....
Ik vraag me wel af hoe de versnellingsbak gesmeerd wordt bij zo'n ombouw. Normaal is dat spatsmering maar als er geen olie staat spat er natuurlijk ook niets.
Waarom zou je FZR1000 minder verbruiken met een dry sump?Maar omdat mijn FZR1000 zo nu en dan een drupje olie aan het milieu toevertrouwd lijkt het me misschien handig om 'm uit te rusten met een Dry Sump systeem.
Diezelfde vraag kunnen we jou stellen. Er staat namelijk omschreven hoe het werkt..Gewoon je eerste google item gekopieerd en geplakt??? verder nergens naar gekeken?
"This listing closed and did not sell. "
Daar zocht ik naar... maar vond ik daarin niet ik kijk nog ffDiezelfde vraag kunnen we jou stellen. Er staat namelijk omschreven hoe het werkt..
Wel leuk om te doen maar hij loopt te mooi om uit elkaar te halen...Kan je niet beter gewoon zon osco of scottoiler met groter reservoir op je vuldop aansluiten ? T word ff klooien om hem afgesteld te krijgen, dat wel
Of, je fixt het olieverbruik...maar dat is minder leuk
in principe is bij een drysump het carter normaal leeg (of bijna leeg). daarvoor moet de afzuig pomp een grotere capaciteit hebben als de drukpomp en er ook tegen kunnen dat hij droog loopt of lucht meezuigt met de olie en daar kan een normale pomp niet tegen want die heeft de olie zelf ook nodig om gesmeerd te worden. en de afzuig pomp is normaal behoorlijk overbemeten want tijdens stilstand wil er nog wel eens behoorlijk wat olie uit het reservoir naar het carter lopen en omdat de carterpan niet ontworpen is om olie vast te houden draait de krukas dan door een plas olie tijdens het starten en maakt heel snel olieschuim van de olie. die ingelopen olie moet er daarom zo snel mogelijk uit om te voorkomen dat het olieschuim wordt want dat smeert niet.
je kan de bijvul interval wel vergroten als je een groter reservoir monteert. je hebt een bepaalde minimum maat nodig om de olie voldoende tijd te geven om wat af te koelen en meegezogen lucht af te scheiden maar alles wat je het reservoir groter maakt kan je dus verliezen voordat de drukpomp problemen krijgt met lucht aanzuigen.
....
Ik vraag me wel af hoe de versnellingsbak gesmeerd wordt bij zo'n ombouw. Normaal is dat spatsmering maar als er geen olie staat spat er natuurlijk ook niets.
Sorry, Zwitserse...Ik heb die Amerikaanse FZR1000 op Cmsnl goed bekeken, maar nergens een "oil tank" te bekennen.
Dat is de buffertank van het koelsysteem.Sorry, Zwit
Sorry, Zwitserse...
2GH2187100