Hoe meer zielen hoe meer vreugd??

Tijd voor je pensioen zo te horen.
Waarom zouden alle motorrijders zich per se moeten afzetten en 'een select' groepje zijn :?
 
Las van de week weer eens ergens; "hoe meer zielen hoe meer vreugd". Men doelde in dat verband op de hoeveelheid motorrijders in het Nederlandse. Ben het daar zelf absoluut mee oneens. We worden een te grote club met z'n allen zo langzamerhand. Wat er allemaal al niet op de moto zit tegenwoordig......; het lijkt wel een theekransje voor de gegoede burgerij te zijn verworden tegenwoordig. Oftewel; zijn we nog wel die groep in de samenleving die zich een beetje afzet tegen de gevestigde orde?, de groep die anders was als de rest? Nou, volgens mij zijn er vele commerciele krachten actief onder ons die niets liever willen dan dat alles en iedereen op de motor stapt ter wille van de omzet. Mijn idee; laat de club van motorrijders maar weer de omvang krijgen zoals het in de jaren 70 was, je voelde je toen nog tot een echt select gezelschap behoren........ Was overigens ook nog eens een mannenfeestje. Leuk al de meiden tegenwoordig op de motor hoor, niets mis mee, maar er is door de opkomst van de dames wel het een en ander aan sfeer veranderd.

Hoe denken jullie daarover?


nou ik hou absoluut niet van hokjes gedrag :N
maar ben wel met je eens dat er heel wat verandert is in de motorwereld sinds langgeleden.
maar wie hou de toekomst tegen.
 
Tegenwoordig is motorrijden niet meer voor anarchistische hippie's als je dat bedoeld. Ik zou me er niet al te druk om maken.
 
Ik zou niet weten hoe het in de jaren 70 was, jaren tachtig ook niet echt, en voor een groot deel de jaren negentig ook niet. Ik wil helemaal niet persee bij een selecte groep horen, hoe meer vrienden van mij hun rijbewijs halen hoe beter, en hoe meer motorrijders ik op een dag tegenkom des te leuker ik het vind. Ik rij motor omdat ik het leuk vindt.....
 
Dus je rijd enkel met de motor omdat dit je het gevoel geeft dat je bij een select groepje rebellen behoort? Het gevoel van individualisme? Het gevoel dat jij je afzet tegen de maatschappij?

Goed van jij hoor :W

Misschien tijd dat je een Harley koopt. Dat is nog het echte groepje van vroeger. Ruige mannen in leer op dikke Amerikaanse choppers. Misschien bezorgt dit je weer eens het gevoel van verhevenheid.

(No offence aan Harley rijders hé)
 
Wellicht geeft in de winter rijden je voldoening (want dan rijden alleen de échte motorrijders, toch? :X), en blijf je in de zomer lekker thuis.

:W

Edit: Of ga een Harley rijden :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben het helemaal met je eens. :(
We behoren een zeer select groepje echte kerels te zijn die de motor gebruiken als verlengstuk van hun l.l En vrouwen mogen zelf geen motor besturen. Het enige wat voor hun is weggelegd is mooi gaan zitten wezen achterop. Liefst in minirok en strak tegen de bestuurder geplakt.
Zo vind ik eigenlijk ook dat de fiets alleen nog maar door arme sloebers gebruikt mag worden. Het is toch te gek dat veel rijke stinkers tegenwoordig zich soms ook al op de fiets verplaatsen. SCHANDE!

Eigenlijk best zorgelijk als je niets anders hebt om je druk over te maken. Misschien is het een idee voor je om een driewielertje aan te schaffen, behoor je als stoere kerel weer tot een select gezelschap |(

Oh ja, ik rijd ook al vanaf de jaren 70 motor en ik vind het er alleen maar gezelliger op geworden

:W
 
Laatst bewerkt:
Las van de week weer eens ergens; "hoe meer zielen hoe meer vreugd". Men doelde in dat verband op de hoeveelheid motorrijders in het Nederlandse. Ben het daar zelf absoluut mee oneens. We worden een te grote club met z'n allen zo langzamerhand. Wat er allemaal al niet op de moto zit tegenwoordig......; het lijkt wel een theekransje voor de gegoede burgerij te zijn verworden tegenwoordig. Oftewel; zijn we nog wel die groep in de samenleving die zich een beetje afzet tegen de gevestigde orde?, de groep die anders was als de rest? Nou, volgens mij zijn er vele commerciele krachten actief onder ons die niets liever willen dan dat alles en iedereen op de motor stapt ter wille van de omzet. Mijn idee; laat de club van motorrijders maar weer de omvang krijgen zoals het in de jaren 70 was, je voelde je toen nog tot een echt select gezelschap behoren........ Was overigens ook nog eens een mannenfeestje. Leuk al de meiden tegenwoordig op de motor hoor, niets mis mee, maar er is door de opkomst van de dames wel het een en ander aan sfeer veranderd.

Hoe denken jullie daarover?
Laten we iedereen die ná 1992 zijn rijbewijs heeft gehaald naar strafkampen sturen, alwaar ze de motoren van het 'selecte groepje' mogen repareren, poetsen en dergelijke...wat dat betreft kunnen de vrouwelijke bikers er een mooi bikini-bike-wash van maken!!! Zo is iedereen weer blij!!!



PS: ik drink koffie, geen thee!!!













:+
 
Was overigens ook nog eens een mannenfeestje. Leuk al de meiden tegenwoordig op de motor hoor, niets mis mee, maar er is door de opkomst van de dames wel het een en ander aan sfeer veranderd.

Hoe denken jullie daarover?


De sfeer is daardoor veranderd...ja, dat klopt....maar niet te nadele :9~


l_b103bb66dbf13dc6492a7ae794e3dc84.jpg
 
Het is maar goed dat er zoveel "verschillende" motorrijders zijn want anders zou het al lang verboden zijn. (paar zonderlingen zijn makkelijker te stoppen dan honderdduizenden hobbyisten)


Ik ben het wel met TS mee eens, al zou ik ook een klootzak zijn als ik het zou toegeven. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Select groepje, wat is dat? Is dat net zoiets als "übermensch"? :(

Wat een bullshit |(
 
Ik hou er ook niet van om in hokjes geplaatst te worden maar begrijp wel wat je bedoeld. Maar dat begint ook al bij de motorzaak vind ik. In de jaren 70 en 80 was het al anders als je bij en motorzaak binnen liep. In de jaren 90 kwamen de mega grote motorzaken en het kon niet op. Er werden motoren overal vandaan geïmporteerd. En liepen er heren netjes in pak om je een motor te verkopen. Mijn 1e motor heb ik gekocht van bij een motorzaak waar de eigenaar van de zaak in een overal rond liep. Dat was toen nog bij Gaartman motoren in Apeldoorn. Deze bestaat niet meer Sterker nog het pand waar hij zat is vorige week gesloopt. Hij ging waarschijnlijk ten onder omdat er in Apeldoorn verschillende grote motorzaken zijn. En kan geen enkele zaak hier echt goed vinden. Ik wijk uit naar Ede waar ook een motorzaak zit. Niet groot maar daar sleutelt de eigenaar zelf ook gewoon mee. En word er vaak eerst koffie gedronken en bij gepraat. Hierdoor is de gemoedelijkheid van de gemiddelde motorrijder ook mee veranderd. Natuurlijk worden er wel praatjes gemaakt als je onderweg een collega motorrijder tegen komt.Mar dat was vroeger toch anders. Het was allemaal een stuk gezelliger. Dat merk je ook op plaatsen waar veel motorrijders even stoppen voor een bak koffie of iets anders. Op de postbank bij arnhem was toentertijd een houten hokje waar er iets gedronken of gegeten kon worden. Helemaal boven op de heuvel en daar was het zo druk er stonden op een mooie dag wel een 100 motoren en het was echt een soort van grote familie. Dit is er niet meer nu zijn het meer kleine groepjes die meer met elkaar ophebben dan met collega motorrijders.
 
Ik rij motor omdat ik het zelf leuk vind, niet om wat anderen ervan denken :?

En of ik dan met 1 andere motor of met 10 andere motoren op dezelfde weg rij kan me geen hol schelen.
 
Helemaal mee eens :Y
Ik weet nog goed hoe we in de sixties en de seventies als echte outlaws werden gezien. Als we ergens een bar binnenstapten, met onze lange baarden en nog langere haren, deden mensen een stapje opzij... (waarschijnlijk ook een beetje van de geuren die we verspreidden)... we dronken als ontbijt een glas motorolie... als automobilisten ons per ongeluk dwars zaten, braken ze zelf hun spiegels eraf en overhandigden ze die schuldbewust... those were the days... -O-

Nee, dan nu... keurig gekapte en gladgeschoren jongemannen, pakjes, laarsjes en handschoentjes allemaal bijpassend en in de kleur van de motor, vragen als "hoe houd ik mijn motorpak mooi wit?" of "mijn handschoenen stinken, wat moet ik doen?" '(
 
Helemaal mee eens :Y
Ik weet nog goed hoe we in de sixties en de seventies als echte outlaws werden gezien. Als we ergens een bar binnenstapten, met onze lange baarden en nog langere haren, deden mensen een stapje opzij... (waarschijnlijk ook een beetje van de geuren die we verspreidden)... we dronken als ontbijt een glas motorolie... als automobilisten ons per ongeluk dwars zaten, braken ze zelf hun spiegels eraf en overhandigden ze die schuldbewust... those were the days... -O-

Nee, dan nu... keurig gekapte en gladgeschoren jongemannen, pakjes, laarsjes en handschoentjes allemaal bijpassend en in de kleur van de motor, vragen als "hoe houd ik mijn motorpak mooi wit?" of "mijn handschoenen stinken, wat moet ik doen?" '(

Misschien kun je lid worden van de hells angels dan krijg je misschien het outlaw gevoel weer terug?
 
nu weet ik weer waarom ik naar belgie ben gegaan |( ,waar houden jullie je eigen mee bezig :? geniet gewoon van het rijden en probeer niet alles uit te pluizen of in vraag te stellen..en probeer met je tyd mee te gaan als een vrouw wilt rijden laat ze doen ze is gelijk aan een man,als iemand wilt rijden met een roze pak met spierwitte handschoentjes :Y laat hem...laat ieder op zijn manier van zijn sport genieten .snel sluiten dit en een ander onderwerp :Y
 
Er zijn nu ongeveer 4 keer zo veel motorrijders als in 1982, toen ik begon.
Dat is oa te merken aan de drukte op de dijkjes en de wegafsluitingen als gevolg daarvan.
Het idee dat achter het groeten zit is ook nogal verwaterd.
Op een mooie dag in het weekend is groeten zowel overbodig als onmogelijk geworden.
Ik voel me ook niet zo verbonden met al die andere motorrijders.
Op een drukke dag op de dijk kun je beter de automobilisten gaan groeten, daar heb je minder werk aan. :+

Positief is de huidige frame- en bandentechnologie die het rijden zowel spectaculairder als veiliger gemaakt heeft: vroegah ging je bij het minste geringste al op je bek.
 
Las van de week weer eens ergens; "hoe meer zielen hoe meer vreugd". Men doelde in dat verband op de hoeveelheid motorrijders in het Nederlandse. Ben het daar zelf absoluut mee oneens. We worden een te grote club met z'n allen zo langzamerhand. Wat er allemaal al niet op de moto zit tegenwoordig......; het lijkt wel een theekransje voor de gegoede burgerij te zijn verworden tegenwoordig. Oftewel; zijn we nog wel die groep in de samenleving die zich een beetje afzet tegen de gevestigde orde?, de groep die anders was als de rest? Nou, volgens mij zijn er vele commerciele krachten actief onder ons die niets liever willen dan dat alles en iedereen op de motor stapt ter wille van de omzet. Mijn idee; laat de club van motorrijders maar weer de omvang krijgen zoals het in de jaren 70 was, je voelde je toen nog tot een echt select gezelschap behoren........ Was overigens ook nog eens een mannenfeestje. Leuk al de meiden tegenwoordig op de motor hoor, niets mis mee, maar er is door de opkomst van de dames wel het een en ander aan sfeer veranderd.

Hoe denken jullie daarover?




"hoe meer zielen hoe meer vreugd"....... :Y

theekransje..... *O* 18-05-2008

afzet tegen de gevestigde orde...... 8-) ....néé toch zeg!.... vinden ze ons allemaal inééns lieve jongens? Wake up! D'r zijn niet meer en niet minder piepels die ons liever ergens anders zien!

commerciele krachten....... ;) ....alléén voor motorfietsen?


...laat de club van motorrijders maar weer de omvang krijgen zoals het in de jaren 70 was, je voelde je toen nog tot een echt select gezelschap behoren........

....zegt bevolkingsgroei misschien ook iets?.. 8-)
Nederlandse_bevolking_1900_2006.png


Zeg 1970--> nu!
....en hoeveel automobilisten zijn er bij gekomen sinds die tijd?

En hoe ik er verders over denk....mbt jou flap-uit!....

Zoek een land op waar ze dit wel hebben!


:]
 
En ik dacht dat enkel op vrijdag rare topics passeerden...

Toegegeven motorrijden is inderdaad begonnen als een soort van afzetting tegen de maatschappij. Maar alle trends evolueren door de jaren heen. Kan zijn dat je binnen 10 jaar terug enkel die rijders hebt die als een soort outlaw van de gemeenschap willen beschouwd worden en al de rest gestopt is :)

Van mij part mag iedereen gaan motorrijden, het aantal files zal waarschijnlijk een pak kleiner worden ;) En misschien ook minder verzuurde autorijders omdat ze weer 2 uur vast stonden :)

Niet van wakker liggen en :]
 
"hoe meer zielen hoe meer vreugd"....... :Y

theekransje..... *O* 18-05-2008

afzet tegen de gevestigde orde...... 8-) ....néé toch zeg!.... vinden ze ons allemaal inééns lieve jongens? Wake up! D'r zijn niet meer en niet minder piepels die ons liever ergens anders zien!

commerciele krachten....... ;) ....alléén voor motorfietsen?


...laat de club van motorrijders maar weer de omvang krijgen zoals het in de jaren 70 was, je voelde je toen nog tot een echt select gezelschap behoren........

....zegt bevolkingsgroei misschien ook iets?.. 8-)
[afbeelding]

Zeg 1970--> nu!
....en hoeveel automobilisten zijn er bij gekomen sinds die tijd?

En hoe ik er verders over denk....mbt jou flap-uit!....

Zoek een land op waar ze dit wel hebben!


:]


Jullie kweken als konijnen
 
Terug
Bovenaan Onderaan