Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Jongetjes,

Maak je niet zo druk. Ik ben al wat ouder en toen ik nog een klein akakootje was kwam onze premier Joop den Uyl op tv vertellen dat de olie bijna op was. Wij moesten daar veeeel zuiniger mee omgaan dan wij tot dan deden. En we mochten op zondag ook niet meer auto rijden want voor je het wist was alle olie op en konden we helemaal niet meer autorijden. De regering verwachtte dat zo rond 1995 alle olie wel op zou zijn.

Een paar jaar later was er een probleem met zure regen, daarvan gingen alle bomen dood. En wij daarna dus, want geen leven op onze planeet zonder bomen. Dat werd veroorzaakt door uitlaatgassen van auto’s en de uitstoot van de industrie.

Nog een paar jaar later hadden we een gat in de ozonlaag. Als wij op de manier waarop we toen leefden door zouden gaan, nou dan zouden we allemaal levend verbranden.

En nu stoten we teveel cee oo dinges uit.

Maar morgen is het mooi weer en start Akako zijn 34 jaar oude Guzzi op om eens een lekker eindje te gaan rijden. En dat hou ik echt nog wel een tijdje vol. Cee oo discussie of niet.
 
Ik vind mijn motor ook superrelaxed :t

en nee , ik ben niet tegen elektrische motoren , maar voor mezelf heb ik er totaal geen interesse in ,
voor wie dat wel heeft zal t prima zijn :t dan maar ouderwets ik kan daar best mee leven iig *O*

8ECEDA4C-8987-47CD-A6D9-4CC927DDF497.png
 
Wat dan ?
Dus van jou moet ik t proberen?
Ga toch weg man.
Ik bepaal zelf wel wat ik wel of niet doe.
Ik word geen bekeerling

Nee, je moet niets. Je hebt echt talent wat betreft het verkeerd begrijpen dan wel uitleggen.

Je hebt dit hier nog maar tweehonderzevenentachtigduizendvierhonderdenvijftien keer verteld en het voegt echt nul toe als je niet weet waar je over praat.
 
Nee, je moet niets. Je hebt echt talent wat betreft het verkeerd begrijpen dan wel uitleggen.

Je hebt dit hier nog maar tweehonderzevenentachtigduizendvierhonderdenvijftien keer verteld en het voegt echt nul toe als je niet weet waar je over praat.

Dat geldt dan evenzeer voor jou8-)
 
Jongetjes,

Maak je niet zo druk. Ik ben al wat ouder en toen ik nog een klein akakootje was kwam onze premier Joop den Uyl op tv vertellen dat de olie bijna op was. Wij moesten daar veeeel zuiniger mee omgaan dan wij tot dan deden. En we mochten op zondag ook niet meer auto rijden want voor je het wist was alle olie op en konden we helemaal niet meer autorijden. De regering verwachtte dat zo rond 1995 alle olie wel op zou zijn.

Een paar jaar later was er een probleem met zure regen, daarvan gingen alle bomen dood. En wij daarna dus, want geen leven op onze planeet zonder bomen. Dat werd veroorzaakt door uitlaatgassen van auto’s en de uitstoot van de industrie.

Nog een paar jaar later hadden we een gat in de ozonlaag. Als wij op de manier waarop we toen leefden door zouden gaan, nou dan zouden we allemaal levend verbranden.

En nu stoten we teveel cee oo dinges uit.

Maar morgen is het mooi weer en start Akako zijn 34 jaar oude Guzzi op om eens een lekker eindje te gaan rijden. En dat hou ik echt nog wel een tijdje vol. Cee oo discussie of niet.


Als we tegenwoordig al een olie gebrek zouden creeren , zou het niet eens door brandstof verbruik komen maar door die kloten motoren van VW.. olieslurpers ! :P

OT : een land als NL ,wat op de wereldkaart niet of nauwelijks te vinden is, gaat nooit HET verschil maken.
Wat mij betreft alle subsidies overal van af en gewoon kopen wat je kan kopen, denk dat er weinig electro rijders over blijven.
 
Nou, wat een hoogdravend commentaar weer.

Ik mis nog een sneer en dat je niet afwijzend staat tegenover elektrisch maar dat het niets voor jou is.


Ze hebben jou vast gevraagd om het elektrisch rijden te promoten :+

btw t is idd niets voor mij , voor de rest doe ik wel aardig wat voor t milieu _O-

misschien heeeeeeeeeeeel misschien wel meer dan jij .ik blijf er alleen wel een stuk vrolijker van *O*
nou en nu klaar ermee ,t wordt mooi weer dus :]
 
Een paar jaar later was er een probleem met zure regen, daarvan gingen alle bomen dood. En wij daarna dus, want geen leven op onze planeet zonder bomen. Dat werd veroorzaakt door uitlaatgassen van auto’s en de uitstoot van de industrie.

Nog een paar jaar later hadden we een gat in de ozonlaag. Als wij op de manier waarop we toen leefden door zouden gaan, nou dan zouden we allemaal levend verbranden.
De regen is inmiddels minder zuur geworden en het gat wordt langzamerhand kleiner. Dat is niet zomaar vanzelf gekomen, maar doordat overheden allerlei maatregelen doorgevoerd hebben (rookgasontzwavelingsinstallaties, katalysatoren op voertuigen, verbod op CFK's)
Er is dus weldegelijk iets aan gedaan, zonder dat iedereen aan de bedelstaf is geraakt en motorrijden doen we ook nog steeds.
Ook aan de CO2 moet iets gedaan worden. Er zullen vast dingen veranderen, maar we moeten er ook niet te dramatisch over blijven doen.

OT : een land als NL ,wat op de wereldkaart niet of nauwelijks te vinden is, gaat nooit HET verschil maken.
Dan maar gewoon niets doen en het aan de anderen overlaten? Als iedereen er zo over denkt komen we niet ver...
Overigens is Nederland niet bepaald het beste jongetje in de klas, ook al denken sommigen hier van wel: Nederland onderaan EU-lijst duurzame energie
 
Akako houdt rekening met het milieu hoor. Mijn huis is energie zuinig, ik heb overal led verlichting, mijn vrouw rijdt in een kleine zuinige benzine auto en de auto van Akako is dan wel een flinke dieselbak maar rijdt met gemak 1 op 20.

Vliegvakanties doen we nooit. (Niet vanwege het milieu maar Akako haat vliegen)

Al ons afval scheiden we keurig netjes. We kopen vrijwel geen wegwerp producten. We eten biologische producten. Tot slot betalen we ook nog elk jaar een godsvermogen aan belasting waarmee de hobbies van onze politieke vrienden in Den Haag in stand gehouden kunnen worden. En dat al 40 jaar met nog een flinke tijd te gaan.

Dus als meneer en mevrouw Akako een paar keer per jaar op de motor lekker door Frankrijk, Spanje of Italië gaan rijden hebben we niet een heel groot schuldgevoel. En dat gaan we zo houden.
 
Akako houdt rekening met het milieu hoor. Mijn huis is energie zuinig, ik heb overal led verlichting, mijn vrouw rijdt in een kleine zuinige benzine auto en de auto van Akako is dan wel een flinke dieselbak maar rijdt met gemak 1 op 20.

Vliegvakanties doen we nooit. (Niet vanwege het milieu maar Akako haat vliegen)

Al ons afval scheiden we keurig netjes. We kopen vrijwel geen wegwerp producten. We eten biologische producten. Tot slot betalen we ook nog elk jaar een godsvermogen aan belasting waarmee de hobbies van onze politieke vrienden in Den Haag in stand gehouden kunnen worden. En dat al 40 jaar met nog een flinke tijd te gaan.

Dus als meneer en mevrouw Akako een paar keer per jaar op de motor lekker door Frankrijk, Spanje of Italië gaan rijden hebben we niet een heel groot schuldgevoel. En dat gaan we zo houden.


Ben t van harte met mr en mvr Akako eens :Y
 
En dan niet op de argumenten ingaan...typisch voor een deuger die met het geld van een ander goede sier wil maken.
Je hebt geen argumenten,, geen onderbouwingen, geen feiten etc... Van jouw komt alleen het herhalen van telkens dezelfde stelling, ordinair geschreeuw en gescheld. Je mist niet alleen die subsidies en aftrekposten van die Tesla rijder, je mist ook nog eens fatsoen.
We staan lijnrecht tegenover elkaar, vallen in herhaling en het niveau daalt. Dit heeft geen zin en voegt niks positiefs toe aan het topic. Tijd om niet verder af te dalen. Tabee kereltje. :W
 
Laatst bewerkt:
Jongetjes,

Maak je niet zo druk. Ik ben al wat ouder en toen ik nog een klein akakootje was kwam onze premier Joop den Uyl op tv vertellen dat de olie bijna op was. Wij moesten daar veeeel zuiniger mee omgaan dan wij tot dan deden. En we mochten op zondag ook niet meer auto rijden want voor je het wist was alle olie op en konden we helemaal niet meer autorijden. De regering verwachtte dat zo rond 1995 alle olie wel op zou zijn.

Een paar jaar later was er een probleem met zure regen, daarvan gingen alle bomen dood. En wij daarna dus, want geen leven op onze planeet zonder bomen. Dat werd veroorzaakt door uitlaatgassen van auto’s en de uitstoot van de industrie.

Nog een paar jaar later hadden we een gat in de ozonlaag. Als wij op de manier waarop we toen leefden door zouden gaan, nou dan zouden we allemaal levend verbranden.

En nu stoten we teveel cee oo dinges uit.

Maar morgen is het mooi weer en start Akako zijn 34 jaar oude Guzzi op om eens een lekker eindje te gaan rijden. En dat hou ik echt nog wel een tijdje vol. Cee oo discussie of niet.
:t
 
Akako houdt rekening met het milieu hoor. Mijn huis is energie zuinig, ik heb overal led verlichting, mijn vrouw rijdt in een kleine zuinige benzine auto en de auto van Akako is dan wel een flinke dieselbak maar rijdt met gemak 1 op 20.

Vliegvakanties doen we nooit. (Niet vanwege het milieu maar Akako haat vliegen)

Al ons afval scheiden we keurig netjes. We kopen vrijwel geen wegwerp producten. We eten biologische producten. Tot slot betalen we ook nog elk jaar een godsvermogen aan belasting waarmee de hobbies van onze politieke vrienden in Den Haag in stand gehouden kunnen worden. En dat al 40 jaar met nog een flinke tijd te gaan.

Dus als meneer en mevrouw Akako een paar keer per jaar op de motor lekker door Frankrijk, Spanje of Italië gaan rijden hebben we niet een heel groot schuldgevoel. En dat gaan we zo houden.
Amen
 
..... Ik ben al wat ouder en toen ik nog een klein akakootje was kwam onze premier Joop den Uyl op tv vertellen dat de olie bijna op was. Wij moesten daar veeeel zuiniger mee omgaan dan wij tot dan deden. En we mochten op zondag ook niet meer auto rijden want voor je het wist was alle olie op en konden we helemaal niet meer autorijden. De regering verwachtte dat zo rond 1995 alle olie wel op zou zijn.....

De oliecrisis begin jaren ‘70 kwam doordat de arabieren geen olie meer wilden leveren aan landen die banden hadden met Israel. Nederland had toen nog een rechte rug en is niet gezwicht voor die chantage. Zodoende werd de oliekraan dicht gedraaid en kregen we hier o.a. autoloze zondagen.

Dat had dus niets met schaarste van de grondstof te maken maar alles met chantage door arabieren die toen nog de grootste leveranciers waren.

Dat zijn ze inmiddels al lang niet meer, dankzij hun eigen toedoen.
 
Dat weet ik.

Maar het werd ons toen wel zo verteld. En het kleine Akakootje maakte zich daar zorgen over want die wilde graag in een warm huis wonen als hij groot zou zijn. En hij wilde ook dolgraag ooit motor gaan rijden, net als zijn opa.
 
Akako houdt rekening met het milieu hoor. Mijn huis is energie zuinig, ik heb overal led verlichting, mijn vrouw rijdt in een kleine zuinige benzine auto en de auto van Akako is dan wel een flinke dieselbak maar rijdt met gemak 1 op 20.

Helaas moeten wij als we ons huis energiezuinig willen maken de boel met de grond gelijk maken aangezien wij geen spouw hebben. Het huis is ergens eind 1800, begin 1900 gebouwd. Wat we wel hebben gedaan, of wat ik heb gedaan want ehhh, ik heb het dus zelf gedaan, het hele dak eraf en er 18cm dikke laag pir op gelegd als isolatie laag. Je keek bij ons gewoon tegen de dakpannen dus het moet hoe dan ook iets geholpen hebben. Maar dat naast een led tv en led verlichting moet het energie besparen. Wij gaan het niet merken want de prijzen zijn onevenredig gestegen maar in kubieke meters en kilowatturen zouden we wat moeten merken. De auto is alweer een tijdje weg dus daar stoken we ook niks mee op.

Ik voel me dus echt wel een klimaklojo

Vliegvakanties doen we nooit. (Niet vanwege het milieu maar Akako haat vliegen)
We hebben de afgelopen 26 jaar 1x gevlogen. Misschien over 26 jaar nog een keer.

Al ons afval scheiden we keurig netjes. We kopen vrijwel geen wegwerp producten. We eten biologische producten. Tot slot betalen we ook nog elk jaar een godsvermogen aan belasting waarmee de hobbies van onze politieke vrienden in Den Haag in stand gehouden kunnen worden. En dat al 40 jaar met nog een flinke tijd te gaan.
Hier ook maar dan niet een godsvermogen, voor ons is het wel heel veel. Maar ja, uitknijpen zullen ze.

Dus als meneer en mevrouw Akako een paar keer per jaar op de motor lekker door Frankrijk, Spanje of Italië gaan rijden hebben we niet een heel groot schuldgevoel. En dat gaan we zo houden.
Ik heb werkelijk helemaal geen schuldgevoel. Wij rijden zo’n 5000km per jaar, das helemaal niks.
Twee motoren, 1:20 verbruik dus 500liter benzine op jaarbasis.

En zelfs de motoren hebben led-verlichting.
 
Daarnet de machtige Guzzi eens gestart. Die had ik 6 oktober voor het laatst gebruikt. Druk op de knop en lopen.

Dat vind ik nou zo leuk aan verbrandingsmotoren. Die ruik je, die hoor je en die voel je. Kan geen elektromotor tegenop wat mij betreft.

Morgen of zondag maar eens een ritje doen.

Stoomfanaten praten precies zo. Die willen ook nog kolen scheppen en de ketel stoken.


82F0544A-208A-4515-A77C-683A14A7C058.jpeg
 
Ik snuffel door de miljoenennota 2019.
De vennootschapsbelasting en dividendbelasting die eigenaren en aandeelhouders van bedrijven afdragen aan de staat vertegenwoordigen 10% van de inkomsten van de staat. Dat is significant ! De post die het meest voor de hand ligt om de subsidies op EV's en zonnepalen onder te scharen is "Economische zaken en klimaat". Die complete post bedraagt een schamele 1,3% van alle uitgaven van de staat. Die hele post is 1,3% dus het gedeelte dat wordt ingezet voor die zogenaamde Tesla rijder is nog lager. Ik zag hier iets voorbij komen van 700mln.. Dat zou dan 0,7% zijn. Kijken we verder... de post "sociale zekerheid" en "zorg" neemt... jawel 54% van alle uitgaven voor zijn rekening !

Dus klagers..... Van iedere euro die jij afdraagt aan de belasting gaat 1,3 cent naar "klimaat" en daarvan slechts een schijntje naar die Tesla rijder waar jullie zo op spugen. Ga blind door met spugen en maak je vooral niet druk om die 54 cent die naar "zekerheid en zorg" gaat waar gretig misbruik van wordt gemaakt. Blijf vooral sympathie voelen voor die zwartwerker, die werkeloos die het zo wel goed vind en lekker bijbeunt, die gedemotiveerde werknemer (is natuurlijk de schuld van de baas) die zich voor ieder kuchje en kwaaltje ziek meldt etc......

Oftewel klagers... focus je op posten die er toe doen en niet op het wisselgeld. Zodra je dat voor elkaar krijgt ga je zelf ook stappen zetten in veel opzichten.
 
Laatst bewerkt:
Stoomfanaten praten precies zo. Die willen ook nog kolen scheppen en de ketel stoken.


Bekijk bijlage 1354075

Als je onderzoekt hoe zo'n machtige machine werkt, dan kun je alleen maar een diepe buiging maken voor de mensen die het hebben bedacht en gemaakt. Ik ben al zo oud dat ik ze heb zien rijden op de gewone lijndiensten en ik vind het nog steeds machtig mooi.

Daarmee vergeleken is een elektromotor een heel simpel gevalletje en maakt op mij geen enkele indruk. Niets te nadele van de elektrische auto of motorfiets hoor, laat daarover geen misverstand zijn, maar zo'n machtige stoommachine is wat mij betreft toch echt duizend maal interessanter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan