TL blok moet bij normaal onderhoud makkelijk 100k kunnen draaien zonder echte problemen. Ik las laatst in MCN een interview over de nieuwe GSX1000R en daarin zei de "Suzuki-meneer" dat GSXR-blokken worden ontworpen om minimaal 100.000 MIJL (dus 160.000 km) mee te gaan bij voorgeschreven onderhoud. Dat zijn natuurlijk vage richtlijnen voor het ontwerp (dimensioneren van lagers, mate van tuning etc), en een twin wordt meestal wat zwaarder belast dan een four maar op zich zegt het wel wat over het uithoudingsvermogen van moderne motoren.
Probleem alleen is dat je bij pakweg 40.000 km meestal aan een nieuwe koppeling toe bent, nieuwe brug- en balhoofdlagers, rafelende kabeltjes, nieuwe achterschokbreker (of revisie) etc etc. Als je alles door een dealer laat doen dan kan het voordeliger zijn voortijdig een nieuwe motor te kopen, maar als je veel zelf kunt sleutelen dan ben je waarschijnlijk veel voordeliger uit om door te rijden tot een (veel) hogere km stand.