Er zou helemaal geen geld naar de tesla rijders moeten gaan, als je zo begaan bent met het klimaat dan betaal je er ook maar voor. Dubbel het liefst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik snuffel door de miljoenennota 2019.
De vennootschapsbelasting en dividendbelasting die eigenaren en aandeelhouders van bedrijven afdragen aan de staat vertegenwoordigen 10% van de inkomsten van de staat. Dat is significant ! De post die het meest voor de hand ligt om de subsidies op EV's en zonnepalen onder te scharen is "Economische zaken en klimaat". Die complete post bedraagt een schamele 1,3% van alle uitgaven van de staat. Die hele post is 1,3% dus het gedeelte dat wordt ingezet voor die zogenaamde Tesla rijder is nog lager. Ik zag hier iets voorbij komen van 700mln.. Dat zou dan 0,7% zijn. Kijken we verder... de post "sociale zekerheid" en "zorg" neemt... jawel 54% van alle uitgaven voor zijn rekening !
Dus klagers..... Van iedere euro die jij afdraagt aan de belasting gaat 1,3 cent naar "klimaat" en daarvan slechts een schijntje naar die Tesla rijder waar jullie zo op spugen. Ga blind door met spugen en maak je vooral niet druk om die 54 cent die naar "zekerheid en zorg" gaat waar gretig misbruik van wordt gemaakt. Blijf vooral sympathie voelen voor die zwartwerker, die werkeloos die het zo wel goed vind en lekker bijbeunt, die gedemotiveerde werknemer (is natuurlijk de schuld van de baas) die zich voor ieder kuchje en kwaaltje ziek meldt etc......
Oftewel klagers... focus je op posten die er toe doen en niet op het wisselgeld. Zodra je dat voor elkaar krijgt ga je zelf ook stappen zetten in veel opzichten.
Goed zolekker denigrerende opmerkingen plaatsen, dat zet zoden aan de dijkStoomfanaten praten precies zo. Die willen ook nog kolen scheppen en de ketel stoken.
Bekijk bijlage 1354075
Als je onderzoekt hoe zo'n machtige machine werkt, dan kun je alleen maar een diepe buiging maken voor de mensen die het hebben bedacht en gemaakt. Ik ben al zo oud dat ik ze heb zien rijden op de gewone lijndiensten en ik vind het nog steeds machtig mooi.
Daarmee vergeleken is een elektromotor een heel simpel gevalletje en maakt op mij geen enkele indruk. Niets te nadele van de elektrische auto of motorfiets hoor, laat daarover geen misverstand zijn, maar zo'n machtige stoommachine is wat mij betreft toch echt duizend maal interessanter.
Goed zolekker denigrerende opmerkingen plaatsen, dat zet zoden aan de dijk
Dat duurt gelukkig voor mij dan nog lang genoegZie je dan niet de overeenkomst....
Wat gebeurd is met paard en wagen, wat gebeurd is met de stoommachine, dat gebeurt nu met de zuigermotor.
Ik zie een mooie toekomst voor waterstof.En wat is belangrijk voor alledag, voor iets wat iedereen heeft en iedereen moet kunnen betalen ?
Wat is belangrijk als het gaat om bruikbaarheid zoals jij dat wilt voor jouw oude motorfietsen en voor jouw engelse auto ?
Gaat het er om dat het groot is, imposant, machtige klappen maakt en trilt ? Dat je een halve dag van tevoren moet beginnen de ketel op te stoken ?
Dat was toen, dat kan nu niet meer. Terugkijkend mooie techniek maar uit de tijd.
En dat gaat ook gebeuren met de benzinemotor, de eerste tekenen zie je nu al.
Die wordt te ingewikkeld, te omslachtig, niet toekomstbestendig.
Zie je dan niet de overeenkomst....
Wat gebeurd is met paard en wagen, wat gebeurd is met de stoommachine, dat gebeurt nu met de zuigermotor.
[nasale radiostem]En weemoedig keken zij terug naar de tijd dat zij van oost naar west reden op slechts enen tank benzine, onbekommerd aangesproken te worden door werelbeteraars die net op hun grijzen wollen sokken terug wandelden van den optocht ende demonstratie tegen kernenergie.[/nasale radiostem]Iets wat na een beperkt aantal kilometers letterlijk uitgaat als een nacht kaars,en daarna tientallen minuten gereanimeerd moet worden vind ik per definitie geen échte vooruitgang.
(Nu komt er weer het verhaal van de nabije toekomst)
Een vloeibaar pakketje energie in no time klinkt dan helemaal niet zo ouderwets en achterhaald , meer
Ik zie een mooie toekomst in Virtual reality, gewoon inpluggen in The Matrix en je hoeft je huis niet meer uit.Ik zie een mooie toekomst voor waterstof.
Iets wat na een beperkt aantal kilometers letterlijk uitgaat als een nacht kaars,en daarna tientallen minuten gereanimeerd moet worden vind ik per definitie geen échte vooruitgang.
(Nu komt er weer het verhaal van de nabije toekomst)
Een vloeibaar pakketje energie in no time klinkt dan helemaal niet zo ouderwets en achterhaald , meer
En wat is belangrijk voor alledag, voor iets wat iedereen heeft en iedereen moet kunnen betalen ?
Wat is belangrijk als het gaat om bruikbaarheid zoals jij dat wilt voor jouw oude motorfietsen en voor jouw engelse auto ?
Gaat het er om dat het groot is, imposant, machtige klappen maakt en trilt ? Dat je een halve dag van tevoren moet beginnen de ketel op te stoken ?
Dat was toen, dat kan nu niet meer. Terugkijkend mooie techniek maar uit de tijd.
En dat gaat ook gebeuren met de benzinemotor, de eerste tekenen zie je nu al.
Die wordt te ingewikkeld, te omslachtig, niet toekomstbestendig.
Vloeibaar pakketje energie is inderdaad helemaal niet zo gek.... Ware het niet dat we nog steeds geen goede manier hebben om de energie daarin om te zetten in mechanische energie voor het aandrijven van een voertuig.
Vloeibaar pakketje energie is inderdaad helemaal niet zo gek.... Ware het niet dat we nog steeds geen goede manier hebben om de energie daarin om te zetten in mechanische energie voor het aandrijven van een voertuig.
Wat belangrijk is voor alledag? Ik heb vanmorgen boodschappen gedaan voor de hele week bij de supermarkt hier op 400 meter afstand en omdat ik twee kratten boodschappen meeneem, een koelbox en een paar kratten bier ga ik met de auto want dat kan ik niet sjouwen.
In dit geval de Peugeot 206 van 16 jaar oud die ik al 14 jaar heb en het altijd probleemloos heeft gedaan. Maar morgen ga ik met de hond naar het bos en dan gaan we met de Mazda MX5 en met het dak open, want dat is veel leuker, heeft een hogere genotsfactor zeg maar.
En idd is zo'n stoomlocomotief niet handig en voordat je rijdt ben je uren bezig. Maar ga er maar eens mee rijden en bedien dat monster maar eens, dan praten we verder.
Jij hebt een elektrische motor en je bent er heel tevreden mee en dat vind ik oprecht heel fijn voor je. Maar je hebt niet in de gaten dat je ons, wij die jouw mening niet delen, min of meer neerzet als onbenullig, nietweters. En ik ben overtuigd van je goede bedoelingen hoor, maar meningen verschillen heel simpelweg gewoon en ik geniet van een 62 jaar oude Norton, waar ik samen met mijn prachtige freule 53 jaar geleden mooie reizen mee maakte. Dat geeft een heel goed gevoel en ik voel haar in gedachte achter me zitten.
Dat heeft verder niks met de techniek te maken hoor, maar ik weet tot in detail hoe die motor functioneert, hoe de dynamo werkt in samenwerking met de mechanische/elektrische spanningregelaar, hoe de magneetontsteking werkt, hoe de carburateur werkt en ik kan alles zelf doen aan zo'n motor.
Dat fascineert mij en met alle respect: een elektrische motor vind ik net zo interessant als de stofzuiger en de wasdroger, maar dat is mijn strikt persoonlijke mening.
Ik dring jou die mening niet op, sterker: ik raad je dringend af om zo'n klassieke Engelse twin te gaan rijden want hij is net iets moderner dan die stoomlocomotief, maar niet erg handig voor het dagelijkse van A naar B geneuzel.
Wat ik wel bespeur bij de fans van de elektrische voertuigen is dat ze die min of meer aan ons proberen te 'verkopen' en ik krijg het gevoel dat wij, die daar geen fan van zijn een beetje als achterlijk worden beschouwd.
En dan komen we natuurlijk bij het klimaat. Welnu, de elektrische auto was er 100 jaar geleden al en als je nu met een elektrische auto/ motor gaat rijden om het milieu te plezieren, vergeet het maar. Het is niet eens een druppel op de gloeiende plaat, het is een molucuul op de gloeinde plaat want je rijdt langs een bedrijf dat per uur vele kilo's bende de lucht in blaast, je rijdt langs een vliegveld die tonnen troep de lucht ik blaast en je komt langs een paar kolencentrales die....enfin.
En het kan niet meer zeg je? Nee hoor, het lukt mij prima om die zuigers op en neer te krijgen en als ik vanavond besluit om even naar Parijs te rijden, dan stap ik in de Peugeot, tank hem vol om de hoek in drie minuten en rijd in een keer naar Parijs en als ik onderweg stop hoef ik niet te wachten bij de laadpaal, maar ga ik ff pissen, neem een bakkie leut en een stuk dood dier en rijd vrolijk weer verder, de kachel op lekker warm en ik hoef geen jas aan om stroom te besparen.
Wat je leuk en mooi vindt mag je helemaal zelf weten.
Wat belangrijk is voor alledag? Ik heb vanmorgen boodschappen gedaan voor de hele week bij de supermarkt hier op 400 meter afstand en omdat ik twee kratten boodschappen meeneem, een koelbox en een paar kratten bier ga ik met de auto want dat kan ik niet sjouwen.
In dit geval de Peugeot 206 van 16 jaar oud die ik al 14 jaar heb en het altijd probleemloos heeft gedaan. Maar morgen ga ik met de hond naar het bos en dan gaan we met de Mazda MX5 en met het dak open, want dat is veel leuker, heeft een hogere genotsfactor zeg maar.
En idd is zo'n stoomlocomotief niet handig en voordat je rijdt ben je uren bezig. Maar ga er maar eens mee rijden en bedien dat monster maar eens, dan praten we verder.
Jij hebt een elektrische motor en je bent er heel tevreden mee en dat vind ik oprecht heel fijn voor je. Maar je hebt niet in de gaten dat je ons, wij die jouw mening niet delen, min of meer neerzet als onbenullig, nietweters. En ik ben overtuigd van je goede bedoelingen hoor, maar meningen verschillen heel simpelweg gewoon en ik geniet van een 62 jaar oude Norton, waar ik samen met mijn prachtige freule 53 jaar geleden mooie reizen mee maakte. Dat geeft een heel goed gevoel en ik voel haar in gedachte achter me zitten.
Dat heeft verder niks met de techniek te maken hoor, maar ik weet tot in detail hoe die motor functioneert, hoe de dynamo werkt in samenwerking met de mechanische/elektrische spanningregelaar, hoe de magneetontsteking werkt, hoe de carburateur werkt en ik kan alles zelf doen aan zo'n motor.
Dat fascineert mij en met alle respect: een elektrische motor vind ik net zo interessant als de stofzuiger en de wasdroger, maar dat is mijn strikt persoonlijke mening.
Ik dring jou die mening niet op, sterker: ik raad je dringend af om zo'n klassieke Engelse twin te gaan rijden want hij is net iets moderner dan die stoomlocomotief, maar niet erg handig voor het dagelijkse van A naar B geneuzel.
Wat ik wel bespeur bij de fans van de elektrische voertuigen is dat ze die min of meer aan ons proberen te 'verkopen' en ik krijg het gevoel dat wij, die daar geen fan van zijn een beetje als achterlijk worden beschouwd.
En dan komen we natuurlijk bij het klimaat. Welnu, de elektrische auto was er 100 jaar geleden al en als je nu met een elektrische auto/ motor gaat rijden om het milieu te plezieren, vergeet het maar. Het is niet eens een druppel op de gloeiende plaat, het is een molucuul op de gloeinde plaat want je rijdt langs een bedrijf dat per uur vele kilo's bende de lucht in blaast, je rijdt langs een vliegveld die tonnen troep de lucht ik blaast en je komt langs een paar kolencentrales die....enfin.
En het kan niet meer zeg je? Nee hoor, het lukt mij prima om die zuigers op en neer te krijgen en als ik vanavond besluit om even naar Parijs te rijden, dan stap ik in de Peugeot, tank hem vol om de hoek in drie minuten en rijd in een keer naar Parijs en als ik onderweg stop hoef ik niet te wachten bij de laadpaal, maar ga ik ff pissen, neem een bakkie leut en een stuk dood dier en rijd vrolijk weer verder, de kachel op lekker warm en ik hoef geen jas aan om stroom te besparen.
Wat je leuk en mooi vindt mag je helemaal zelf weten.
Zeker mooi die oude techniek, vind ik ook hoor; maar het is niet meer geschikt voor alledaags gebruik.
Benzine, diesel, olie en gas zijn vormen van vloeibare energie die middels een verbrandingsmotor + transmissie worden omgezet in een aandrijving voor een voertuig. Bestaat al ruim 100 jaar.
.....Iets wat na een beperkt aantal kilometers letterlijk uitgaat als een nacht kaars,en daarna tientallen minuten gereanimeerd moet worden vind ik per definitie geen échte vooruitgang....
Pak een trapfiets, dan kun je de accu's en stroom opwekking ook weg laten.Ik heb het over een GOEDE manier, niet eentje die meer dan 2/3 van de energie weggooit.
En daarbij ingewikkeld is, groot, log, zwaar, veel hulpaggregaten nodig heeft om te kunnen functioneren, lawaai maakt, trilt, stinkt etc.
Tsja, als je na 200duizend jaar nog steeds op je reptielen brein aan het varen bent wordt het wel eens tijd om naar slimmere mensen te luisteren.een beetje als achterlijk
En moet je ons zien fietsen als we dronken zijn...Pak een trapfiets, dan kun je de accu's en stroom opwekking ook weg laten.
O wacht, wij zijn ook inefficiënte stinkende lawaai makende....
Tsja, als je na 200duizend jaar nog steeds op je reptielen brein aan het varen bent wordt het wel eens tijd om naar slimmere mensen te luisteren.
Als die een auto vervangt is het goed, maar in plaats van een gewone fiets is het slecht.Ik heb wel een elektrische fiets, telt dat ook als zijnde , of verspil ik dan weer