Heren,

Ook nog even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen.
Voor mijn 2001 ZX6R ( blauw) wil ik graag een rear seat cover. De passagiers stepjes heb ik er al afgehaald, omdat ik de motor zo strakker vind en ik rij eigenlijk toch nooit met iemand achterop. Maar wil dan ook het zadeltje vervangen voor een blauw kapje.

Nou heb ik al redelijk wat zitten speuren op internet, maar vind eigenlijk vrijwel overal de zelfde kapjes terug. (de zelfde als dat ze op aliexpress hebben staan)

Ik wil er het liefst alleen niet een namaak chinees voor halen, besteed liever wat extra centjes zodat de kleur goed matcht.

Weet iemand een goed adresje of goede site waar ik eventueel nog kan zoeken?
Of heeft iemand ervaring met de kapjes van ebay/aliexpress die kan vertellen of dat de kleuren wel/niet goed matchen?
 
Staat je pomp niet los van je filter?

Sorry, ik begrijp even niet goed hoe je deze vraag bedoeld.
Ik heb de brandstofpomp er nog niet eerder uit gehaald, dus weet eigenlijk niet beter dan wat het diagram of de de genoemde website aangeeft.
:)

Dames en Heren,

Ook nog even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen.
Voor mijn 2001 ZX6R ( blauw) wil ik graag een rear seat cover. De passagiers stepjes heb ik er al afgehaald, omdat ik de motor zo strakker vind en ik rij eigenlijk toch nooit met iemand achterop. Maar wil dan ook het zadeltje vervangen voor een blauw kapje.

Nou heb ik al redelijk wat zitten speuren op internet, maar vind eigenlijk vrijwel overal de zelfde kapjes terug. (de zelfde als dat ze op aliexpress hebben staan)

Ik wil er het liefst alleen niet een namaak chinees voor halen, besteed liever wat extra centjes zodat de kleur goed matcht.

Weet iemand een goed adresje of goede site waar ik eventueel nog kan zoeken?
Of heeft iemand ervaring met de kapjes van ebay/aliexpress die kan vertellen of dat de kleuren wel/niet goed matchen?

Heb zelf geen ervaring met het 2001 model, maar weet wel dat er voor mijn 2005/2006 model een onderdelenlijst bestaat (zie exploded view van een paar berichten terug). In die van mijn model staan ook de seatcovers in de modelspecifieke kleuren vermeld. Als ik de onderdelenlijst van die van het 2001 model bekijk zie ik deze niet. Weet dus niet of dit dan ook een officieel Kawasaki onderdeel is voor jouw motor.
Als dit wel het geval is, en je hier het "part number" van kunt vinden. Dan is het natuurlijk wel een heel stuk makkelijker en gerichter zoeken :)
 
Sorry, ik begrijp even niet goed hoe je deze vraag bedoeld.
Ik heb de brandstofpomp er nog niet eerder uit gehaald, dus weet eigenlijk niet beter dan wat het diagram of de de genoemde website aangeeft.
:)



Heb zelf geen ervaring met het 2001 model, maar weet wel dat er voor mijn 2005/2006 model een onderdelenlijst bestaat (zie exploded view van een paar berichten terug). In die van mijn model staan ook de seatcovers in de modelspecifieke kleuren vermeld. Als ik de onderdelenlijst van die van het 2001 model bekijk zie ik deze niet. Weet dus niet of dit dan ook een officieel Kawasaki onderdeel is voor jouw motor.
Als dit wel het geval is, en je hier het "part number" van kunt vinden. Dan is het natuurlijk wel een heel stuk makkelijker en gerichter zoeken :)

Het is inderdaad geen origineel onderdeel en er is dus ook geen code voor.
Zal ergens een aftermarket vandaan moeten halen ben ik bang.|(
 
Dames en Heren,

Ook nog even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen.
Voor mijn 2001 ZX6R ( blauw) wil ik graag een rear seat cover. De passagiers stepjes heb ik er al afgehaald, omdat ik de motor zo strakker vind en ik rij eigenlijk toch nooit met iemand achterop. Maar wil dan ook het zadeltje vervangen voor een blauw kapje.

Nou heb ik al redelijk wat zitten speuren op internet, maar vind eigenlijk vrijwel overal de zelfde kapjes terug. (de zelfde als dat ze op aliexpress hebben staan)

Ik wil er het liefst alleen niet een namaak chinees voor halen, besteed liever wat extra centjes zodat de kleur goed matcht.

Weet iemand een goed adresje of goede site waar ik eventueel nog kan zoeken?
Of heeft iemand ervaring met de kapjes van ebay/aliexpress die kan vertellen of dat de kleuren wel/niet goed matchen?

Helaas kan ik je niet helpen met een adresje voor origineel spul. Maar wat ik mij afvraag; je wilt geen namaak Chinees spul, puur vanwege de kleur die dan eventueel niet overeenkomt? Ik kan me voorstellen dat je geen namaak wilt vanwege de bouwkwaliteit, maar als het je puur om de kleur te doen is zou ik zeggen haal je lekker zo'n aftermarket seat cover, en laat hem dan vervolgens spuiten bij een spuiter. Die kunnen normaal gesproken de kleur van je motor gewoon matchen :t
 
Helaas kan ik je niet helpen met een adresje voor origineel spul. Maar wat ik mij afvraag; je wilt geen namaak Chinees spul, puur vanwege de kleur die dan eventueel niet overeenkomt? Ik kan me voorstellen dat je geen namaak wilt vanwege de bouwkwaliteit, maar als het je puur om de kleur te doen is zou ik zeggen haal je lekker zo'n aftermarket seat cover, en laat hem dan vervolgens spuiten bij een spuiter. Die kunnen normaal gesproken de kleur van je motor gewoon matchen :t

Nou, kleur vond ik wel een belangrijk item. Verder heeft zo een kapje ook niet veel te houden dacht ik.
Bedankt voor de tip, ik zal die optie ook eens bekijken :t
 
Vandaag een terugkoppeling gekregen van de Kawa dealerd hier in de omgeving, ze konden ook het orriginele benzinefilter nergens terug vinden maar ze hadden wel wat universele op voorraad liggen in 2 verschillende diameters. Maar men rade mij aan om gewoon het orriginele filter te gebruiken :?

Dus men raadt mij aan, een orrigineel onderdeel te gebruiken wat orrigineel niet verkrijgbaar is _O-

Ik weet de staat van mijn huidige filter nog niet, en misschien valt het wel gewoon schoon te maken. Maar weet iemand wellicht wat de diameter van de aansluiting is?
Denk dat ik er anders voor de zekerheid liever toch meteen een universele meeneem, kan ik ter plaatse wanneer ik alles open heb liggen, nog altijd beslissen of ik hem wel of niet vervang :)
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie het over deze brandstofpomp?

Bekijk bijlage 1484182

Ik zie hier tot dusver in het exploded view geen filter zitten :/

Edit:
Google bracht me ook al een stukje verder O-)

Ja die pomp, daar zit onderin een filtertje.

Officieel kan die ook niet los volgens kawasaki.

Daarom moet je ook een filter van Suzuki bestellen.
 
over benzine gerelateerde zaken, ik had gister een gekke ervaring:

Had de tank eraf gehad om t luchtfilter schoon te maken en carbs te synchroniseren (laatste niet gelukt overigens, want zelf een synchronisatie tool gemaakt die niet werkte) en ging een ritje maken. Halverwege begint de motor te stotteren en stopt ermee. Ik denk: kak, hoe kan dit nou, hij deed het prima. Ding langs de kant, beetje kijken en rook toch wel flinke benzinelucht. Gelukkig had ik een paar sleuteltjes mee en kon ik de tank losmaken. Tank beetje omhoog om eronder te kijken en wat zag ik: een van de slangen nat van de benzine, raar. Mn hand ertussen gekregen om bij die slang te voelen, dikke scheur erin! Hoe dan?! Blijkbaar te lomp geweest met (de)monteren...
Nou goed, motor achtergelaten en met iemand mee terug gereden. Nu maar even opzoek naar die benzineslang (en gelijk maar even de andere slang vanaf de tank ook vervangen), jerrycan benzine mee en ter plekke repareren.
Daar ging mijn ritje, volgend weekend maar even over doen, haha
 
over benzine gerelateerde zaken, ik had gister een gekke ervaring:

Had de tank eraf gehad om t luchtfilter schoon te maken en carbs te synchroniseren (laatste niet gelukt overigens, want zelf een synchronisatie tool gemaakt die niet werkte) en ging een ritje maken. Halverwege begint de motor te stotteren en stopt ermee. Ik denk: kak, hoe kan dit nou, hij deed het prima. Ding langs de kant, beetje kijken en rook toch wel flinke benzinelucht. Gelukkig had ik een paar sleuteltjes mee en kon ik de tank losmaken. Tank beetje omhoog om eronder te kijken en wat zag ik: een van de slangen nat van de benzine, raar. Mn hand ertussen gekregen om bij die slang te voelen, dikke scheur erin! Hoe dan?! Blijkbaar te lomp geweest met (de)monteren...
Nou goed, motor achtergelaten en met iemand mee terug gereden. Nu maar even opzoek naar die benzineslang (en gelijk maar even de andere slang vanaf de tank ook vervangen), jerrycan benzine mee en ter plekke repareren.
Daar ging mijn ritje, volgend weekend maar even over doen, haha

Dit kan ook gebeuren zonder lomp te zijn hoor, afhankelijk van hoe oud (lees: poreus) je benzineslangen waren was het een kwestie van tijd voordat er scheuren in zouden komen, zeker met het loshalen van de tank.. dat is altijd even een gepruts met die slangetjes. Wel een goede reden om ze gelijk maar allemaal even te vervangen! :)
 
Kwam deze site net toevallig tegen :)

Ik weet niet of de dingen die men beweerd echt werken of zinvol zijn, maar leek me wel leuk om het hier eens op te gooien :)
 
Ik heb een nieuwe uitlaat besteld van Pipewerx.
Geïoniseerd titanium, dus met verkleuring erin, vind ik hartstikke mooi

Echter voor de montage krijg ik er een soort speciale silicone sealant bij.
Is het handig om dit te gebruiken, of kan ik beter gewoon de uitlaat met de moertjes vastdraaien en het daar verder bij laten?
 
Ik heb een nieuwe uitlaat besteld van Pipewerx.
Geïoniseerd titanium, dus met verkleuring erin, vind ik hartstikke mooi

Echter voor de montage krijg ik er een soort speciale silicone sealant bij.
Is het handig om dit te gebruiken, of kan ik beter gewoon de uitlaat met de moertjes vastdraaien en het daar verder bij laten?

Ik zou die vloeibare pakking wel gebruiken, kost haast geen extra moeite en het geeft toch net wat meer zekerheid dat de boel goed afdicht. Kwaad kan het in ieder geval niet :)
 
Kwam deze site net toevallig tegen :)
Ik weet niet of de dingen die men beweerd echt werken of zinvol zijn, maar leek me wel leuk om het hier eens op te gooien :)
Holy shit, hier krijg ik kromme tenen van '(
Die idioot heeft echt geen idee wat voor onzin hij staat te verkondigen.

Ik heb een nieuwe uitlaat besteld van Pipewerx.
Geïoniseerd titanium, dus met verkleuring erin, vind ik hartstikke mooi

Echter voor de montage krijg ik er een soort speciale silicone sealant bij.
Is het handig om dit te gebruiken, of kan ik beter gewoon de uitlaat met de moertjes vastdraaien en het daar verder bij laten?
Lees je eigen verhaal nog eens. Moet iemand dit snappen? ;)
Als je nou een foto plaatst dan kunnen anderen tenminste zien welke moertjes jij bedoelt.
 
Vandaag mijn tank eraf gehaald om de brandstofpomp eruit te halen, meteen het luchtfilter nagekeken.

20200419_163558.jpg

20200419_163604.jpg


En die was redelijk vies...
Met de compressor schoon gemaakt:

20200419_171935.jpg
 
Je kunt voor de K&N filters zo'n schoonmaakkit halen.
Geen verkeerd idee zo te zien.

Maar goed bezig :t

Daar had ik dus naar zitten kijken ja, maar dat is toch een setje met reiniger en impregneer olie? En is dat juist niet enkel voor de k&n filters? Dit is geloof ik nog het orriginele filter.

Heb ondertussen ook de brandstofpomp er uit. Maar die ziet er bijna spik en span uit.
Gok niet dat hier het probleem zal liggen maar haal hem nu toch maar meteen open om het brandstoffilter na te kijken. Hij is er nu toch al uit.

Tank zag er van binnen trouwens ook erg netjes uit.

Zou het probleem van het onregelmatig lopen de luchtfilter kunnen zijn? Of is het raadzaam om meteen nog andere dingen te controleren nu de tank eraf is?

Bougies zijn dus al vervangen!
 
Laatst bewerkt:
Als dit het orginele filter is zou hem gewoon vervangen.
Het onregelmatige lopen kan daar zeker vandaan komen.

Als je de pomp toch los haalt dan zou ik sowieso dat filter vervangen.
Kost iets van 15,- a 20,-.
 
Terug
Bovenaan Onderaan