Ben 100 motoren verder,niet omdat het moet maar omdat het kanJe ding bepaal je door veel motoren te kopen en die weer weg te doen. Als je veel geld in die bodemloze put hebt gegooid en 14 motoren verder bent, kom je er vaak achter dat die 1e motor eigenlijk het leukste was.
Heel veel proefritjes op van alles en nogwat? Of zag je iets langskomen, werd je spontaan verliefd, en BOEM dat was 'm?
V-strom 650 vond ik er nogal intimiderend uitzien, na er ongeveer 1,27 meter mee gereden te hebben was dat gevoel wegV-Strom 650's zijn idd ook interessant. Niet veel zwaarder dan de 250, en wel een stukje meer motor. Goeie! Ik zit ook meteen te kijken naar zoiets als een KLR650 of een DR650. Beetje zelfde idee, maar iets ouder?
Hé, daar is de al eerder genoemde NTV weer. Iets dikkere scooter 4-500 cc is ook meermaals genoemd als optie.NTV 650 super motor om snel even te pakken en heel wendbaar en opzich krachtig genoeg voor dagelijks gebruik te klein voor mijn 1,82.
Hierboven geopperd een Honda NC700, voldoet aan jouw beide wensen. Ruimte en toch meekunnen op de snelweg. Ook nog handzaam.
Bedenk echter wel dat ook deze motor geen hardloper is. Een keer met een groepje weg wordt voor jou hele dag 'plankgas' (eeeh tot de stuit)
Een V strom 650 intimiderend?dan mag je niet in de buurt van mijn GL1500 komen want dan val je flauw van angstV-strom 650 vond ik er nogal intimiderend uitzien, na er ongeveer 1,27 meter mee gereden te hebben was dat gevoel weg
Heerlijke motor. De KLR en DR zijn ééncilinders, totaal andere motorloop. Sommigen zweren erbij, anderen vinden het niets.
Hé, daar is de al eerder genoemde NTV weer. Iets dikkere scooter 4-500 cc is ook meermaals genoemd als optie.
Jij ben de eerste die zegt dat een BMW boxer (als op de foto)als een malle stuurt,ieder ander vind het tegenovergestelde.Je wensenlijstje wordt wel steeds duidelijker. Er moet mee op de snelweg te rijden zijn maar mag niet intimiderend zijn, je moet iets mee kunnen nemen dus koffers mogelijk (maar dat is een nadeel als je een poort uit en in moet), gewicht moet een beetje laag zitten, makkelijk door een poort te krijgen dus waarschijnlijk niet te breed, je moet je echtgenote bij kunnen houden. De al eerder genoemde BMW F650GS (na 2008) of Honda NC7x0 komen dan echt dicht in de buurt. Bij beide zit de benzine niet normaal in de tank maar onder je kont, daarmee komt het gewicht lager. Ook door het soort blokje wat er in hangt. En mocht je 'hipster' ambities hebben, overweeg dan serieus een oudere BMW tweeklepper boxer met de oude vertrouwde Krauser koffers. Stuurt als een malle, gewicht hangt laag door de boxer motor, cardan dus geen gedoe met een ketting. Serieus, met zo'n ding kan je alles doen wat je ooit zou willen. Jammer dat ze niet meer gemaakt worden eigenlijk. Zoiets bedoel ik:
Bekijk bijlage 1404282
Dat is misschien wel de gulden middenweg voor de TS,weegt ook nog eens minder dan de grotere scooters.Je had het over de V-strom 250. Leuk fietsje, ook naar gekeken met de vriendin, maar heeft geen vermogen dat ding. Er werd hier gezegd dat de 650 amper zwaarder was... Nou die weegt zo ongeveer evenveel als mijn 990, voelt nog veel zwaarder en is echt super log (in vergelijking met de 250/300cc klasse en zelfs tov mijn 990).
Uiteindelijk zijn wij voor de Versys 300 gegaan. Daar zijn we een aantal weken mee op pad geweest, is ons in alles (ook snelweg) super bevallen. 140 kun je goed volhouden op dat ding, 150 a 160 is de max, maar dan is de grap er wel af. Met een erg jonge en bewegelijke rechterhand loopt het 1 op 24 gemiddeld (off-road etc mee genomen). Als je je gedraagt zal 1 op 30 ook geen probleem zijn.
Als je er een beetje dapper mee bent hoef je op mooie stuurmanswegen niet achter te blijven. Sterker nog, door het veel lagere gewicht, het brede stuur etc kon je hem nog wel eens harder de bocht om gooien dan je de eerste tijd op een 600+ zou durven.
Topkoffer en/of zijkoffers er op en je kunt er mee verhuizen. Op vakantie hadden wij 2 Givi Dolomiti 36L koffers er aan hangen. Als je daar je boodschappen niet in kwijt kunt heb je wel heel veel honger.
Voor degene die zich afvroeg waarom hij bij klein grut kijkt? Waarom niet? Meer is niet perse beter en het is niet alsof A duurder is dan A2 ofzo...
Je wensenlijstje wordt wel steeds duidelijker. Er moet mee op de snelweg te rijden zijn maar mag niet intimiderend zijn, je moet iets mee kunnen nemen dus koffers mogelijk (maar dat is een nadeel als je een poort uit en in moet), gewicht moet een beetje laag zitten, makkelijk door een poort te krijgen dus waarschijnlijk niet te breed, je moet je echtgenote bij kunnen houden. De al eerder genoemde BMW F650GS (na 2008) of Honda NC7x0 komen dan echt dicht in de buurt. Bij beide zit de benzine niet normaal in de tank maar onder je kont, daarmee komt het gewicht lager. Ook door het soort blokje wat er in hangt. En mocht je 'hipster' ambities hebben, overweeg dan serieus een oudere BMW tweeklepper boxer met de oude vertrouwde Krauser koffers. Stuurt als een malle, gewicht hangt laag door de boxer motor, cardan dus geen gedoe met een ketting. Serieus, met zo'n ding kan je alles doen wat je ooit zou willen. Jammer dat ze niet meer gemaakt worden eigenlijk. Zoiets bedoel ik:
Bekijk bijlage 1404282
Weet wat je wenst,een Goldwing is HET voorbeeld van zwaar en log,en is zeker geen motor voor den kleinen slappen mensch.Voor degene die zich afvroeg waarom hij bij klein grut kijkt? Waarom niet? Meer is niet perse beter en het is niet alsof A duurder is dan A2 ofzo...
ik vind persoonlijk lichtere motorfietsen mooier om te zien oa nieuwe enfield 650 interceptor
benelli tnt 302S yamaha R3 kawasaki ninja 400 ktm390 etc de verhoudingen kloppen gewoon
groter is meestal lomper
maar dat is persoonlijk
zou ook graag goldwing voor lange afstand willen hebben maar mooi is anders maar is wel practischer als een naked bike
en ja verandering van spijs doet eten zoals velen met mij dat (luxe) probleem hebben.
Vermogen is ook niet belangrijk,het gaat om de snelheidsbeleving,mijn 50cctje haalde net de 110 en dat voelt ongeveer gelijkIk hang nog in de oude tijd dan moet de motor 200 kunnen, toentertijd waren er niet veel die dat konden .....kortom, voldoende vermogen om ff het gas erop, niet de laatste pk eruit moet melken om vlotjes op een snelweg mee te komen. Secondaire wegen is dan het vermogen een beetje overkill maar altijd wel leuk...
Voor de rest heb ik eentje voor de heb/techniek en de andere voor comfortabele ritten.
Allebei hebben ze 100pk en dat is zat voor mij....zijn ook de laatste voor mij.
Vermogen is ook niet belangrijk,het gaat om de snelheidsbeleving,mijn 50cctje haalde net de 110 en dat voelt ongeveer gelijk
als 200 op een zwaardere motor.Op de 1 of andere manier moet het tegenwoordig alleen maar veel pk,s hebben en minimaal de 300
kunnen aantikken,ze zijn niet goed wijs,je heb er buiten een circuit niks aan.
Ik ook niet,het kon mij vroeger niet hard genoeg gaan,tegenwoordig interesseert het mij geen bal meer,buiten dat hetJa, dat klopt in mijn ervaring ook wel, ik moest vroegah echt altijd per se het snelste van het snelste hebben ... vorig jaar had ik een cb450f-je die teruggevoerd was naar 27 pk ... ik zou hem opknappen voor de eigenaresse om dan te verkopen. Het ding had jarenlang in de tuin gestaan en was compleet vergald ... lekker aan geklust en toen proefgereden. Ik kan je vertellen dat ik het ding een paar weekjes extra heb gehouden omdat ik er zo'n onverwachte partij plezier op had! Met 27pk voelde ik mezelf toch nog helemaal blij ...
Maar als ik eerlijk ben was ik dat vroeger waarschijnlijk niet geweest.
Leuk ding!
Jaja,laat ik nou zo,n monteur geweest zijn,en geloof mij maar als ik zeg dat ik in al die jaren aardig wat klantenfietsen op de grond heb zien vallen,Kijk eens bij een motorzaak hoe monteurs met de motoren omgaan. Dat zijn echt niet allemaal grote brede kerels, toch manoeuvreren ze praktisch elke motor terwijl ze aan de voorkant lopen en het stuur vast houden, rijden ze met 2 benen aan 1 kant van de werkplaats naar voren, stappen aan de verkeerde kant op, houden met 1 hand de motor overeind terwijl ze op kun knieën het olie niveau controleren etc. Oftewel, vaak ben je te bang en is het niet een kwestie van niet kunnen, maar niet durven en behendigheid. Ik heb wel eens aan een monteur gevraagd hoe hij dat nou deed, voor de motor lopen met inparkeren, gewoon oefenen was zijn antwoord.