Ik had eerst onder mijn FZR400 een BT050 en een BT45 geloof ik, iig niet echt sportbanden, op het circuit compleet aan flarden gereden, die glijdingen.Ik heb nu ook een macadam achter...voorband al vervangen voor BT010. Die achterband is net nieuw er onder gegaan voordat ik hem kocht anders zou ik hem meteen oproken. Ik vind hem ook snel gaan glijden en dan rij ik pas een paar maanden.
Mijn fiets heeft op`t moment ook toerbanden..BT020 ipv 010...was puur een probeerseltje...
De BT020 is nu niet een echte toerband, is wel dual-compound maar wel voor sportief rijden.
Ik heb nu een BT010 voor en een BT020 achter: bevalt uitstekend. De vorige achterband was een D207 sportmax, maar die is na 8.000 km echt op. De BT020 schijnt toch rond de 15.000 a 20.000 km mee te gaan (afhankelijk van je rijstijl).
geen idee welke banden je hebt, maar over het algemeen geldt dat banden die een bepaalde leeftijd hebben erg hard worden. Dwz dat ze niet meer vervormen, geen vervorming betekend geen warmte ontwikkeling, betekend geen grip. Maar ook geen slijtagethnx voor je snelle reactie... ja lijkt mij ook aannemelijk dat ze dan slecht zijn (maar ivm de studentenbeurs dacht ik: kan makkelijk want goed profiel en geen haarscheurtjes!)
Kun je ook uitleggen waarom ze dan slecht zijn (gewoon interesse, denk toch wel dat ik ze vervang)
BT45's zijn prima sportieve banden voor lichtere motoren.
en ik onder m'n 1100Fdaarom heb ik ze ook onder me BMW