Was dat een dingetje dan bij die dingen? Het vliegwiel lichter maken?Afgedraaid vliegwiel welke niet gebalanceerd is?
Ja alle kanaaltjes zijn open.Weet je 1000% zeker dat de carbs goed schoon zijn??? ik heb hier een fzr1000 gehad daar hebben we alles 3 keer schoongemaakt en geultrasooneerd voordat-ie een keer wat ging doen... Stationairsproeierds en kanalen hardnekkig dicht...
Nou is het bij jou niet bij stationair..
Moeilijk te zeggen.Of een ontsteking die op 1 cilinder niet helemaal mee doet, of een slinger in je dynamo vliegwiel, of een onbalans in je koppeling.
Met roterend bedoel je los zittend? Heb wel in het beeld van mijn spiegel een ovaal van de lampen achter mij. Dus idd een 'ronde' trilling'Roterende stuurgewichten welke ongelijk van gewicht zijn?
De stationairschroef bedoel je? Alles er af gehad er er weer in.Zijn de mengselschroeven er ook uit geweest?
Onduidelijk van me. De opmerking over de mengselschroeven deed me aan de mengbuizen denken, die zitten ook wel dichtgekoekt, kostte me een stel zuigers. Dat heeft ook veel invloed op halfgas, dus keek ik even op het fototje en daar zag ik de mengbuizen liggen dus die zullen in de behandeling meegegaan zijn... Mengselschroeven vind ik niet op de foto.Sorry @Rob RD. Blijkbaar weet jij ook niet alles van carbs
Veertje, ringetje en rubber ringetje zijn aanwezig.Wat ook niet alle mensen weten mbt de megselschroeven is dat buiten de schroef en veer zelf er ook een (erg klein) revetje en rubberen afsluitring zit. Dan kun je afstellen wat je wilt maar er zal dan valse lucht getrokken worden als de ringen missen. Wellicht weet ts niet, kan het vanaf hier niet beoordelen. Je raakt dat spul nl makkelijk kwijt na demontage van mengselschroef .
Ongelofelijk dat je al het advies negeert en wil geloven dat het in je carburateur zit
Ook een viercilinder trilt, kan dus heel normaal zijn.
Synchroniseren is vooral voor stationair en lage toerentallen.
Leuke motor.
Ik heb twee viercilinder Honda's en ik heb een viercilinder Yamaha gereden en alle drie is er nauwelijks sprake van trilling, bij elk toerental.
Een GSX hoort geheel trillingloos te lopen.
Zeker bij normaal gebruik. De mega zware krukas met z'n kogellagers zorgen voor een zeer geciviliseerde loop.
Trillingen betekent een defect/afstelfout.
Ik zie het. Een ES.
Desalniettemin hoort ook deze Soes nagenoeg trillingloos te lopen.
Niet minimaal. Gewoon helemaal niet. En carburateur synchronisatie heeft daar niks mee van doen. Eerder je blok ophanging of krukas onbelans oid.
Om 6.30 ochtends met een post die net aan 8 uur oud was? Echt?!Weet je zeker dat je terugkomt op M-F?
Of ben je lekker onderweg en aan het trollen
Ongelofelijk dat je al het advies negeert en wil geloven dat het in je carburateur zit
Lieve Twobrothers, er zijn meerdere adviezen gegeven, bij die van jou moet ik alles tot op het bot uit elkaar trekken om de krukas te checken op onbalans. Toevallig heb ik daarvoor geen gereedschap hier op de stoep staan en ben dus eerst maar even begonnen met de eenvoudige dingen die ook als advies gegeven zijn. Met een platte schroevendraaier en sleuteltje 10 voor de tank, uit het originele gereedschapsetje van de motor heb ik de instel schroeven gecheckt en iets armer gezet. Gevolg: nog beter reagerende motor en minder trilling! Bizar he! Dat met de carb instelling toch nog wat te behalen is...Ja, dalijk loopt-ie net als die van mij...
ook nooit meer
Trek het je niet teveel aan, je zit hier niet op een site van de belasingdienstNaast alle on-topic en inhoudelijke reacties, bedankt daarvoor! Ben ik wel een beetje teleurgesteld in de toonzetting/negativiteit van een aantal, wat voor mij als nieuw lid niet perse bijdraagt in de zin om hier terug te komen.
Nee,het is nog erger ,de Motorforum inquisitieTrek het je niet teveel aan, je zit hier niet op een site van de belasingdienst
Ik heb vele GSX750ES-en gehad en veel ww verkeer mee gedaan, ze trillen allemaal wel een beetje. De vraag is wat vind jij trillen?
Verder zijn het goede, bijna onverwoestbare motoren behalve de sr
Juist, iedereen roept van alles maar niemand weet hoe de trillingen zijn/ ervaren worden...
Dat zou gewoon het handigst zijn als iemand die eventueel soort gelijk rijd er een rondje op maakt.Het liefst zou ik effe voelenwat jij voelt, op enig moment kan je het niet meer in schrift overbrengen...
Hem ff door je hand laten gliden zeg maar,voor het gevoelHet liefst zou ik effe voelenwat jij voelt, op enig moment kan je het niet meer in schrift overbrengen...
Nieuw hier dus maar meteen maar even met een basis vraagje beginnen!
Ik heb onlangs een GSX750ES gekocht, had 6 jaar stil gestaan dus na flink wat werk de eerste km’s er mee gemaakt. Maar hoe hoort het te voelen? Qua blok viberaties?
Met koppeling in en geen toeren helemaal trilloos. Met toeren trilling, maar ja de motor loopt natuurlijk ook... Ik heb niet veel diverse motoren gereden en dit is de eerste 4 cylinder dus ik vroeg me af hoe hoort het te voelen, moet ik nog verder klussen?
In hoeverre heeft synchroniseren effect op trilling in het hogere toerental? Hier ben ik namelijk niet meer aan toegekomen en mijn tester ligt in me oude woonplaats. Iemand in Amsterdam die mij hier eventueel even mee kan helpen?
Ondertussen dus al de carbs gereinigd, kleppen gesteld, voorvork keeringen vervangen, remmen gangbaar gemaakt en nieuwe banden er opgelegd.