Hoe Financieer jij je Motor?

Op maandag 04 maart 2002 08:48 schreef JK het volgende:Je kan het ook anders zien ; wat als je een motor koopt van een lening, en je gaat er mee onderuit (eigen schuld) en niet all risk verzekerd (erg duur voor jonge rijders) bent... dan zit jij nog jaren lang geld neer te leggen voor een fiets die total loss is !!

Het lijkt me behoorlijk |( |( om je motor die je gekocht hebt van een lening (en die dus nog niet van jou is) niet all risk te verzekeren. Het mag dan wel wat kosten maar dan heb je nog wat als je crasht.
 
Pappie en mammie erg lief aankijken }) }) })
Toen ik aan het lessen was elke avond van de week gewerkt en de hele zaterdag. (student)
 
Het lijkt me behoorlijk |( |( om je motor die je gekocht hebt van een lening (en die dus nog niet van jou is) niet all risk te verzekeren. Het mag dan wel wat kosten maar dan heb je nog wat als je crasht.
Niet iedereen schijt geld hoor :(
Dat noemen ze een risico dat je neemt.
En of het nu geleent geld is dat je crashed of eige spaarpotgeld, de pijn is net hetzelfde hoor.
 
Wat ik denk dat is, dan er hier veel niet de waarheid zeggen. Moest je weten hoeveel moto's er op afbetaling zijn we zouden verschieten. Ik weet niet wat er slecht is aan een lening als je ze kan terug betalen is er toch niks mis mee. Je zou toch een dommerik moeten zijn om rond de 10.000€ te sparen en dan weer uitgeven laat ze bij mij maar staan breng nog lekker op. En een kleine lening, maar ja ik ben wel blij met een R6 van '99 :j
 
Niet iedereen schijt geld hoor :(
Dat noemen ze een risico dat je neemt.
En of het nu geleent geld is dat je crashed of eige spaarpotgeld, de pijn is net hetzelfde hoor.

Dat snap ik ook wel. Ook ik betaal me blauw :( voor m'n all risk verzekering.
Maar ik vind het wel handig dat als je een motor koopt van een euro of 10.000 dat je dan toch maar die extra extra centen inleverd voor een all risk verzekering.
Verschil lening en eigen geld: eigen geld is weg, dat is goe klote ja. Maar voor die lening moet je nog een aantal jaar betalen terwijl je niets hebt om op te rijden en da's nog erger.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik vind het wel handig dat als je een motor koopt van een euro of 10.000 dat je dan toch maar die extra extra centen inleverd voor een all risk verzekering

Het is zelf zo erg, ik ben niet verzekerd voor brand in m'n huis, maar m'n cat is All-risk + opzittenden + rechtshulp + kleding + accessoires
 
Onderzoek geweest: 70% van alle nieuwe gekochte motoren is het een financiering.

Kortom niet-leners zijn landelijk gezien in de minderheid (als je nieuw hebt gekocht tenminste).
 
Verschil lening en eigen geld: eigen geld is weg, dat is goe klote ja. Maar voor die lening moet je nog een aantal jaar betalen terwijl je niets hebt om op te rijden en da's nog erger.
Verschil is dat je met eigen centen 6 jaar aabn't sparen bent geweest eer je kan vallen en dat je met lening onmiddelijk kan rijden met risico dat je valt en niet meer kan rijden.
Geef mij dat risico maar. (en ik kan het weten) ;(
 
Als je het kan betalen lijkt me het geen probleem als je leent voor je motor.

Als je dit maar doet in combinatie met een all-risk verzekering.

Ken ook iemand die zijn "geleende" motor binnen 2 weken kort reed.

En dan is het gewoon dom, als je niet all-risk bent.

Btw, ik heb de motor niet "geleend" maar zou er indien nodig geen moeite mee hebben.
 
Leen een gedeelte voor de CBR ook van de bank. Dan nog stukje eigen geld en een stukje van m'n vriendin. Hoef dus ongeveer maar de helft te lenen. Moet ik met gemak binnen een jaar allemaal terug kunnen betalen. Je leeft maar 1 keer, en die tijd is me te kort om 10000en € te gaan sparen :)
 
Het lijkt me behoorlijk |( |( om je motor die je gekocht hebt van een lening (en die dus nog niet van jou is) niet all risk te verzekeren. Het mag dan wel wat kosten maar dan heb je nog wat als je crasht.

Tuurlijk voor een fiets van 10000 euro is het natuurlijk stom omdat niet te doen, maar ik houd de prijs van een motor op dit moment onder de 4500 euro. Allrisk is 1300 euro per jaar, na 2 jaar kan je al een leuek motor kopen en na 3 jaar een NOG leukere. HEb tot nu toe beide fietsen WA Plus verzekerd. Waarom All risk verzekeren als de schade aan je motor MINDER is dan die 1300 euro of dat je voor de verzekeringspremie een zelfde soort motor weer terug kan kopen. Nee dan maar gewoon WA Plus hoor ;)
Maar bij hele grote bedragen geef ik je gelijk.
 
In de loop van deze week krijg ik t horen wat de schade aan mijn gs500 is, als deze te hoog is zal ik haar moeten wegdoen/inruilen en de enigste manier om dan nog t rijden is lenen bij de bank o.i.d. .Ik kan dan ook makkelijker terugbetalen dan sparen.
 
gewoon er voor werken en sparen
dus niet alles opzuipen of 6 keer per jaar op vakantie.
en langzaam opbouwen natuurlijk,steeds iets duurders kopen .
 
Vanaf kleins af aan gespaard. En wist 4 jaar geleden pas wat ik ermee wilde. Vaak niet uitgaan en niet op vakantie. Maar het was het allemaal waard :]
 
XL 250: Cash
Bandit: Cash
Toekomstige GSX-R 750 SRAD: Cash

XL heb ik voor 200 piek minder verkocht als waar ik hem voor heb gekocht. Echter 0 gulden onderhoud aan uitgegeven (alleen olie).. Toen ik hem verkocht waren de koppelingsplaten versleten, lekke koppakking, ketting/tandwielen versleten en voorband glad }) Ik heb niemand opgelicht, gast die hem kocht had er echt wel verstand van, heeft ook alle gebreken gezien.

Bandit gekocht met beetje schade voor een scherpe prijs, denk niet dat ik daar veel op achteruit ga als ik hem weer verkoop.

Ik wil een SRAD, kan hem nu nog niet betalen maar tot die tijd rijdt ik wel door op mijn Bandit, dan maar wat langer wachten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben een echte no buget rijder. bij mij ligt de lat niet zo hoog dat ik iets fantastisch van deze tijd moet hebben met veel pk`s. als je jaren op een GT750-2takt hebt gereden dan stuurt elke motor daarna beter. via opknapen, verfraaien en inruilen van mijn ouwe fietsen ben ik opgeklomen naar een schade fzr1000 van wel f6000. met 125 pk is dit voorlopig wel genoeg, moet ook wel want ik ben ook nog mijn huis aan het verbouwen. bijkomend voordeel van een oudere zware motor is de verzekering van f165 p/j.
 
alles uit eigen zak betaald

als ik het geld niet had voor een dure motor dan bleven er twee opties over

* huren
* of goedkopere motor uitzoeken
 
eh tja wat zal ik es zegguh .. ben nog niet eens begonnen met afbetalen wat wel een keertje moet en heb ook niets geleend van de bank :? heeft er iemand een leuke oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 05 maart 2002 17:58 schreef mad2 het volgende:
eh tja wat zla ik es zegge .. ben nog niet eens begonnen met afbetalen wat wel een keertje moet en he book niets geleend van de bank :? heeft er iemand een leuke oplossing?

Typ jij nou zo beroerd of lees ik zo slecht? Snap er echt geen hol van... :?
 
Typ jij nou zo beroerd of lees ik zo slecht? Snap er echt geen hol van... :?

Nee hoor, je ogen zijn goed type een beetje slecht vandaag, nogal lange dag en kort nachtmerrie nachtje achter de rug.

excuse me!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan