*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Zal mij hier ook eens melden.

Sinds vorige week in het bezit van een gifgroene ZX9R (mijn 2e ondertussen, de 1e was het 1e model).
Volgens mij uit '99 maar heb de papieren nog niet.

Achterstallig onderhoud en afgelopen jaar buiten gestaan....

Bovendien lekt hij aan de rechterkant een beetje olie wanneer die warm is, dus dat is het eerste dat opgelost moet worden.
Verder een beurtje, nieuwe ketting en tandwielen, andere banden, voorvork keerringen vervangen en remmen gangbaar maken.
Verder zien we het wel.

Moet wel low budget blijven, want het is maar "voor erbij"

Anders gaat die of in onderdelen, of in zijn geheel weer de deur uit.
 
Super , dus dit word een winter project dus .
Maar je weet toch wel wat je koop omdat je zeg van , volgens mij een 99 model .
 
Zal mij hier ook eens melden.
Welkom :)

Volgens mij uit '99 maar heb de papieren nog niet.
Een 98'er heeft alleen de noodzakelijke stickers, een 99'er heeft aan de zijkant grote stickers met wazig patroon.

Verder een beurtje, nieuwe ketting en tandwielen, andere banden, voorvork keerringen vervangen en remmen gangbaar maken.
Het standaard werk dus ;)
Wel foto's posten van de voortgang.

Bovendien lekt hij aan de rechterkant een beetje olie wanneer die warm is, dus dat is het eerste dat opgelost moet worden.
Ik had ook zoiets. Bleek uiteindelijk de keerring bij de uitgaande as te zijn.
Dus als straks het voorste tandwiel er af is dan goed inspecteren. Blok hoeft niet uit elkaar.
 
En hoe rijd de Versys, zag de foto in het wolken topic .
Lastig te beantwoorden. Het was een paniek aankoop die ik nog moet inrijden (momenteel niet harder dan 80 km/h).
In bijna alle opzichten is de ZX-9R een betere/mooiere motor; de 4-in-lijn loopt zoveel mooier, de bak schakelt soepeler, gaat beter door de bocht en de wind bescherming is veel beter. Enig nadeel is dat die 9 het niet doet :+

Nu eerst inrijden en wat urgente problemen oplossen; de mooie spiegels zijn te breed waardoor de motor niet door de deur past, dus andere spiegels. En het ruitje wat er op zat geeft een bizarre hoeveelheid turbulentie.
 
Zal mij hier ook eens melden.

Sinds vorige week in het bezit van een gifgroene ZX9R (mijn 2e ondertussen, de 1e was het 1e model).
Volgens mij uit '99 maar heb de papieren nog niet.

Achterstallig onderhoud en afgelopen jaar buiten gestaan....

Bovendien lekt hij aan de rechterkant een beetje olie wanneer die warm is, dus dat is het eerste dat opgelost moet worden.
Verder een beurtje, nieuwe ketting en tandwielen, andere banden, voorvork keerringen vervangen en remmen gangbaar maken.
Verder zien we het wel.

Moet wel low budget blijven, want het is maar "voor erbij"

Anders gaat die of in onderdelen, of in zijn geheel weer de deur uit.

Als die in delen gaat hoor ik het graag !
 
Lastig te beantwoorden. Het was een paniek aankoop die ik nog moet inrijden (momenteel niet harder dan 80 km/h).
In bijna alle opzichten is de ZX-9R een betere/mooiere motor; de 4-in-lijn loopt zoveel mooier, de bak schakelt soepeler, gaat beter door de bocht en de wind bescherming is veel beter. Enig nadeel is dat die 9 het niet doet :+

Nu eerst inrijden en wat urgente problemen oplossen; de mooie spiegels zijn te breed waardoor de motor niet door de deur past, dus andere spiegels. En het ruitje wat er op zat geeft een bizarre hoeveelheid turbulentie.


Gefeliciteerd met je nieuwe motor en veel plezier ermee. Jammer dat je niner zo slecht tegen de kou kon ......
 
Gefeliciteerd met je nieuwe motor en veel plezier ermee. Jammer dat je niner zo slecht tegen de kou kon ......
Dank je :)

Grappig; ik dacht echt dat die Versys een stuk groter en hoger is dan de ZX-9R.
Zojuist naast elkaar gezet het scheelt bijna niets 8)7
Ja, stuur zit hoger en de voetsteunen lager. Maar zadels even hoog. En de rest van de motoren eigenlijk ook.

PC100145C.jpg
 
Nee echt hoger niet , op de 9 zit je vrij ontspannen maar op de versys zit je meer uitgeruster vind ik .
Al aan de hobby met de versys , ruitje er af en zij kapje.
 
Experimentje vandaag: De radiator gedeeltelijk voorzien van zilver papier.

Bekijk bijlage 1449411

De thermometer gaf op de snelweg al 100 graden aan :o dus maar weer snel weggehaald.

Toch heb ik het wel vaker gezien , ook bij motoren die een halve radiator deden afdekken met een stuk leer of zo iets dergelijks .
Tegen bescherming van opspattend vuil / pekel en de temp ..
Misschien is zilverfolie niet geschikt omdat dit misschien ook warm word .
 
halveer dat zilverpapier eens , je gaat dan betere resultaten hebben :Y
Toch heb ik het wel vaker gezien , ook bij motoren die een halve radiator deden afdekken met een stuk leer of zo iets dergelijks .
Tegen bescherming van opspattend vuil / pekel en de temp ..
Misschien is zilverfolie niet geschikt omdat dit misschien ook warm word .
Dat aluminiumfolie was slechts een testje om te kijken of het wat hielp. Voordeel van dat dunne spul is dat het nooit je voorwiel kan blokkeren.
Volgende week verplicht vrij en dan haal ik de kuip eraf.
Lekker prutsen :9
 
Vanochtend haalde ik mijn carburateurs los. Krijg ik dit te zien:

DSC_3976C.jpg


:( :( :(

Vind je het gek dat de carb verwarming het niet doet? |(
Ik had dit filtertje 6000 km geleden nog schoon gemaakt en nu al weer compleet vol. Ik wist niet dit dat zo snel gaat.
 
Misschien wat corrosie in je koelsysteem?

Ik dacht trouwens dat je hem had ingeruild op die Versys?
Wat betreft die corrosie; ik weet het ook niet. Hoe kom je er aan? Hoe kom je er af?
Vragen, vragen :?

Deze ZX-9R inruilen is sowieso kansloos; markt voor sport motoren is ingestort, het is tegenwoordig allemaal naked bike.
Voor de 'fooi' die ik er voor terug loont het niet de moeite om deze weg te doen.
Wel op de Versys korting gekregen omdat het een 2019 model is.
 
Ik ga er vanuit dat er de juiste koelvloeistof in zit? Dan zou ik het filtertje gewoon regelmatig controleren. Als het de hele tijd dicht slaat kan je koelsysteem doorspoelen en opnieuw vullen...
 
Off topic: Nog een nadeel ontdekt van de Versys; je wordt smerig :X
de modder zit tot boven op mijn helm, hele motor pak onder
en dat noemen ze een tourmotor |(

On topic: Ruim een jaar vuil van de 9 afgehaald. Begint nu weer te glimmen *D

PC260205C.jpg


PC260208C.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan