Hoe vervang je je handvaten?

Met een lange schroevendraaier een beetje ruimte maken, vervolgens een beetje zeepsop met een plantenspuit er tussen spuiten en ze glijden er zo af.
 
Vergeet alles wat hierboven staat.

Dit werkt echt! Als dit niet werkt krijg je 10 euro van me:

eraf: trek hem een klein beetje los aan het einde zodat hij loskomt van de buis. Spuit hier een royale hoeveelheid WD40 in (WD40 :} ) Begin dan het handvat heen en weer te duwen/trekken. de WD40 verdeelt zich en het handvat komt los. Gegarandeerd.

Vast: maak hem schoon met een ontvetter. iets wat de WD40 een beetje verwijdert.
Doekie misschien?

Spuit de binnenkant in met kettingvet. Niet teveel.
Daarmee glijdt hij weer om de buis. Mooie van kettingvet is dat het in het rubber trekt, waardoor hij na een 30 min. niet meer glijdt.

Succes!
 
Heb van de zomer dat ook gedaan en uiteindelijk met de Italiaanse producent contact opgenomen (na 1000 verschillende verhalen gehoord te hebben)

Erafhalen :

het beste is perslucht of een van de hierboven beschreven manieren :?

Eropzetten :

# Zeeeeeer goed ontvetten
# inspuiten met HAARLAK; twee uur niet aankomen

daarna zitten ze muurvast; werkt perfect
 
Toevallig heb ik afgelopen weekend mijn stuur vervangen. (yep, bladeren in een zandpad :( )

Hang de oude handvaten in heet water en laat ze hier enkele minuten in hangen. Het kunststof zet uit en je kan ze er met twee vingers aftrekken. Voor het opzetten van de nieuwe handvatten doe je gewoon het zelfde. Geen gekut met schroevendraaiers enz.

Grtz
 
Toen ik nog klein was (en de meesten van jullie nog niet gepland) had ik bij de fietsenmaker gezien dat met heet water alles wat "handvatten" (of handvatsels) is, lukte.
Gelukkig zag ik hierboven dat dat nog niet geheel vergeten is.

Waarom moeilijk en/of "chemisch" doen als het makkelijk kan?
 
ik heb ervaring dat het t beste is om de oude eraf te halen hoe maakt natuurlijk niet uit! en dan de handvaten en het stuur met lak uit een spuitbus of id te bespuiten en dan er op te schuiven na hooguit 1 uur kun je al weer rijden! en zitten dan heerlijk vast ! heb dit kunstje van motor monteurs van wel 6 zaken gehoord!!!!!!doe je voordeel ermee
 
Vergeet alles wat hierboven staat.

eraf: trek hem een klein beetje los aan het einde zodat hij loskomt van de buis. Spuit hier een royale hoeveelheid WD40 in (WD40 :} ) Begin dan het handvat heen en weer te duwen/trekken. de WD40 verdeelt zich en het handvat komt los. Gegarandeerd.

Op woensdag 03 december 2003 15:43 schreef schultzz het volgende:

Opzetten:
# Zeeeeeer goed ontvetten
# inspuiten met HAARLAK; twee uur niet aankomen

daarna zitten ze muurvast; werkt perfect

Ik heb bij het vervangen van mijn stuur het op de bovenstaande manier gedaan. Dit werkt inderdaad echt goed!
Ik heb dezelfde handva(t)ten er weer opgezet, zonder problemen.... Echter wel goed schoonmaken na het verwijderen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan