Hoe kun je het materiaal herkennen?

Retrocruiser

MF'er
29 feb 2016
47
0
Neerijnen
Heb twee verchroomde onderdelen waarvan het chroom erg slecht is. Handgreepjes en covers over de rem en koppelingscilinder.

Met de magneet geen houvast. Dus zou denken aan alu. En de handgreepjes wegen hetzelfde als m'n originele dus zal wel verchroomd alu zijn. Maar de covers wegen best wel wat. Hoe kan ik erachter komen wat het is zonder te gaan slijpen? Als het verchroomd alu is ga ik proberen ze te stralen en polijsten. Maar ja als het gewoon ijzer oid is kan ik ze beter zo laten als ze nu zijn.

Thanks voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Heb twee verchroomde onderdelen waarvan het chroom erg slecht is. Handgreepjes en covers over de rem en koppelingscilinder.

Met de magneet geen houvast. Dus zou denken aan alu. En de handgreepjes wegen hetzelfde als m'n originele dus zal wel verchroomd alu zijn. Maar de covers wegen best wel wat. Hoe kan ik erachter komen wat het is zonder te gaan slijpen? Als het verchroomd alu is ga ik proberen ze te stralen en polijsten. Maar ja als het gewoon ijzer oid is kan ik ze beter zo laten als ze nu zijn.

Thanks voor het meedenken.

Ijzer is het niet want daar plakt een magneet wel op.
 
Laatst bewerkt:
of het is een metaal legering die niet magnetisch is (kan ook alu zij) maar het kan net zo goed verchroomd kunststof zijn. er achter komen welk materiaal het is gaat alleen door de chroomlaag ergens te verwijderen en te kijken wat er onder zit. persoonlijk zou ik dit doen ergens bij de montagepunten waar je het weer onzichtbaar maakt door het te monteren.
of gewoon even wat foto's er bij plaatsen en merk en type noemen want misschien heeft iemand anders het al eens uitgezocht.
 
Laatst bewerkt:
Gaatje boren met een mm boortje?
Als het moeilijk hoort is het ijzer of rvs, makkelijk dan is het een legering en kun je de voorkruipen bekijken.
 
Onze motorboer zei altijd dat je twee keer verdiende aan spullen van Highway hawk. Een keer als je het monteerde en een keer als je het roestige onderdeel er weer af moest halen. Volgens mij zegt de mening van een motorboer wel iets over de kwaliteit.

De gegoten dingetjes zijn volgens mij van zamak, een aluminium zink legering met meer zink als aluminium..
 
Terug
Bovenaan Onderaan