Paulusssttt
Die hard MF'er
Deze vraag is niet bedoeld om het dievengilde op ideeën te brengen. Ik wil weten hoe, wat, waar motoren worden gejat om zelf te bedenken hoe ik dit tegen kan gaan. Hoe pijnlijk dit onderwerp ook is, het moet maar eens bespreekbaar worden..
-Waar gaan gestolen motoren naartoe. Worden deze gedemonteerd en in onderdelen verkocht? Zo nee waar blijven ze dan. Hier in NL doorverkocht of in vrachtwagen/busje/container naar andere landen? Welke landen zijn dat dan?
-Motoren worden op bestelling gejat is ook een veelgehoord item. Welke motoren lopen dan het grootste risico's. Zijn hier statistieken van?
-Motoren worden OVERAL (uit) gejat. Garage boxen, van straat, op parkeer terreintjes, onder de ogen van menigte, tijdens een rustpauze.. Noem maar op. Maar wordt de garagebox/schuur opengebroken? Grof geweld of subtiel slot gefrunnik..??
-Hoe was de motor "beveiligd"? Stond de motor op slot zo ja hoe en wat? Stuurslot, ART4 slot, ketting, beugel, grondanker, schijfslot en hoe gaan ze om met een alarm..?? Worden sloten doorgeknipt, doorgeslepen of laten ze die zitten..??
-Hoe verplaatst met een motor?? Motor mover eronder, optillen, karretje, hijskraantje..??
Is er dan (n)iets tegen te doen..??
Dit, en misschien nog wel meer, zijn dus de zaken die mij bezig houden. Nee ik ben niet van de verzekering. Ik moet er vooral niet aan denken dat er 1 van de 3 die hier staan gejat wordt. Alles is verzekerd en staat met ART4 op slot maar de emotionele waarden is gewoon veel hoger dan het beetje geld dat je van de verzekering terug krijgt.. En het blijft gewoon een schimmig gebied. Voorkomen is beter dan genezen, kennisdelen is dan denk ik het wapen..
Spui maar en ik kijk wel of ik het een beetje kan ordenen tot een overzichtelijk geheel.
Alvast bedankt!
-Waar gaan gestolen motoren naartoe. Worden deze gedemonteerd en in onderdelen verkocht? Zo nee waar blijven ze dan. Hier in NL doorverkocht of in vrachtwagen/busje/container naar andere landen? Welke landen zijn dat dan?
-Motoren worden op bestelling gejat is ook een veelgehoord item. Welke motoren lopen dan het grootste risico's. Zijn hier statistieken van?
-Motoren worden OVERAL (uit) gejat. Garage boxen, van straat, op parkeer terreintjes, onder de ogen van menigte, tijdens een rustpauze.. Noem maar op. Maar wordt de garagebox/schuur opengebroken? Grof geweld of subtiel slot gefrunnik..??
-Hoe was de motor "beveiligd"? Stond de motor op slot zo ja hoe en wat? Stuurslot, ART4 slot, ketting, beugel, grondanker, schijfslot en hoe gaan ze om met een alarm..?? Worden sloten doorgeknipt, doorgeslepen of laten ze die zitten..??
-Hoe verplaatst met een motor?? Motor mover eronder, optillen, karretje, hijskraantje..??
Is er dan (n)iets tegen te doen..??
Dit, en misschien nog wel meer, zijn dus de zaken die mij bezig houden. Nee ik ben niet van de verzekering. Ik moet er vooral niet aan denken dat er 1 van de 3 die hier staan gejat wordt. Alles is verzekerd en staat met ART4 op slot maar de emotionele waarden is gewoon veel hoger dan het beetje geld dat je van de verzekering terug krijgt.. En het blijft gewoon een schimmig gebied. Voorkomen is beter dan genezen, kennisdelen is dan denk ik het wapen..
Spui maar en ik kijk wel of ik het een beetje kan ordenen tot een overzichtelijk geheel.
Alvast bedankt!