Hoe vergeet ik schijfremslot niet?

Lecram

MF veteraan
18 nov 2002
3.602
22
Barendrecht
Iedereen overkomt het wel eens: schijfremslot vergeten |(
Meestal loopt het goed af, maar soms niet. Ik heb het verschillende keren gehad, dat ik het gelukkig merkte toen ik hem voor- of achteruit duwde en 1 keer tijdens het wegrijden.

Soms zie je van die gele koordjes. Maar ik zat ook te denken aan een knalgeel kapje over je startknop of zo.

Ideeen? Wellicht is er iemand die er een serie van kan maken.
 
Iemand had hier altijd het slot bij zich in een ouwe sok. Ouwe sok over het contactslot wanneer het slot erop zat en kun je dus nooit zo vergeten.
 
Was er mis met die kabeltjes dan? ze zijn klein, goed te zien en goedkoop. Bovendien kunnen eventuele dieven ook zien dat er schijfremslot op zit

:?
 
Ik doe altijd het zakje van mijn schijfrem slot om de gashendel. Kan ik het ook niet vergeten eraf te halen.
Maar die dummie-kabeltjes werken ook goed, lekkere felle kleur dus dat zie je altijd wel.
 
voor de kosten hoef je het niet te laten om zo een kabeltje te kopen en werkt nog goed ook... kosten geloof ik 3,95..
 
Zo'n kabeltje koop je gewoon bij je motordealer
full
 
Maar wat doe je met zo'n kabeltje dan? De ene kant om het slot, en dan andere aan het stuur ofzo?
 
Magneetje op je contactslot, kan je je sleutel er niet meer insteken en als je wegrijdt plak je die magneet op het slot.
 
Als je het éénmaal bent vergeten en je rijdt 't naar de .... dan vergeet je 't niet meer. Ik heb nu ook zo'n kabeltjen en ik mag van geluk spreken dat de sluitingspen van men oude slot niet zo'n grote diameter had want anders had ik daar op dat troittoir wel een mooie salto frontale uitgevoerd. Nu bleef 't bij knak, achterwiel omhoog en wat gekletter. Verbaasde gezichten achterom van mij en men duo-zit. En ja hoor "'t schijslot vergete"!!! Niiks aan schijfrem, enkel slot om zeep. Thank U god!!! :}
 
zet mijn motor altijd met de voorkant tegen de muur,zodat als et evntueel zou gebeuren dat er geen schade is.
 
Als je het éénmaal bent vergeten en je rijdt 't naar de .... dan vergeet je 't niet meer. Ik heb nu ook zo'n kabeltjen en ik mag van geluk spreken dat de sluitingspen van men oude slot niet zo'n grote diameter had want anders had ik daar op dat troittoir wel een mooie salto frontale uitgevoerd. Nu bleef 't bij knak, achterwiel omhoog en wat gekletter. Verbaasde gezichten achterom van mij en men duo-zit. En ja hoor "'t schijslot vergete"!!! Niiks aan schijfrem, enkel slot om zeep. Thank U god!!! :}

Weet je ook meteen dat het tijd is voor een nieuw schijfremslot :)
 
Xena schijfremslot...maakt een pokke herrie als je het vergeet te verwijderen, zelfs als je je motor gewoon opheft van zijn standaard
 
idd. schrijfremslot met alarm of kabeltje.

me motor met de neus naar de muur zetten voor geen schade doe ik nooit. ik wil bovendien ook graag op kunnen stappen en gelijk wegrijden zonder eerst achteruit te hoeven steppen/waggelen.
 
Bij de Blokker: Waslijn kabel. Kost echt helemaal niks (nog geen 2 euro ofzo) en dan kun je met die 10m kabel die je krijgt voor de komende 20 motorfietsen zo'n koortje maken i.p.v. er eentje te kopen voor het 5 voudige.

Oh ja, en dan je een koordje van je slot naar b.v. de gashendel leggen :+
 
Op de beurs zo'n mooi gekruld snoertje gehaald.
Voorheen deed ik het altijd met een rond magneetje die m'n baas op de whiteboards had hangen.
Deze 'plakte' ik dan op het contactslot.

gr,

Thom
 
Ik had op mijn gs een sticker vel geplakt en stond op vergeet slot niet !

Dit was nadat mijn magneetje gejat was : |(
 
Bij de Blokker: Waslijn kabel. Kost echt helemaal niks (nog geen 2 euro ofzo) en dan kun je met die 10m kabel die je krijgt voor de komende 20 motorfietsen zo'n koortje maken i.p.v. er eentje te kopen voor het 5 voudige.

Oh ja, en dan je een koordje van je slot naar b.v. de gashendel leggen :+

koortje van je schijfremslot via je achterwiel naar je gashandle, door naar je steppies )beide kanten, en via je uitlaat weer terug door je achterwiel naar je schijfremslot
 
Terug
Bovenaan Onderaan