Hoeveel Cilinders rijd je, en waarom?

Ik heb een 2 en 4 cilinder.....

De ducatie 2 cilinder voor het stampwerk, ik bedoel een lineaire afgifte alla stoomlocomotief en de 4 cilinder Honda voor een lekker draaiende en soepele vermogensafgifte met een eindschot.

Met mijn 2 cilinder moet ik meer mijn kop erbij houden, zegmaar pro-actief rijden; goede versnelling en de bochten juist aansnijden. De 4 cilinder voor mijn makkelijke ritten, maakt weinig uit in welke versnelling je rijdt, gas erop en gaan.
 
Ik heb 4 motoren, 2, 3 en 4 cilinders en dan ook nog 2 en 4 takt.
Het leukst zijn de RG500 4 cilinders, vooral de acceleratie is geweldig!
Qua geluid is de Suzuki GT750 met 3 in 1 top!
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel Cilinders heeft je motor?
- 4 (zxr400) en 2 (Ducati 999)

Waarom heb je hiervoor gekozen?
- 4: Me eerste motor, ik wilde en ducati monster 620. Maar toen heb ik ook een ritje op de 400 gereden. En dat ding ging als de bliksem, licht snel, schreeuwen als een gek met die 14500 toeren. Ik was verkocht, en ik heb m daarom ook nog steeds.
- 2: Na de viercylinder wilde ik liever een 2 cylinder dan een grotere 4cyl., gewoon omdat er meer verschil zou zijn. en dat is er.

Wat vind je het fijnst/leukst aan de hoeveelheid cilinders?
- 4: geluid als je gas geeft. Soepel blok, eigenlijk loopt die vanaf stationair al zo soepel, bokken bestaat niet. Perfect om mee door de kleinste haarspeld bochtjes te manoeuvreren in Luxemburg of tussen de autos door in de randstad.. 🙄
-2: geluid als die stationair draait, langzaam gedreun alsof die bijna afslaat. Onregelmatig en zenuwachtig alsof die eigenlijk pas bij een hoger toerental echt goed werkt... (wat ook zo is :')) maar dat maakt de 999 wel een echt raspaard met race genen. 😍

Wat vind je minder/jammer aan de hoeveelheid cilinders?
- 4 niks. Perfect systeem gewoon. Niet voor niets dat de 4 cylinders het zo goed doen in de racerij natuurlijk :D
- 2: het bokken als je langzaam rijdt. De 999 is het perfect bergpas kanon als je het mij vraagt. Je springt de bocht uit met je koppel en hebt genoeg power om als een gek naar de top te racen. Maar op de kleinere weggetjes in Luxemburg zit je altijd net te laag. Dat ding is gewoon echt gemaakt voor op het circuit en dat is niet altijd even leuk.
 
Hoeveel Cilinders heeft je motor?
- 4 in lijn
Waarom heb je hiervoor gekozen?
- Soepel rijden, rustig rijden, hoog toerig rijden, opbouwende vermogen, en ik vind het geluid ook wel lekker (ik moet wel een andere uitlaat)
Wat vind je het fijnst/leukst aan de hoeveelheid cilinders?
- Ik kan er voor kiezen om m laag in de toeren te houden en rustig te rijden, of hoog in de toeren en snel te zijn. Dus lekker voorspelbaar.
Wat vind je minder/jammer aan de hoeveelheid cilinders?
-Ik moet er voor kiezen om m laag in de toeren te houden en rustig te rijden, of hoog in de toeren en snel te zijn. Dus te voorspelbaar.

Ik had hier voor een 1100cc V2. Koppel was heerlijk, maakt niet uit in welke versnelling rond de 2000/2500 toeren een bocht uit gewoon lekker door trekken en gaan. Geluid was nog beter! Nadeel was de langere stukken snelweg, vibratie en het topvermogen ontbrak. Ik denk ook dat de "volgende" een 3 cilinder wordt (Triumph ofzo), maar dat zal in de verre toekomst zijn :P
 
Hoeveel Cilinders heeft je motor?
- MT09: 3

Waarom heb je hiervoor gekozen?
- Geluid, soepelheid, ik hou niet van 4-in lijn motoren, een twin vibreert teveel

Wat vind je het fijnst/leukst aan de hoeveelheid cilinders?
- Koppel onderin, én bovenin, leuk geluidje

Wat vind je minder/jammer aan de hoeveelheid cilinders?
- Niets
 
Heel rijtje ;) (rij al wat jaartjes)

Hoeveel Cilinders heeft je motor?
2, 4 , 6 & 0 (Heb serieus nooit oneven gereden)
4 veruit het vaakst.

Waarom heb je hiervoor gekozen?
- eenmaal 2 cyl, zo'n schudder is niets voor mij.
- driemaal 6 cyl, heerlijke Honda CBX, lekker koppel mooie sound.
- meestal 4 cyl, lekkere soepele loop, onderin rustig en wanneer je hem in de toeren jaagt krijg je een lekker koppel.
- nu 0 EV, hele andere ervaring. sowieso altijd koppel en niet schakelen.

Wat vind je het fijnst/leukst aan de hoeveelheid cilinders?
- 4 cyl het all-round karakter.
Daarnaast is de V4 lekkerder dan de 4 in lijn. (beiden gereden, V4 ervaring is top)
- 6 cyl het geluid en koppel
- 0 cyl koppel nog eens koppel

Wat vind je minder/jammer aan de hoeveelheid cilinders?
- 2 cyl, dat trillen en schudden is niet mijn ding. Dat was dus ook maar eenmaal.

to do: moet toch eens een 3 pitter huren voor de ervaring :)
 
Hoeveel Cilinders heeft je motor?
2 & 4

Waarom heb je hiervoor gekozen?
CB500: wat meer rev happy dan de Honda NTV650/Hawk GT v-twin (wou is wat anders)
FZS600: wou een goedkoop comfy hok met zo'n 100pk

Wat vind je het fijnst/leukst aan de hoeveelheid cilinders?
- Een twin geeft veel beleving en
- Goede vermogensafgifte op de openbare weg
-Geluid van een twin

-4 cylinder heeft veel topvermogen en (mits goed onderhouden) weinig trillingen

Wat vind je minder/jammer aan de hoeveelheid cilinders?
- Op de snelweg relatief veel getril, een kortere overbrenging helpt daar niet aan mee
- Geluid van een twin valt wel op met een aftermarket uitlaatje, lekker maar op bijzondere tijdstippen niet handig

- 4 cylinder moet je opspoelen, bij korte bochten in bijvoorbeeld bergachtig gebied niet handig
- Een 1000cc 4 cilinder heeft wel genoeg koppel maar teveel topvermogen naar mijn smaak
- Geluid, zeker met standaard pijp

Een 3 cilinder lijkt me nog wel is wat, wat koppelrijker dan een I4 en meer topvermogen dan een I2/V2. Wel is een klein rondje gemaakt op een Tracer 900 en dat was wel geinig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan