Hoeveel km met een Bridgestone Battlax

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
A

Anoniempje442

Guest
Ik vraag mij af hoeveel kilometers iemand rijd met de volgende achterband:

Bridgestone Battlax BT010 - 160/60ZR17 69W

Volgens de monteur gemiddeld 5000 km met flink het gas erop,
klopt dit volgens de kenners hier ?
 
Tussen de 3000 en 10.000 km... afhankelijk van je rijstijl, veringsetup, gewicht etc. etc.
 
Het kortst wat ik met een BT010 160-achterbandje heb gedaan is ca. 4500 km. Ben alleen bang dat de BT010 die er nu onder zit de 4000 niet eens haalt. Let wel: zit dan 1 keer Assen en 1 keer Zolder bij, en dan gaat het heeeeeel hard.

Ik denk dat de korte levensduur te wijten is aan m'n vering, die niet instelbaar is '(
 
Tussen de 3000 en 10.000 km... afhankelijk van je rijstijl, veringsetup, gewicht etc. etc.
:^ .

10,000 is haalbaar, en je hoeft niet als een oud wijf te rijden; sterker nog, hoe minder je remt en optrekt, maar gewoon je bochtensnelheid houdt, des te langer doe je met een band. Hard optrekken -vooral van stilstand- en hard rechtuit, -vooral in de regen- kost banden. Hard bochten nemen kost ook banden, maar aan de zijkant.. dus maakt minder uit...

Bij mij is het eigenlijk dat naarmate ik beter ben gaan rijden, ik langer met mijn banden ben gaan doen. En dan ben ik niet eens flauw met de rechtuitsnelheid, een wheely of een stoplichtsprint...

Op mijn thundercat 2 jaar geleden deed ik ca 8000km met een BT010, waarbij 2200km snelweg naar Italië en terug met >160 per uur, in Italie zelf nog 2100km, en veel woon-werk... dat is ook een 160 band. Op mijn Gixxer vorig jaar ook BT's gehad maar ingeruild toen ze nog netjes waren, had wel richting de 10 gehaald denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 04 augustus 2003 15:54 schreef Revolution het volgende:Heb er zelf 10.000 mee gedaan maar reed blijkbaar als een oud wijf. :):P
:) Funny :) scheelt je een bom Eurie's :)
 
Op maandag 04 augustus 2003 15:57 schreef Haga-San het volgende::^ .

10,000 is haalbaar, en je hoeft niet als een oud wijf te rijden; sterker nog, hoe minder je remt en optrekt, maar gewoon je bochtensnelheid houdt, des te langer doe je met een band. Hard optrekken -vooral van stilstand- en hard rechtuit, -vooral in de regen- kost banden. Hard bochten nemen kost ook banden, maar aan de zijkant.. dus maakt minder uit...

Uhhhh, maakt minder uit? Was het maar zo, het rubber is er bij mij altijd ongeveer 4 cm van de rechterzijkant weg. Op het midden zit nu, terwijl de zijkant al bijna voor de helft weg is nog genoeg profiel om mee naar Z-Frankrijk te rijden ;)
 
:) Funny :) scheelt je een bom Eurie's :)
Maar met m'n Dragon Evo achterbandje maar 3700 km gehaald en met de Supercorsa's ook maar een paar duizend. :)

Het verhaal van Haga-San klopt wel denk ik, heb niet bepaald traag gereden met die 010 maar toch op de een of andere manier bleef de slijtage binnen de perken.
 
GGGGHHHHHMMMM,(effe denke)


Met welke bandenspanning je rijd heeft ook invloed op slijtage, comfort wordt er natuurlijk minder van en je verliest ook wel iets aan grip, maar een iets hogere banden spanning met name in de vakantie (denk aan bepakking en snelweg kilometers)

wil vaak meerdere millimeters slijtage scheelen.
 
ik heb de bt-010's liggen
ik heb er net 5000 km mee gedaan en bij de achterste zit ik net nie op de indicator en op de zijkant een 1a2mm nog voor ik op de indicator zit (scheelt links met rechts)
de voortse ja da spel is ook bekan versleten maar
die is langs de zijkant harder versleten dan in't midden (rechts dan toch)
als ze op zijn ga ik de diablo's is proberen denk ik (ik geraak er gewoon nie uit wat ik moet steken |( )
maar gaat dat geen conflicten geven als ik voor ne 010 heb en achter ne diablo
tot voor ook versleten is :?
 
Uhhhh, maakt minder uit? Was het maar zo, het rubber is er bij mij altijd ongeveer 4 cm van de rechterzijkant weg. Op het midden zit nu, terwijl de zijkant al bijna voor de helft weg is nog genoeg profiel om mee naar Z-Frankrijk te rijden ;)
Jij doet zeker veeeeel klaverblaadjes?? ;) Hangt van het gebruik af dus... maar bij de meeste straatrijders...
 
Uhhhh, maakt minder uit? Was het maar zo, het rubber is er bij mij altijd ongeveer 4 cm van de rechterzijkant weg. Op het midden zit nu, terwijl de zijkant al bijna voor de helft weg is nog genoeg profiel om mee naar Z-Frankrijk te rijden ;)
Heee, komt goed uit.Lambiek moet met z'n fiets naar zuid Frankrijk, dus....Misschien wil tie 'm wel overnemen :)
 
alles wat ik lees is ebter als de sportec m1, de 010 word ook mijn nieuwe band.. ben benieuwd..
 
Een 010 is een fijne band.

Hij kan heel hard slijten, na 180 km was ik al over de helft.
Helaas kreeg ik er een spijker in :( dus heb de rest niet kunnen benutten.

Maar bandje is lekker :)
 
6000km eind inzicht, 7000km echt op en dat met een 600cc...

Denk dat het niets met een 600cc bromfiets te maken heeft de mijne is ook 600cc
en ik reed 4000 km met de band, en ik ben een opschieter van de bovenste plank ;)
 
Bij mij zijn de 010 altijd binnen 4000 km glad,op m'n r6 maar ook op m'n vorige motor,de gsxr 600 srad. Een metzeler sportec m1 heb ik er ook wel onder gehad maar die zijn net zo snel af! En dit met "gewoon" woon werk verkeer Een hardere band vind ik geen optie,veel te weinig grip.
 
Bij mij zijn de 010 altijd binnen 4000 km glad,op m'n r6 maar ook op m'n vorige motor,de gsxr 600 srad. Een metzeler sportec m1 heb ik er ook wel onder gehad maar die zijn net zo snel af! En dit met "gewoon" woon werk verkeer Een hardere band vind ik geen optie,veel te weinig grip.

Neem dan iig geen BT012 :)
 
mmm, maar volgens mij is het de opvolger van de 010 dus die zal over een tijdje wel niet meer verkrijgbaar zijn.

Het is idd de opvolger.
Hoe het zit met het verdere verloop van de 010 zal ik niet weten.

Maar de 012 geeft wel veel grip :} :}
 
Ik heb er 13000 km mee gereden....
Wel voornamelijk woonwerk verkeer.
Hij was helemaal vierkant en in het midden een slik. Toen heb ik m maar snel vervangen voor een nieuwe. Denk dat deze wel wat eerder op gaat.
Ik heb een Bandt 600
 
Heee, komt goed uit.Lambiek moet met z'n fiets naar zuid Frankrijk, dus....Misschien wil tie 'm wel overnemen :)

Gratis af te halen na circuitdag Zolder op 5 september..... Dan rij je er natuurlijk wel fancy bij met rulletjes 8-) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan