*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Jij bent de leukste thuis? :+
Die pani's zijn wel 'beter' omdat de nokkenassen nu worden aangedreven door een ketting i.p.v. een riem.
Maar probleem blijft dat ze gewoon teveel op het randje zitten van wat mogelijk is.
Maar waarom heb je een duc als dat eigenlijk op het randje zit zeg maar .
En onderdeeltjes stuk duurder dan kawa of val dat op zich nog wel mee .
 
Maar waarom heb je een duc als dat eigenlijk op het randje zit zeg maar .
En onderdeeltjes stuk duurder dan kawa of val dat op zich nog wel mee .
Toen ik deze kocht wist ik dat nog niet. Maar had wel voor de zekerheid een vol jaar garantie op deze tweedehands motor.
Onderdelen prijzen weet ik niet. Verder doe ik toch slechts één rondje per maand op de pani, dus slijten zal deze niet. ;)
 
Dat had ik niet verwacht , dacht eigenlijk dat de moderne duc (panigale misschien multistrada) toch ook betrouwbaar waren maar dat val dus eigenlijk een beetje tegen .
 
Tja het blijft een Stucgatie,maar het valt en staat allemaal met onderhoud,ik heb 15000 probleemloze km,s met m,n Stucgatie gereden,
die dingen gaan voornamelijk kapot door te weinig of niet het juiste onderhoud of gebruik waar ze niet voor zijn gemaakt namelijk flink tunen en afraggen op het circuit.
 
Tja het blijft een Stucgatie,maar het valt en staat allemaal met onderhoud,ik heb 15000 probleemloze km,s met m,n Stucgatie gereden,
die dingen gaan voornamelijk kapot door te weinig of niet het juiste onderhoud of gebruik waar ze niet voor zijn gemaakt namelijk flink tunen en afraggen op het circuit.
Dat geld wel voor elke motor denk ik .
 
Dat had ik niet verwacht , dacht eigenlijk dat de moderne duc (panigale misschien multistrada) toch ook betrouwbaar waren maar dat val dus eigenlijk een beetje tegen .
enige vooruitgang die er geboekt is is dat ze inmiddels de koppeling ook smeren :P
Toch zijn er weer mensen die hem ombouwen naar klapper koppeling.

Dingen zijn gewoon kwetsbaarder dan japanse fietsen, geldt net zo goed voor Aprilia en MV e.d.
 
@RG-gamma: natuurlijk heeft dat ook invloed maar Kawasaki's zijn toch duidelijk robuuster dan Ducati's

@ZXRH88: ja, die koppeling was de reden dat ik een pani kon kopen. Bij Ducati's met droge plaat koppeling krijg ik deze niet ingetrokken.

Inmiddels is de 9 weer bijna gereed. Morgen naar buiten en dan kijken of deze nog wil starten.

DSC09502C.jpg


Bijna zonde om weer met deze mooie blauwe Ninja door de pekel te rijden :')
 
Dat geld wel voor elke motor denk ik .
Ducs zijn daar extra gevoelig voor,een maat van mij heeft een 900SS ooit nieuw gekocht in de jaren 90 inmiddels
meer dan 110000km op de teller,altijd in onderhoud geweest bij Biggelaar het enigste wat stuk gegaan is was het lager van de uitgaande as
en dat was bij 48000km,verder alleen regulier onderhoud,hij heeft ook nog een 851, die staat nu rond de 78000km en ook die heeft
nog geen problemen gehad.Zelf heb ik in de jaren 90 een 750SS gekocht waarvan men dacht dat de krukaslagers stuk waren,er stond 2200km op de teller,
en gekocht voor een schijntje , het bleek dat de vliegwielmoer was losgelopen, koste me alleen wat olie en een pakking,h
@RG-gamma: natuurlijk heeft dat ook invloed maar Kawasaki's zijn toch duidelijk robuuster dan Ducati's

@ZXRH88: ja, die koppeling was de reden dat ik een pani kon kopen. Bij Ducati's met droge plaat koppeling krijg ik deze niet ingetrokken.

Inmiddels is de 9 weer bijna gereed. Morgen naar buiten en dan kijken of deze nog wil starten.

Bekijk bijlage 1456854

Bijna zonde om weer met deze mooie blauwe Ninja door de pekel te rijden :')
Nou over Kawasaki,s kan ik ook de nodige horor verhalen vertellen,vind het de Japanse Ducati:+
Aan de andere kant heeft elk merk wel z,n zwakke broeders er tussen zitten.
 
@RG-gamma: natuurlijk heeft dat ook invloed maar Kawasaki's zijn toch duidelijk robuuster dan Ducati's

@ZXRH88: ja, die koppeling was de reden dat ik een pani kon kopen. Bij Ducati's met droge plaat koppeling krijg ik deze niet ingetrokken.

Inmiddels is de 9 weer bijna gereed. Morgen naar buiten en dan kijken of deze nog wil starten.

Bekijk bijlage 1456854

Bijna zonde om weer met deze mooie blauwe Ninja door de pekel te rijden :')
De 9 voor als (klassieker) er bij en de versys voor de pekel , je heb deze toch al behandeld voor die witte rommel .
 
Vandaag nog ff 100 km gereden. Lekker fris weertje hoor en rijdt dat toch machtig fijn zo'n zx9 klassieker 😁😁

Toch mooi al dat groen👍👍IMG-20200111-WA0005.jpeg
 
Laatst bewerkt:
De 9 voor als (klassieker) er bij en de versys voor de pekel , je heb deze toch al behandeld voor die witte rommel .
De Versys is er toch echt alleen voor als de ZX-9R niet verder wil. Behalve benzine verbruik is de 9 in alle opzichten beter;
betere zithouding, betere windbescherming, betere spatwater bescherming (van achter), meer vermogen, prettiger motor karakteristiek, soepelere versnellingsbak, smaller waardoor deze makkelijker door de voordeur past, betere verlichting (twee i.p.v. één koplamp)
misschien dat ik nog iets vergeten ben O-)

Vandaag nog ff 100 km gereden. Lekker fris weertje hoor en rijdt dat toch machtig fijn zo'n zx9 klassieker 😁😁

Toch mooi al dat groen👍👍
Maar waarom staat er dan zoveel grijs tapijt op jouw foto? :+

En het belangrijkste de 9 doet het nog:

DSC00646C.jpg


DSC00650C.jpg


*O**O**O*
 
De Versys is er toch echt alleen voor als de ZX-9R niet verder wil. Behalve benzine verbruik is de 9 in alle opzichten beter;
betere zithouding, betere windbescherming, betere spatwater bescherming (van achter), meer vermogen, prettiger motor karakteristiek, soepelere versnellingsbak, smaller waardoor deze makkelijker door de voordeur past, betere verlichting (twee i.p.v. één koplamp)
misschien dat ik nog iets vergeten ben O-)


Maar waarom staat er dan zoveel grijs tapijt op jouw foto? :+

En het belangrijkste de 9 doet het nog:

Bekijk bijlage 1457127

Bekijk bijlage 1457128

*O**O**O*
Ziet er goed uit en het belangrijkste natuurlijk dat de 9 het weer rijd .
De verlichting is inderdaad op de 9 veel beter , snap niet waarom Kawasaki maar 1 koplamp verlicht als dimlicht , hoorde wel eens dat dit de wetgeving is maar lijkt me stug omdat er genoeg merken zijn met 2 brandende koplampen .
 
Grijs heb ik idd ook ff gezien, vond het wel een mooie kleur combi



Maar der gaat niks boven een groene
IMG-20200111-WA0007.jpeg
 
De ZX-9R doet het nog :)

DSC00758C.jpg


DSC00791C.jpg


Off topic: Ik heb wel een grote vergissing gemaakt door een Versys te kopen. Niet te geloven wat valt dat ding tegen.
Zolang er korte bochtjes zijn (zoals op de dijk) is het nog wel leuk maar op de snelweg is de zithouding erg oncomfortabel.
En dat ding wordt smerig in de regen :X
Afgelopen woensdag was er een licht miezer regen buitje; dan zit je hele achterkant inclusief je nek onder de modder. Zelfs mijn kunstof rugzakje is dan te smerig om vast te pakken.
Dus als de temperaturen weer omhoog gaan kijken of ik deze met niet al te veel verlies nog kan verkopen.
 
Het model is wel leuk, alleen zijn ze wel klein. Die ninja 650 is mij ook te klein NL.
 
De ZX-9R doet het nog :)

Bekijk bijlage 1460969

Bekijk bijlage 1460970

Off topic: Ik heb wel een grote vergissing gemaakt door een Versys te kopen. Niet te geloven wat valt dat ding tegen.
Zolang er korte bochtjes zijn (zoals op de dijk) is het nog wel leuk maar op de snelweg is de zithouding erg oncomfortabel.
En dat ding wordt smerig in de regen :X
Afgelopen woensdag was er een licht miezer regen buitje; dan zit je hele achterkant inclusief je nek onder de modder. Zelfs mijn kunstof rugzakje is dan te smerig om vast te pakken.
Dus als de temperaturen weer omhoog gaan kijken of ik deze met niet al te veel verlies nog kan verkopen.

En afgelopen week ook met de 9 gereden , zaten toch een paar ochtenden met temp rond de 0 of net in de - , zo ja geen last gehad met stil vallen met de 9 .

De Versys 1000 heeft een hugger standaard , misschien dat dit ook veel tegen houd als je het op je Versys monteerd en tegen over de 9 is het achter spatbord zeg maar ook zeer iel/smal dus dit houd ook veel minder tegen.
 
Het model is wel leuk, alleen zijn ze wel klein. Die ninja 650 is mij ook te klein NL.
Nee dat vind ik op zich mee vallen , mijn zoon heeft er 1 en vind hem op zich goed rijden maar tegen over een 9 is het wel een kleine motor , een 9 is op zich een vrij comfortabele motor .
 
De ZX-9R doet het nog :)

Bekijk bijlage 1460969

Bekijk bijlage 1460970

Off topic: Ik heb wel een grote vergissing gemaakt door een Versys te kopen. Niet te geloven wat valt dat ding tegen.
Zolang er korte bochtjes zijn (zoals op de dijk) is het nog wel leuk maar op de snelweg is de zithouding erg oncomfortabel.
En dat ding wordt smerig in de regen :X
Afgelopen woensdag was er een licht miezer regen buitje; dan zit je hele achterkant inclusief je nek onder de modder. Zelfs mijn kunstof rugzakje is dan te smerig om vast te pakken.
Dus als de temperaturen weer omhoog gaan kijken of ik deze met niet al te veel verlies nog kan verkopen.


Een ZX9R is een ruime motor met een prima windbescherming en ook nog een fijne zithouding. Misschien is dit toch het model wat voor jou het beste bevalt.
Alleen jammer van die bevriezende carburateurs. Ik had daar bij die van mij nooit geen last van en ik heb toch ook best veel in de kou gereden.
Hoe kan het dat de ene ZX9R hier last van heeft en de andere ZX9R helemaal niet ?











Misschien toch een Z1000SX kopen :XO-):+
 
Het model is wel leuk, alleen zijn ze wel klein. Die ninja 650 is mij ook te klein NL.
Ik denk dat wij langs elkaar heen praten ;)
Het gaat mij echt om de zit positie; rug recht en de armen recht naar voren. Ik vind dat vermoeiend.
En ik had een keer de Versys naast de 9 gezet en toen bleken ze nagenoeg even groot en hoog. De Versys is echter van voren duidelijk breder waardoor ik deze lastig door de deur krijg. Schuin erdoor en dan eerst de motor naar binnen kantelen en dan halverwege de motor naar buiten kantelen.

En afgelopen week ook met de 9 gereden , zaten toch een paar ochtenden met temp rond de 0 of net in de - , zo ja geen last gehad met stil vallen met de 9 .

De Versys 1000 heeft een hugger standaard , misschien dat dit ook veel tegen houd als je het op je Versys monteerd en tegen over de 9 is het achter spatbord zeg maar ook zeer iel/smal dus dit houd ook veel minder tegen.
Het probleem van de bevriezende carburateurs is opgelost; het was toch het filter dat verstopt zat.
Blijkbaar zitten er zo veel soldeer resten uit de radiotor in het systeem dat je nog vaker dan ik dacht dat filter moet schoonmaken.

Vandaag ook door de regen op de 9 en dan opvallend hoe schoon ik blijf.

Een ZX9R is een ruime motor met een prima windbescherming en ook nog een fijne zithouding. Misschien is dit toch het model wat voor jou het beste bevalt.
Bevalt mij steeds beter :)
Wel raar dat toen ik het eerste exemplaar in 2002 kocht dat ik toen best wel veel problemen had om erop te rijden. En tegenwoordig kan ik er mee lezen en schrijven.

Misschien toch een Z1000SX kopen
Nergens voor nodig ;)
 
Een ZX9R is een ruime motor met een prima windbescherming en ook nog een fijne zithouding. Misschien is dit toch het model wat voor jou het beste bevalt.
Alleen jammer van die bevriezende carburateurs. Ik had daar bij die van mij nooit geen last van en ik heb toch ook best veel in de kou gereden.
Hoe kan het dat de ene ZX9R hier last van heeft en de andere ZX9R helemaal niet ?











Misschien toch een Z1000SX kopen :XO-):+
Mooie foto's , dat lijkt me toch ook wel eens gaaf om zowel links als rechts tussen een sneeuw wand te rijden .
 
Terug
Bovenaan Onderaan