Hoe oliefilter van bmwr1200gs krijgen

MaxZeiler

Rookie
21 okt 2005
1
0
SOEST
...hoe krijg ik nu het oliefilter er af? Grrr - kan er geen grip op krijgen want helemaal tussen rest vh carter.

wie weet hoe?

ps heb niet zo'n mooi leren stukje gereedschap dat je kunt afklemmen...

bmwr1200gs

#maxzeiler, soest - olieverversen kan ik zelf :N
 
Hier nog een koppige beunhaas. Met foto:

[afbeelding]
[afbeelding]
En een echte beunhaas hoeft voor 20cm pijp niet naar een gamma op en neer maar pakt dat gewoon uit de rommelhoek. Kosten nakka.



Goed bezig!

Het kan dus wel, zoals ik al dacht.
En idd, gewoon voor gratis, ik vermeldde al in een eerder bericht: loop bij een willekeurig aannemersbedrijf binnen, en vraag om een stukkie afval pijp.

Zo te zien aan het "ik hang hem hier op, dan raak ik m niet kwijt" draadje wat er aan zit, werkt hij prima. :)

Ik ken geen grotere improviserend sleutelaar dan ZOT.
In combinatie met zijn ervaring als dagelijkse monteur.. bestaat gewoon niet. 8-)

Tijd om even 20.186 berichten terug te lezen sinds 28 mei 2002. :+

*kuch* probeert-lach-in-*proest* te-houden- *giechel*
 
Laatst bewerkt:
ja, net als dat je verschillende bougies hebt... sleutel 17 is sleutel 17.. of de bougie nou een warmtegraad van 3 of 5 heeft...

Wat is daar zo anders aan dan? mag je ook wel zo vriendelijk zijn om te vertellen waaróm het bij hellracer wel werkt, en anders niet. :?
 
Laatst bewerkt:
Als dat ding knoerteshard is aangedraaid met bmw gereedschap omdat "dat zo lekker in elkaar past" ben je ook gewoon een rasechte prutser.. dus wat dat betreft scheelt het elkaar niet zo veel. :)

Beste ZOT, niet om vervelend te doen maar als de foto die je postte het filter is dat je bedoelt, moet ik je helaas teleurstellen, das het zelfde type filter.
Dat kán niet.. Zot heeft 21 duizend nog wat berichten geplaatst! :P

( grapje jongens, ik wil de boel wel leuk houden )
 
Laatst bewerkt:
*kuch* probeert-lach-in-*proest* te-houden- *giechel*
Dat zijn je hormonen door de leeftijd. :+
Hij kan wel improviseren (sproeier niet op voorraad? gewoon soldeer erin en kleiner gaatje boren _O- voor tijdelijk) , maar soms is het ook gewoon te gek voor woorden.
Dat jij nou kickt op dit soort dingen.
Enige reflectie en minder zwart/wit kijken verandert ook nog wel in een latere versie van je firmware. ;)
 
scherp hoor... *kuch*

wel ( voor tijdelijk, ik heb het ook wel eens gedaan ) ene sproeiertje solderen.. maar dit fijne stukje gereedschap ( wat blijkbaar goed werkt ) gaat te ver... goed...


Dat zijn je hormonen door de leeftijd. :+
Hij kan wel improviseren (sproeier niet op voorraad? gewoon soldeer erin en kleiner gaatje boren _O- voor tijdelijk) , maar soms is het ook gewoon te gek voor woorden.
Dat jij nou kickt op dit soort dingen.
Enige reflectie en minder zwart/wit kijken dus niet klakkeloos aannemen dat iets niet werkt? verandert ook nog wel in een latere versie van je firmware. ;)
 
Laatst bewerkt:
ja, net als dat je verschillende bougies hebt... sleutel 17 is sleutel 17.. of de bougie nou een warmtegraad van 3 of 5 heeft...

Wat is daar zo anders aan dan? mag je ook wel zo vriendelijk zijn om te vertellen waaróm het bij hellracer wel werkt, en anders niet. :?
gebruik jij maar sleutel 17 voor een bougie :+
 
Foto K type filter:

SIA60845.jpg


Volgens de site van Motorworks.uk is zelfs het bestel nummer gelijk.
 
Ik ben bang dat er nu op andere dingen gewezen gaat worden ( zelfreflectie e.d. ) dan dat het daadwerkelijk wél mogelijk is om voor nop zo'n filter los te halen.. heb dat wel vaker gezien: nee dat werkt écht niet.. jawel dat werkt wel! nee, écht niet. jawel kijk maar.. je bent stom. :P
 
Oeps, iets te vroeg gejuigd: de R1200GS heeft een iets ander type filter met kleinere inhammen.
Veranderd verder weinig aan het verhaal dat het met een pvc pijpje ook lukt.
Ik ben echter veel meer benieuwd hoe het met de TS afgelopen is.
 
Ik ben bang dat er nu op andere dingen gewezen gaat worden ( zelfreflectie e.d. ) dan dat het daadwerkelijk wél mogelijk is om voor nop zo'n filter los te halen.. heb dat wel vaker gezien: nee dat werkt écht niet.. jawel dat werkt wel! nee, écht niet. jawel kijk maar.. je bent stom. :P
Zoals reeds gezegt, alles kan. Met 10 bier op de motor stappen kan ook :]
 
Inhammen? dat is zelfs nog béter voor de grip dan vlakke kantjes, no? :)

Oeps, iets te vroeg gejuigd: de R1200GS heeft een iets ander type filter met kleinere inhammen.
Veranderd verder weinig aan het verhaal dat het met een pvc pijpje ook lukt.
Ik ben echter veel meer benieuwd hoe het met de TS afgelopen is.

Lijkt mij ook. die pvc pijp is zo dik, dat het echt niet zomaar meegeeft en over de ribbels glijd. natuurlijk wel als een of andere prutser het spul te vast heeft aangedraaid met bmw gereedschap.
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Bij van harten doen (deden) ze dat ook. heb ooit 6uur werk moeten aftikken omdat ze het filter er niet meer uit kregen. Eikels. Niet betaald en ook nooit meer heen gegaan.

_O- wat voor pruster ben je nou als zaak als je er A) 6 uur over doet om een oliefilter los te krijgen. En B) dan uberhaupt de klant van deze onkunde kennis te geven.

Je kan een aap leren hoe in 6 uur een oliefilter los moet, tja dan zal het bij de GS misschien wel heel lastig zijn, maar daarvoor ben je een zaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan