Hoe clean jij je carbs

Is overigens zo dat de Ultrasoon het vuil ín de sproeierruimtes goed schoonmaakt en lostrilt, dat lukt met "ergens 2 tot 24 uur inleggen" volgens mij.

volgens mij ben je in het 2e deel van de zin het woordje "niet" vergeten :P

@Hulzie: als je met de ultrasoon het spul niet goed schoon kreeg had je geen goede ultrasoonreiniger... Een goede ultrasoonreiniger is voor de hobbyist ook niet te betalen trouwens -O-

Prijzen weet ik zo niet uit het hoofd maar gaan zeker over de 1000 euro...

opt werk een proffesionele tot mijn beschikking :) zelfs carburateurs van 80 jaar oude tractoren worden er perfect schoon in :Y
 
In de vaatwasser :] :] 8-)
full
 
@Hulzie: als je met de ultrasoon het spul niet goed schoon kreeg had je geen goede ultrasoonreiniger...
Ben ik het niet mee eens :N

Heb het zelf meegemaakt dat mijn carbs. tot 2x toe in de professionele ultrasoon zijn geweest, en nog werden ze niet goed schoon, dus toen maar met remmenreiniger en borsteltjes in de weer geweest.
 
smelten je rubbers hiervan niet, of haal je ze er op voorhand vanaf en steek je hem daarna weer ineen?
 
De linkercarb van mn CB500f K2 loopt steeds over. Waarschijnlijk is een vastzittende vlotternaald, ten gevolge van vuil, de boosdoener.

Als ik mn carbs ultrasoon wil laten reinigen, moet ik ze dan uit elkaar halen? Of kan ik ze gewoon af de motor halen en er in smijten?

Volgens mij is het het best dat ik ze helemaal uit elkaar haal, ultrasoon reinig en vervolgens reviseer... Of is dat niet nodig?

Alvast bedankt
 
De linkercarb van mn CB500f K2 loopt steeds over. Waarschijnlijk is een vastzittende vlotternaald, ten gevolge van vuil, de boosdoener.

Als ik mn carbs ultrasoon wil laten reinigen, moet ik ze dan uit elkaar halen? Of kan ik ze gewoon af de motor halen en er in smijten?

Volgens mij is het het best dat ik ze helemaal uit elkaar haal, ultrasoon reinig en vervolgens reviseer... Of is dat niet nodig?

Alvast bedankt
Je moet ze iig uit elkaar halen.
Misschien dat het niet nodig is, maar als ik het uit carb.1 haal, zorg ik ook dat de spulletjes uit carb1 bij elkaar blijven...enzovoorts.......

reviseren is in een erger geval pas nodig.
 
Ik doe het cabrateur voor cabrateur. onderdelen schijnen niet uitwisselbaar te zijn ivm afsteling.
alle pakking rubbers ed. verwijderd. dan een badje.
niet vergeten goed na te spoelen zodat er geen zeep waas (dus vuil) achterblijft.
 
Lees even het motorrijwiel nummer 79( is het huidige nummer). Staat exact in hoe je carbs veilig kunt reinigen. Inderdaad met schoonmaakazijn. En nee,....ik heb verder niets met het motorrijwiel.

Greetz...
 
vorige week carbs opgehaald bij Max opgehaald. Geweldig hoe dat eruit komt zeg (moet je alleen wel alles meenemen natuurlijk :P )
 
Terug
Bovenaan Onderaan