Hoe lang heb jij gespaard voor jouw droom bike?

Daar heb je gelijk in.
Ik zit zelf te denken een rijschool te doen ( opleiding via mn werk ) maar dan heb ik niet de vrije tijd die ik nu heb.
De vrije tijd vind ik dus belangrijker als het geld als ik er zo over nadenk.
Ik denk dat dat komt omdat ik 2 kids heb en er wil zijn voor ze zodat ze later nooit zeggen pappa was er nooit.
Keuzes zijn altijd erg lastig te maken.

Kids hebben een gelukkige vader nodig en aandacht dus tijd. Daarom begin ik niet aan kids.
 
Even nog de vraag voor een ieder vinden jullie het niet lastig om zuinig(er) te leven en dus minder uit te geven om zo te sparen voor bijv. een motor? Ik zelf kan het gewoon bijna niet en let heus wel op met wat ik uit geef al doe ik dit niet altijd goed genoeg.

Mijn patroon is altijd hetzelfde ( per maand )
Mijn vrouw werkt 2 uurtjes per dag.
We sparen altijd hetzelfde weg per maand omdat mijn vrouw alles met geld regelt.
Als ik het regel sparen wij NOOIT dat bedrag per maand weg.
Als ik iets wil kopen ga ik er 1 dagje voor overwerken ( afhankelijk van wat het product kost) zodat ik nog steeds dat bedrag per maand spaar.
 
Ik zelf wil niet de lotto ik wil die keiharde euro's waar de lotto geld aan verdiend in mijn zak houden hihi })

Dat heb ik nou met de rente die aan de bank betaald moet worden. Die houd ik liever zelf in de knip.

&nou gaat @je te bedde; morgen weer lekker aan de slag.
 
Laatst bewerkt:
Kids hebben een gelukkige vader nodig en aandacht dus tijd. Daarom begin ik niet aan kids.

Dat klopt.
Mijn vader werkte altijd voor mij en mijn broer , We kregen echt alles van hem , Me ma hoefde niet te werken , Maar mn pa was er eigelijk nooit omdat hij altijd aan het werk was.
Nu nog steeds is hij vaak aan het werk.
Geen overwerk meer maar wel gewoon het dagelijkse werk.
Ik heb dat soms wel gemist dat ouderschap maar wat wil je als je alleen werkt....
Mijn ma hoeft gewoon niet te werken omdat mijn vader een erg goed inkomen heeft.
Helaas kan ik dat mij mijn gezin niet geven.
Het kan wel maar dan kan ik dat bedrag niet meer sparen en is het leven dus waardeloos.
 
Daar heb je gelijk in.
Ik zit zelf te denken een rijschool te doen ( opleiding via mn werk ) maar dan heb ik niet de vrije tijd die ik nu heb.
De vrije tijd vind ik dus belangrijker als het geld als ik er zo over nadenk.
Ik denk dat dat komt omdat ik 2 kids heb en er wil zijn voor ze zodat ze later nooit zeggen pappa was er nooit.
Keuzes zijn altijd erg lastig te maken.

Is soms idd lastig maar 2 kids die later trots en tevreden zijn is ook belangrijk en onbetaalbaar maar toch blijft het idd lastig om sommige beslissingen te maken.
 
Verder koop ik elke maand een straatje staatsloten 1/5 .
Het liefste heb ik ook een nieuwe motor.
Maar ervoor sparen duurt lang.
 
Verder koop ik elke maand een straatje staatsloten 1/5 .
Het liefste heb ik ook een nieuwe motor.
Maar ervoor sparen duurt lang.

Ja en dat geeft aan de ene kant ook niet je kan niet altijd alles hebben en het geen wat je wel kan hebben kan je ook niet direct hebben dat houdt het aan de ene kant toch leuk. Toch zie ik er kwa financiën tegen op om over een jaar te trouwen en uit huis te gaan. Gezien mijn vriendin nog op school zit (ook dan) zal het lastig zijn om ineens zuinig te gaan leven en minder (impulsieve) dingen te kunnen kopen. Dat is ook een reden waarom ik het liefst die droom motor van zeg 4 a 5 duizend euro in de schuur wil hebben staan. Kan ik die in ieder geval niet kwijt raken (mits hij niet gejat word _O- )
 
Ja en dat geeft aan de ene kant ook niet je kan niet altijd alles hebben en het geen wat je wel kan hebben kan je ook niet direct hebben dat houdt het aan de ene kant toch leuk. Toch zie ik er kwa financiën tegen op om over een jaar te trouwen en uit huis te gaan. Gezien mijn vriendin nog op school zit (ook dan) zal het lastig zijn om ineens zuinig te gaan leven en minder (impulsieve) dingen te kunnen kopen. Dat is ook een reden waarom ik het liefst die droom motor van zeg 4 a 5 duizend euro in de schuur wil hebben staan. Kan ik die in ieder geval niet kwijt raken (mits hij niet gejat word _O- )

Woon ook samen bevalt me goed .
we werken alebij kei hard.
Maar met mij rijstijl gaat me meisje het nooit goed vinden dat ik ineens een bedrag met een paar nullen uitgeef en vervolgens dat ding de puinpoeier inrijd of gejat word.
Dus als ik de staatsloterij win is een nieuwe bike mogelijk anders moet ik het doen met een fiets die betaalbaar is .
 
Laatst bewerkt:
Woon ook samen bevalt me goed .
we werken alebij kei hard.
Maar met mij rijstijl gaat me meisje het nooit goed vinden dat ik ineens een bedrag met een paar nullen uitgeef en vervolgens dat ding de puinpoeier inrijd of gejat word.
Dus als ik de staatsloterij win is een nieuwe bike mogelijk anders moet ik het doen met een fiets die betaalbaar is .
Met een fiets die betaalbaar is kan je ook lol hebben
 
Ja en dat geeft aan de ene kant ook niet je kan niet altijd alles hebben en het geen wat je wel kan hebben kan je ook niet direct hebben dat houdt het aan de ene kant toch leuk. Toch zie ik er kwa financiën tegen op om over een jaar te trouwen en uit huis te gaan. Gezien mijn vriendin nog op school zit (ook dan) zal het lastig zijn om ineens zuinig te gaan leven en minder (impulsieve) dingen te kunnen kopen. Dat is ook een reden waarom ik het liefst die droom motor van zeg 4 a 5 duizend euro in de schuur wil hebben staan. Kan ik die in ieder geval niet kwijt raken (mits hij niet gejat word _O- )


Als een vrouw wil trouwen kan je beter die 4 a 5 duizend apart leggen daarvoor als je echt een feest wil.
Zuinig leven heb je zelf in de hand.
De echte kosten kom je nog tegen als je gaat trouwen en uit huis gaat. Kids krijgt etc
Maar zeg nou eerlijk , je heb toch een fijne motor niks mis mee , niet iedereen kan zeggen dat hij een motor heb hoor.
 
Toch misschien nog maar even een rondje rijden nu is nu rustig op de weg en de wind is redelijk stil goed om even te knallen dus en wat bochtjes te pakken.

Voel ik me een beetje de night rider
 
Haha ik wens je veel plezier doe voorzichtig , want je vrouwtje zou je graag weer terug in haar armen willen hebben en dat is belangrijker als een motor ;)
 
Heb twee jaar gespaard vanaf mn zestiende om de helft van mn kawa te betalen, de andere helft betaalde me vader zodat hij er ook op mag :P
In totaal ongeveer voor de motor en rijbewijs 3500 euro gespaard
 
Laatst bewerkt:
Ben er weer hoor luitjes kort ritje maar toch wel leuk. Zou sommige bochtjes toch liever harder doen als nu alleen heb de ervaring/lef or nog niet voor komt vanzelf waarschijnlijk wel en dit is ook iets om naar uit te kijken het continue leren motorrijden.

Voor Sender: goed dat je het 2 jaar vol houdt om te sparen. Ik probeer het vaak ook alleen in de tussen tijd zie ik vaak andere leuke (kleine goedkopere) leuke dingen als telefoon, laptop, tv, kleren etc. waar mijn geld dan aan op gaat. Goed dat je het vol hebt gehouden.

Even nog iets ik dacht altijd dat motors veel goedkoper waren als auto's (de aanschaf) echter zie ik toch dat dit zeker niet altijd waar is er zijn zat motors R1 ZX10R etc. die ook bijna aan de 20.000 euro komen waar je een redelijke nieuwe auto voor kan kopen. Hoe is die verhouding bij jullie eigenlijk met jullie motor en (gezins) auto? En is je vrouw/vriendin het daar mee eens? Ik kan me voorstellen dat die zegt ja dag! een motor die twee keer zo duur is als de auto dat gebeurd mooi niet!

Ik zie jullie reacties vanzelf waarschijnlijk meer als de nacht voor bij is als nu gezien het tijdstip dus voor degene die naar bed gaan (waaronder ik nadat ik even tv heb gekeken) weltrusten!
 
mijn kinderen hebben van ons geleerd als ze iets wilden dat ze dan konden sparen.
eerst ging t oa om speelgoed,later om klassieke amerikaanse auto,s.
zelf spaarden we voor allerlei dingen,de kermis,een zonnebank en elke week voor de hypotheek.

heel vreemd voor n motor heb ik nooit gespaard,de 1e was n klassieker van m,n man,na n jaar kreeg ik een nieuwe van hem omdat we na de verkoop van ons huis nogal wat geld overhielden.
de 3e heb ik gekocht omdat er zoveel mensen dood gingen in onze familie en omgeving,we namen ons voor nog meer van t leven te gaan genieten.
gelukkig had ik t geld voor n andere motor mede door altijd hard werken en niet alles opmaken.
maar t sparen zit ons in t bloed, nu doen we al t kleine geld in n pot en gaan daar later iets leuks mee doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan