Hoe heb jij je motor getuned?

sub4sec

MF veteraan
22 jan 2004
3.547
0
Hallo mede MF`ers,

Het leek mij eens een leuk idee een topic te openen voor motorisch getunede fietsen. Heb de zoekfunctie gebruikt en was nog niet zo`n topic tegengekomen ;)

Zelf heb ik een volledig standaard fiets, maar ik ben op zoek naar een compleet uitlaatsysteem om de nodige pk`tjes toe te voegen. Daar zal dan ook wel een PC etc aan te pas komen. Nu zit ik op 104 awpk`s, mijn fiets was de krachtigste op bank waar ik hem heb gehad :9 wel van de gixxers 600 natuurlijk :)

Maar anyway post hier je vermogenswinst (wel even erbij zetten wat standaard was) en met behulp van welke spullen je je fiets sterker hebt gemaakt.

s4s


ps als deze er echt al 100x was, dan maar slotje :Z
 
Ook oude motorfietsen tunen is leuk, de vorige eigenaar van mn Guzzi heeft al het een ent ander veranderd:
-K&N Filters
-Lafranconi pijpen
-misschien een lichter vliegwiel...weet ik niet zeker, is enorm fel op het gas in elk geval. :)

Jaja ;)

Er komt nog:
-Twinspark
-Nieuw uitlaatsysteem
-grotere carbs
 
Ik had eerst 177.9 PK op het wiel met BSM Vampire uitlaten en NOS erop.
De airbox was gewoon origineel.

Zonder NOS 121 PK

Nu heb ik er Keihin Flatslides op 41 mm met K&N filters.

Die moeten nog afgesteld worden op de bank voor ik kan zeggen wat dat voor winst geeft.
 
Dyno_18-10-2003.jpg


Zit wel een beetje verschil in....

- Andere demper (heb nu inmiddels een volledig systeem van Akra eronder :9 nu een max vermogen van 122PK)
- K&N filter
- Dyno stage 1
- Juiste afstelling
 
Vraagje aan de 600 tuners die het enkel voor de motorische winst doen...met name de gixxer boys.

Waarom kopen jullie geen 750? Uitlaatsysteem, filters, PC, testbanksessies etc. kosten 1500 - 2000 pleuro. En dan zit je nog onder het vermogen van een 750 terwijl de prijs toch al aardig in de buurt komt.

Dus ik neem aan dat het niet alleen voor de vermogenswinst is?
 
Vraagje aan de 600 tuners die het enkel voor de motorische winst doen...met name de gixxer boys.

Waarom kopen jullie geen 750? Uitlaatsysteem, filters, PC, testbanksessies etc. kosten 1500 - 2000 pleuro. En dan zit je nog onder het vermogen van een 750 terwijl de prijs toch al aardig in de buurt komt.

Dus ik neem aan dat het niet alleen voor de vermogenswinst is?

Dan kan je net zo goed tegen de mensen die een 750 hebben dat ze een 900 moeten kopen.. of de 900's een 1000 etc. etc.

Daarbij is het verschil tussen 600 en 750 niet alleen maar de inhoud van de motor.
 
Lekker racy en lekker licht...allemaal goed en wel.

Maar zo veel beter/lichter stuurt een 600 niet dan een 750. En wat dat racy betreft...bedoelen jullie dat je "lekker hoog in de toeren kan racen". Maar de meeste "tuners" spreken na het inbouwen van hun racelijn met PC toch euforisch van de merkbare vermogenswinst onderin dan wel in het middengebied. En dan gaan we toch wel naar de karakteristieken van een 750. Nu jullie weer...

Trouwes noem me niet dom. Het is niet dat ik jullie aanval maar ik zou eens een goed antwoord op mijn vraag willen.
 
hier de monsterlijke grafiek van mijn snelheidsbeul

graph.jpg


let ook op de naam van de dynojet bank :X
 
Volledig Muzzy systeem
K&N Filter
Dynojet stage 1

Geeft nu 114 krukas pk's weg. standaard 105 krukas pk.

full
 
92 mm zuigers en cilinders ipv 85mm, geeft iets over de 1000 cc

licht vliegwiel

computergestuurde moto witt ontsteking, met programmeerbare curve's

mistral uitlaat systeem

2 mm grotere inlaat en uitlaat kleppen

aangepaste carburateurs met open kelken

andere nokkenas , ik weet niet exact welke maar ik denk van een le mans 4

het ding heeft nu 93 pk en 93 nm, aan de krukas...........is toch niet gek voo reen dertig jaar oud landbouwvoertuig, door het lichte vliegwiel knalt hij ook nog als een gek omhoog in toeren, wheelies op het gas in de 1 :)

wat nog komt :

geflowde koppen en twinspark
 
Laatst bewerkt:
Ja over dat gixxer verhaal 600 tov 750. Daar heb je, meen ik, wel een beetje een puntje, maar ook weer niet. Ik heb een 600 gekocht omdat ik geen geld meer had voor een 750. Das 1 reden. Ik had het misschien wel maar het gat is wel groter dan een beetje tunen, natuurlijk niet als je alles nieuw koopt. Dan der bij, de aanschaf van al dat tuningspul gaat bij mij 'met de jaren', nu kan ik wel gewoon rijden zonder dat ik thuis zit te sparen voor een zwaardere en niet kan rijden.

Voor mij is de tweede reden dat zo`n systeem etc ook een leuk geluidje geeft en ik het er ook onder zou zetten bij een 750 (ook bij een 1000 trouwens). De motor loopt ook gewoon mooier en pakt beter op.

En ten derde is het wel een feit dat het anders rijdt, natuurlijk niet zo heel anders, in mijn geval scheelt het maar 2 kg tov de 750, maar zo`n 600tje jankt gewoon leuk. Dat je meer power onderin hebt is mooi meegenomen, want hij kan nog steeds janken, en je wint ook wat bovenin.


En tsja als laatste een standaard 750 tov een beetje geld overhouden en tunen met je 600tje, dan maar het laatste. Weer ff sparen en dan het zelfde liedje met de 750! (tot de 1000 aan toe :) )


en zeg nou zelf al had je 200 pk met je 1000.....toch maar even kijken naar een andere uitlaat dan dat standaard ding?? ;)

s4s
 
Lekker racy en lekker licht...allemaal goed en wel.

Maar zo veel beter/lichter stuurt een 600 niet dan een 750. En wat dat racy betreft...bedoelen jullie dat je "lekker hoog in de toeren kan racen". Maar de meeste "tuners" spreken na het inbouwen van hun racelijn met PC toch euforisch van de merkbare vermogenswinst onderin dan wel in het middengebied. En dan gaan we toch wel naar de karakteristieken van een 750. Nu jullie weer...

Trouwes noem me niet dom. Het is niet dat ik jullie aanval maar ik zou eens een goed antwoord op mijn vraag willen.

kan je net zeggen, waarom zijn er 600 sb races, ga gelijk naar de 1000

of waarom zijn er 125cc race's ga naar de 250 cc's???



maar serieus, ik weet het niet, de 600 is net 3 kilo lichter als de 750 daar geef ik je gelijk in. (dat is ook maar het laatste jaar een feit)

600 is terug te tunen, dus voor mensen met een 25kw rijbewijs

misschien is de 750 te licht en te snel (ik weet t niet)




voor de mensen met een 600 of 750
waarom heb je die gekozen??
 
Yups dat is zo sub4sec. Ik snapte alleen niet goed dat er blijkbaar mensen zijn die het alleen voor de vermogenwinst doen.

Maar laat ik dit topic niet langer bevuilen. Post nu maar die getunede fietsen. :9~
 
Ik heb mijn TDM omlaag laten tunen met een dynojet kit zodat ie bij lage snelheden minder fel op het gas reageerde. Zo rijdt ie veel fijner. Met het K&N filter trekt ie ook nog eens lekkerder door met toch ietsje minder pk's :)
 
ik kan me ook voorstellen dat kleinere mensen op sommige 600's wat makkelijker rijden dan op een 750
al scheelt het bij sommige ook niets
 
Terug
Bovenaan Onderaan