Kwalificeer goed onderhoud.Omdat mensen lui en goedkoop zijn
Bij goed onderhoud wordt eea wel vervangen. Bij minder onderhoud niet.
Vervangen doe je niet per se omdat het op dit moment niet functioneert. Dat doe je om er voor te zorgen dat je meer zekerheid hebt dat het de komende tijd blijft functioneren.Kwalificeer goed onderhoud.
Is periodiek vloeistoffen vervangen die nog prima functioneren goed onderhoud? Zolang er niets stuk gaat kun je natuurlijk de claim neerleggen dat dit door "goed onderhoud" komt. Mijn kardan en versnellingsbak olie blijven er minstens 50.000km in zitten. Alles blijft heel. Blijft het helerder als ik elke 10.000km vervang?
Is dit nou echt een goede onderbouwing?of gewoon omdat het echt niet nodig is.
hydraulische olie, differentieel olie, bepaalde tandwielkasten/versnellingsbakken, ... 12 jaar voor een verhuurfirma van gereedschappen/grote machienes gewerkt, en als die dingen niet uiteen moesten bleef dat er gewoon in zitten. nooit problemen gehad, en klanten ontzien die machienes echt niet.
nu al 8 jaar heftrucks, en zolang de kleur goed is (dus niet zwart) blijft hydraulische, differentieel en versnellingsbak-olie er ook gewoon in, zelfs bij klanten die betalen voor hun onderhoud en het eenvoudig verdient geld zou zijn voor ons om het toch te vervangen.
Vervangen doe je niet per se omdat het op dit moment niet functioneert. Dat doe je om er voor te zorgen dat je meer zekerheid hebt dat het de komende tijd blijft functioneren.
De mate van helderheid is, zeker bij bak- en cardanolie, niet de graadmeter voor 'nog goed zijn'
Als het moet, dan moet het. Als het niet hoeft, hoeft het niet.
Handig is om die twee niet door elkaar te halen.
Oh, ik las een schrijffoutjeHij heeft het niet over helderheid
Hij heeft het over 'helerder' als in: de overtreffende trap van heel blijvenExact. Maar je kwalificeerde de groep die het niet doet direct als 'lui en goedkoop', terwijl dat niet de reden van het niet vervangen hoeft te zijn.
of gewoon omdat het echt niet nodig is.
hydraulische olie, differentieel olie, bepaalde tandwielkasten/versnellingsbakken, ... 12 jaar voor een verhuurfirma van gereedschappen/grote machienes gewerkt, en als die dingen niet uiteen moesten bleef dat er gewoon in zitten. nooit problemen gehad, en klanten ontzien die machienes echt niet.
nu al 8 jaar heftrucks, en zolang de kleur goed is (dus niet zwart) blijft hydraulische, differentieel en versnellingsbak-olie er ook gewoon in, zelfs bij klanten die betalen voor hun onderhoud en het eenvoudig verdient geld zou zijn voor ons
Over wat voor hoeveelheden gaat dit ?
Over wat voor hoeveelheden gaat dit ?
OK maar dit is natuurlijk niet te vergelijken met de 800 cc oid van een motorfiets of 150 c c bij een cardan.hydraulische olie op een heftruck vervangen brengt toch aardig wat op. afhankelijk van de grootte van de truck gaat dit van 20 tot 100 liter. en de werkuren om die 100liter te vervangen lopen ook al snel aardig op
Niet helderder, maar helerder, als overtreffende trap van heel blijven.Vervangen doe je niet per se omdat het op dit moment niet functioneert. Dat doe je om er voor te zorgen dat je meer zekerheid hebt dat het de komende tijd blijft functioneren.
De mate van helderheid is, zeker bij bak- en cardanolie, niet de graadmeter voor 'nog goed zijn'
Met mijn motor doe ik alles volgens de overtreffende trap van het boekje. Gewoon omdat ik het aardig vind om te doen en het dan op zeker daar niet aan gelegen kan hebben als het fout/stuk gaat. Ook omdat ik deze veel zwaarder belast dan mijn auto.
Staat die fles op de grond in een vochtige schuur waar het in de winter vriest?Ik wilde de cardanolie van mijn honda NTV650 verversen omdat ik niet weet hoelang die er al inzit.
Ik heb een literfles Valvoline 80W90 GL5 staan waar al een klein beetje uit is, maar ik heb zelf ook maar 120 cc nodig.
De productie datum op de fles is februari 2010
Is die olie nog goed of is die "over de datum"?
Heb wel eens gehoord maximaal 3 jaar houdbaar.
Drap is onmogelijk, als ik het relaas hier lees.Staat die fles op de grond in een vochtige schuur waar het in de winter vriest?
Of in huis in een kast onder de trap naar de tweede verdieping?
Hoe je de olie bewaard wil ook wat zeggen.
Zit er vocht in, heeft het warmte - koude cyclussen gehad..
Er kwam al drap uit de motor las ik wegens achterstallig onderhoud.
Volgens mij heb je nu een prima spoelolie.
Elk half jaar verversen die cardanolie.. raakt die fles ook eens op.
Drap is onmogelijk, als ik het relaas hier lees.
Olie blijft eeuwig goed, want is ook al eeuwen oud.
Voor wie wil: lekker laten zitten. Peil in de gaten houden, hooguit bijvullen.
Voor anderen: ververs eens een keer.
Ik lees het dagelijks op MF.Je vergeet voor het gemak even dat de eeuwig goedblijvende olie wel in de fles moet blijven zitten
Jij trekt die lijn simpelweg door naar houdbaarheid van diezelfde olie in zijn cardan? Dat heb ik niet gelezen in het relaas hierboven.
Ik lees het dagelijks op MF.
Alles is de schuld van commercie, reclame en olie-sjeiks
Daar is het onderhoudschema ook op afgestemd uiteraard.
En wat bedoel je met zwaarder belasten? Je vervoert zwaardere dingen met je motorfiets?
Je rijdt het blok van je motor niet warm en van je auto wel voordat je gaat trappen?
Is heel goed mogelijk dat de mechanische belasting van het blok van je auto bij 4000 toeren hoger is dan bij je motorfiets die 10.000 toeren draait.