*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Zie toch niet echt roest op het origineel .
Omdraaien :+

DSC_4008C.jpg


Gelukkig slechts zeer oppervlakkig roest, dus weer weg te krijgen.
Net nu ik die aluminium kuipsteun heb lees ik er enge verhalen over; dat deze makkelijk afbreken. :')
Dus toch maar weer mijn oude erop.

Ook nog de lettertjes op mijn benzine kraan weer wit gemaakt omdat deze niet meer te lezen waren. Helaas niet helemaal netjes.

DSC_4010C.jpg
 
Helaas moest ik gisteren en vandaag werken dus niet veel meer kunnen doen. Nog wel de kuipsteun behandeld met roest omvormer en verf.
Vandaag nieuwe onderdelen gehaald:
DSC_4012C.jpg

Rubbers en schroeven voor de carburatuers, kunnen die weer ingebouwd worden.
En heel bijzonder; de ring om de achterkant te verhogen was nog gewoon leverbaar *O*

DSC09469C.jpg

Nu alleen nog die :( B| moer zien los te krijgen.
 
Dat rijdt beter met de ring. Heeft de mijne ook!
 
Vrij logisch verklaarbaar lijkt mij ; vanaf 98 waren er echte racers te koop zoals de r1, f model sloeg deze richting wel in maar werd geen echte racer en tevens niet eens meer vermogen dan zn voorganger.
Denk dat er in die tijd in verhouding te lang gewacht is met het brengen van de zx10r en nog te lang is gemolken op de 9.

Misschien hadden ze bij kawa ook niet de wens om hem de racy kant op te laten gaan en hebben ze gewoon de tijd uit gezeten.
 
Hallo, toevallig was ik even aan het sneuen op MF en kwam ik onverhoopt op het zx9r topic uit, nieuwsgierig als ik ben zag ik mijn naam nog tussen de lijst van actieve leden staan (Ninja-Keeltie formerly known as Juulster.....), alhoewel ik Nog steeds met een geweldig gevoel terug denk aan m’n zx9r waar ik plotseling van gescheiden werd, ben ik wel doorgegaan en heb ik het een plekje kunnen geven. Nu ben ik al weer bijna 1,5 jaar samen met m’n nieuwe liefde en ze heet z900rs. Ik ben dus actief in een nieuw topic, maar o wat was ze mooi, eeeeennn snel, eeeeen sexy, eeeennn ach ja jullie snappen het wel. 😎🏍💨💨💨
29967CD5-5A9E-4C0A-9B71-E599CB27177F.jpeg
 
Vrij logisch verklaarbaar lijkt mij ; vanaf 98 waren er echte racers te koop zoals de r1, f model sloeg deze richting wel in maar werd geen echte racer en tevens niet eens meer vermogen dan zn voorganger.
Denk dat er in die tijd in verhouding te lang gewacht is met het brengen van de zx10r en nog te lang is gemolken op de 9.

Misschien hadden ze bij kawa ook niet de wens om hem de racy kant op te laten gaan en hebben ze gewoon de tijd uit gezeten.
Het was toen nog erger; het sportieve model in die tijd was de ZX-7R. Logisch want daar werd in de 90-tig jaren ook mee geraced.
Dat ding liep echt ongeloofelijk hopeloos achter op de concurrentie. :X Er waren toendertijd ook heel wat teleurgestelde Kawa-fans.

Hallo, toevallig was ik even aan het sneuen op MF en kwam ik onverhoopt op het zx9r topic uit, nieuwsgierig als ik ben zag ik mijn naam nog tussen de lijst van actieve leden staan (Ninja-Keeltie formerly known as Juulster.....), alhoewel ik Nog steeds met een geweldig gevoel terug denk aan m’n zx9r waar ik plotseling van gescheiden werd, ben ik wel doorgegaan en heb ik het een plekje kunnen geven. Nu ben ik al weer bijna 1,5 jaar samen met m’n nieuwe liefde en ze heet z900rs. Ik ben dus actief in een nieuw topic, maar o wat was ze mooi, eeeeennn snel, eeeeen sexy, eeeennn ach ja jullie snappen het wel. 😎🏍💨💨💨
Deze ZX-9R met extra sportieve uitlaat is wel een heel groot verschil met een rs. ;)
 
Heeft één van jullie een glazenbol waarmee je de absolute waarheid kan zien? :P

Ik zit te twijfelen of het zin heeft om de ketting en tandwielen te vervangen.
Het ziet er nu zo uit:
P1050264C.jpg


En als ik dat dan vergelijk met een nieuwe (deze waren van de ZX-7R):
P1060739C.jpg


Dan denk ik dat het nog niet nodig is. Toch?
 
Lijkt nog goed toch. Al kun je ook alleen je voortandwiel vervangen want deze slijt het snelst.
 
En dat moet je dus never nooit doen !
Ketting en tandwielen altijd in 1 x !!!

Controle is heel simpel; loopt de ketting mooi over de tandjes, zijn de tandjes nog enigszinds recht, heb je nog wat ruimte over om te spannen.

Als dat alles 3 zo is kan die er nog mee door..
 
En dat moet je dus never nooit doen !
Ketting en tandwielen altijd in 1 x !!!

Controle is heel simpel; loopt de ketting mooi over de tandjes, zijn de tandjes nog enigszinds recht, heb je nog wat ruimte over om te spannen.

Als dat alles 3 zo is kan die er nog mee door..
Dat heb ik ook altijd begrepen , alles in 1x vernieuwen , alles is op elkaar ingesleten en om 1 tandwiel te vervangen gaat niet werken .
 
OK bedankt voor de reacties. Ik zet ketting en tandwielen voor de volgende winter op de planning.

Uhh vraagje , waarom rijd dat beter .
Je ziet het niet, maar je voelt het. Motor stuurt prettiger, minder log.

DSC09479C.jpg

De ringen zitten er inmiddels tussen. Toch altijd een rot klus omdat het achterwiel van de grond moet zonder paddock stands.
Momenteel bezig de carburateurs terug te plaatsen.
 
Off topic: Ik zit op Facebook op de 'Ducati 899 959 Panigale Owners Group'
en wat ik daar toch zo af en toe aan motor ellende lees :X
Ducati maakt mooie motoren maar Kawasaki's zijn veeeeeeeeeeeeeeeeel betrouwbaarder.
Dacht dat nieuwe Ducati modellen van tegenwoordig wel betrouwbaar waren , prijs is er wel na vind ik , goed koop zijn ze niet echt vind ik .
 
Dan heb je het MV Agusta forum nog niet gelezen 😂.

Ik vind ze oogstrelend om te zien maar je moet die bikes blijven updaten en zelf minimaal twee rechtersleutel handen hebben wil je niet erg veel kosten maken.

Off topic: Ik zit op Facebook op de 'Ducati 899 959 Panigale Owners Group'
en wat ik daar toch zo af en toe aan motor ellende lees :X
Ducati maakt mooie motoren maar Kawasaki's zijn veeeeeeeeeeeeeeeeel betrouwbaarder.
Dat

Het was toen nog erger; het sportieve model in die tijd was de ZX-7R. Logisch want daar werd in de 90-tig jaren ook mee geraced.
Dat ding liep echt ongeloofelijk hopeloos achter op de concurrentie. :X Er waren toendertijd ook heel wat teleurgestelde Kawa-fans.


Deze ZX-9R met extra sportieve uitlaat is wel een heel groot verschil met een rs. ;)
 
Off topic: Ik zit op Facebook op de 'Ducati 899 959 Panigale Owners Group'
en wat ik daar toch zo af en toe aan motor ellende lees :X
Ducati maakt mooie motoren maar Kawasaki's zijn veeeeeeeeeeeeeeeeel betrouwbaarder.
Heb ook 2 vrienden die met die "dikke 2 pitters"rijden.. tenminste als ze het doen.
Je kan natuurlijk eens pech hebben als merk met een bepaald model, constructie whatever maar in italie maken ze er standaard een potje van.

Trouwens ik zag dat je ook al regelmatig post in de fb groep voor zx9r owners, tenminste ik ga er vanuit dat jij dat bent ;)
 
Dacht dat nieuwe Ducati modellen van tegenwoordig wel betrouwbaar waren
Jij bent de leukste thuis? :+
Die pani's zijn wel 'beter' omdat de nokkenassen nu worden aangedreven door een ketting i.p.v. een riem.
Maar probleem blijft dat ze gewoon teveel op het randje zitten van wat mogelijk is.

Dan heb je het MV Agusta forum nog niet gelezen 😂.
Ik stond een keer bij Molenaar en daar vroeg een MV eigenaar bij de balie of zijn motor met 40.000 km een grote beurt kan krijgen. Maar toen keken ze toch moeilijk, zo van liever niet. :X
Toen dacht ik ook een Kawa is dan net ingereden.

Heb ook 2 vrienden die met die "dikke 2 pitters"rijden.. tenminste als ze het doen.
Je kan natuurlijk eens pech hebben als merk met een bepaald model, constructie whatever maar in italie maken ze er standaard een potje van.

Trouwens ik zag dat je ook al regelmatig post in de fb groep voor zx9r owners, tenminste ik ga er vanuit dat jij dat bent ;)
Zo grappig het verschil tussen die pani facebook groep en de 9 groep:
Pani's = allemaal blinkende motoren die gekoesterd worden door de eigenaren maar waar her en der de motoren zeer drastisch kapot gaan
9 = rijdende schroothopen / roestbakken die het altijd weer doen ondanks gebrek aan onderhoud
 
Hahha ja mooi he, zitten veel amerikanen en engelsen op die al die slopers weer tot leven laten komen of rijdend houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan