Hoe bevalt de CBR 1000RR tot nu toe?

waarom heb je dan geen sp genomen? of wil je ook een motor waar je mee kunt toeren
een sp...kan je voor geen meter normaal op zitten...een blade zit nog beter...
ik wil wel sportief...maar de sp1 staan de clipons zo laag dat je niet eens normaal straatje kan keren....
dat is dus gewoon niet handig...
 
Geeft er iemand al enige trillingen ondervonden tijdens het remmen,
Dit gebeurd meestal,soms,niet altijd tijdens de laatste meters bv.bij het
stoppen voor een roodlicht
Bij stevig doorremmen voel je niets,
Deze middag naar de dealer gaan misschien dan meer nieuws er over
hij deed dit al vanaf de eerste km en heb er intussen al meer dan 4200 erop zitten,dus aan het inrijden van de remmen zal het niet liggen :?
 
Geeft er iemand al enige trillingen ondervonden tijdens het remmen,
Dit gebeurd meestal,soms,niet altijd tijdens de laatste meters bv.bij het
stoppen voor een roodlicht
Bij stevig doorremmen voel je niets,
Deze middag naar de dealer gaan misschien dan meer nieuws er over
hij deed dit al vanaf de eerste km en heb er intussen al meer dan 4200 erop zitten,dus aan het inrijden van de remmen zal het niet liggen :?
je moet die schijven en blokken gewoon een keer heet stoken...gewoon hard rijden lekker laat remmen...als het na een paar keer stevig remmen nog niet goed is...zou ik is ff terug naar de dealert...

misschien ff een nieuw rondje blokken...een rondje schijven is een beetje duur :)
 
ja oke, maar rotte versnellingsbakken, vastlopers, spontaan brekende voorwielen, je moet er type voor zijn om kawa te rijden......... en ik houd van zekerheden in het leven en daarom rijd ik o.a. een Honda

ben ik het type dus mooi, heb binnen 2 weken mijn voorwiel gehad, hebben jullie al een oplossing voor de tank gekregen trouwens?
 
je moet die schijven en blokken gewoon een keer heet stoken...gewoon hard rijden lekker laat remmen...als het na een paar keer stevig remmen nog niet goed is...zou ik is ff terug naar de dealert...

misschien ff een nieuw rondje blokken...een rondje schijven is een beetje duur :)

En dan niet de rem vast blijven houden als je stilstaat...
 
QUOTE: hebben jullie al een oplossing voor de tank gekregen trouwens?

oplossing voor de tank..??????? ik weet van niks
 
Hoe zit dat nu met het olie verbruik op de nieuwe blade???
de meesten onder jullie zullen nu wel wat aardige km achter de
rug hebben en de ene motor zal wellicht meer of minder verbruiken
dan de andere,maar misschien leert men daar uit welke olie
de beste resultaten geeft. Momenteel zit ik met halfsyn.olie van ELF
en constanteer toch wel een licht verbruik ervan.
Denk om opnieuw over te stappen op fullsyn.olie (superbike gastrol)daar
ik op mijn vroegere blade daar heel tevreden over was
LAAT MAAR JULLIE MENING HOREN
 
Hoe zit dat nu met het olie verbruik op de nieuwe blade???
de meesten onder jullie zullen nu wel wat aardige km achter de
rug hebben en de ene motor zal wellicht meer of minder verbruiken
dan de andere,maar misschien leert men daar uit welke olie
de beste resultaten geeft. Momenteel zit ik met halfsyn.olie van ELF
en constanteer toch wel een licht verbruik ervan.
Denk om opnieuw over te stappen op fullsyn.olie (superbike gastrol)daar
ik op mijn vroegere blade daar heel tevreden over was
LAAT MAAR JULLIE MENING HOREN
heb er nu 5500km opstaan en rijd met Shell vsx halfsynteet en moest en van de week 150cc bij gooien nihil dus :) en ik weet niet of het wel verstandig is om met volsynteet te rijden voor eventuele koppelingslip :?
 
Hoe zit dat nu met het olie verbruik op de nieuwe blade???
de meesten onder jullie zullen nu wel wat aardige km achter de
rug hebben en de ene motor zal wellicht meer of minder verbruiken
dan de andere,maar misschien leert men daar uit welke olie
de beste resultaten geeft. Momenteel zit ik met halfsyn.olie van ELF
en constanteer toch wel een licht verbruik ervan.
Denk om opnieuw over te stappen op fullsyn.olie (superbike gastrol)daar
ik op mijn vroegere blade daar heel tevreden over was
LAAT MAAR JULLIE MENING HOREN

Het is dan ook meteen erg handig als jullie er bij vertellen op welke manier je je blade hebt ingereden. Op z'n oma's of op de motoman manier 8-)
 
heb er nu 5500km opstaan en rijd met Shell vsx halfsynteet en moest en van de week 150cc bij gooien nihil dus :) en ik weet niet of het wel verstandig is om met volsynteet te rijden voor eventuele koppelingslip :?
Als jouw viscositeit niet hoger ligt dan 5w40 gaat die zeker niet slippen
staat trouwens vermeld op de verpakking(ideaal voor natte koppelingen)
ik heb hem wel degelijk op z'n jonge oma's ingereden ;)
 
slippende koppeling komt alleen bij yamaha voor daar heeft de blade geen last van.......... :+
 
he onewheel hoe was je dag op Spa kwam je nog een beetje rond met dat trage hok? kben benieuwd hoe je circuitdag was let me know
 
he mavtri, het was weer een geweldige dag.
het begon lekker zonnig en dus was het heerlijk gummen. daarna gingen de kranen open en werd de baan net zo net als in assen in juli. maar ook in de regen kun je nog aardig sporten en heb ik me nog best vermaakt. dat viel me wederom niet tegen, alhoewel ik het natuurlijk liever droog heb.

heb vast een eerste (ingescande) foto maar vanwege het inkrimpen om binnen de 100Kb te blijven is ie niet meer op zn best. meer foto´s volgen zodra ik ze van mn camera heb geplukt.

volgend jaar zeker weer...ga je dan mee?? spa is echt een heeeele leuke baan!!

full
 
mooie foto onewheel gaaf of je zo in aktie te zien, volgend jaar een keer samen is prima maar dan wel op Assen, het is de enige baan waar ik rijd vanwege veiligheidsoverwegingen. Niet dat daar niets kan gebeuren maar de risico's zijn daar wel het kleinst.
ben benieuwd naar je andere foto's ik zal het topic in de gaten houden
PS wat is het toch een mooie machine die 1000RR :}
 
heb er nu 5500km opstaan en rijd met Shell vsx halfsynteet en moest en van de week 150cc bij gooien nihil dus :) en ik weet niet of het wel verstandig is om met volsynteet te rijden voor eventuele koppelingslip :?
gewoon 10w40 rijden...is prima... 5w is weer superdun...en je gaat er geen steek harder van...en je moet vet veel meer per liter betalen...
 
omdat ik daar het minst hard rond ga........nee omdat zandvoort en zolder ed in eerste instantie autocircuits zijn en daar zijn er toch bochten waar je vlak langs vmuurtjes en stapels autobanden scheert en dat gaat 1000 keer goed en 1 keer fout. die ene keer kan ik ook voorkomen door niet daar te gaan rijden. Assen is wat dat betreft het enige circuit in Nederland waar ik onbezorgd kan rondrijden zonder de zijkanten van het circuit voortduren in de gaten te moeten houden. maar goed maakt verder niet uit. dit is wat ik kan doen om mijn geweten rustig te houden en dat van mijn vrouw en kind. circuitrijden is supergaaf maar het blijft gevaarlijker dan sjoelen
 
circuitrijden is supergaaf maar het blijft gevaarlijker dan sjoelen
heb jij wel is achter een sjoelbak gestaan..en zo'n steen in de bek gehad...???
nah..ken je beter in de meeuwenmeer (assen) met 230 eraf gaan...dat is lekkerder ;) :+



;)
 
ik rijd ook geen 230 in meeuwenmeer...............kzou niet durven
hoe jet ook wend of keert ik denk dat bijna iedereen het over eens is dat Assen het meest veilige circuit is.
Oh ja het ging over de rijeigenschappen van de Blade 1000RR.

Weet je waar ik gigantisch van kan balen dat ik boven de 7000 toeren bang wordt van deze motor maar dan wel een bangheid als in het spookhuis. je gaat er toch elke keer weer in en waarom? zegt het me als je het weet.
 
Laatst bewerkt:
ik rijd ook niet overal, maar moet zeggen dat ik spa niet gevaarlijker vind dan assen hoor..tenzij je eau rouge vol in 5e versnelling induikt.

er werd daar 's ochtends 0915 al iemand in de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis..!! rest vd dag ging het daar WEL goed.

spa is heerlijk breed en heeft fantastische bochten waarvan een aantal me zeker aan assen doen denken....
 
ik rijd ook geen 230 in meeuwenmeer...............kzou niet durven
wrom niet?
je doet het eerst met 200 dan 210 dan 220...en steeds harder proberen...als nog niet bij de curbs uitkomt..ga je nog niet hard genoeg... ;)

die 1.35 moet je toch een x rijden mavtri! :)
 
wrom niet?
je doet het eerst met 200 dan 210 dan 220...en steeds harder proberen...als nog niet bij de curbs uitkomt..ga je nog niet hard genoeg... ;)

die 1.35 moet je toch een x rijden mavtri! :)

nu jet toch vraagt ik denk dat ik juist bij het meeuwenmeer in verhouding met anderen een in verhouding hoge snelheid heb. Dat stuk ligt mij goed en daar durf ik mijn blade er vol in te kwakken. Waar ik het vooral laat liggen is het einde van de veenslang en mandeveen/duikersloot, dat voelt niet goed daar. Het mooiste vind ik de GT en de nationale om daar uitkomend vol het gas er op te zetten en al dat vermogen onder me voelen werken.
En die 1.35.......ik moet helemaal niets!! ;)
 
he onewheel hoe zit het met de foto's? scannen die zooi ik wil meer van die mooie foto's. of ben je nog aan het na shaken
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan