Hoeveel stroom heeft een.

Ik heb niet zoveel verstand van (injectie)motoren,
maar als er een appart cirquit is voor je benzinenpomp. Dan kun je kijken met wat voor fuse deze gezekerd is. Neem 2/3 van de waarde van deze zekering(fuse) en je heb zo ongeveer de waarde van de stroom die er moet lopen. Anders meten is weten. ;)
of zit er een tag op de benzinepomp waarop staat hoeveel vermogen ie trekt? dan kan je het berekenen. I=P/U
 
Laatst bewerkt:
er wordt om STROOM gevraagd, en meneer roept vrolijk 12V..
moet nie gekker worden.. B|


meneer leeuw, 12Volt is de spanning, stroom is het vermogen : spanning


Deze post gaat weer nergens over, want ik heb zelf ook geen flauw idee wat het sroomverbruik van zo'n ding is.. dat van 12Volt wist ik dan weer wel.. *D

leuk subscript trouwens leeuw, komt er dus op neer dat je een kwak motoren hebt met 'leuke' namen B| waarvan er 2 lopen... toch?
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat een standaard pomp van bosch iets van 5A verbruikt bij 2,5 bar maar dat weet ik zo niet zeker. (En die is dus voor een koekblik, meer flow).

Een MSD pomp vraagt 5A en kan dan al een motorblok van 500pk voeden. Nu zijn de motoren welke we willen aansturen niet echt enorme powerfietsen maar 500pk is een beetje overkill. Je moet denken aan fietsen met een vermogen van 60 tot 130pk en ik dacht om een pomp van een GSX-R1000 te gebruiken mits deze niet teveel stroom vreet.
 
Het is toch voor een 600?
Kun je dan niet beter een compleet injectiesysteem van een bestaande 600cc overzetten, dan ben je van het moeilijke stuk af.. of ging het daar juist om :9
Ik roep natuurlijk ook maar iets.. :+
 
hebt ook nog verschillende 600cc motoren...hebt 1cilinders....4cilinders...enz :) ...zal ook wel uitmaken...een 4cilinder verbrandt bij het zelfde toerental 4x zovaak een bepaald volume brandstof dan een 1cilinder...maar ...minder...(ook 4x zo weinig? zou de boel mooi compenseren en heb je groot gelijk maikel :) )

Btw...de betreffende motor, chevy, levert voor zover ik weet ong 100 watt uit zn spoeletjes, maar dat is vast makkelijk zelf te meten.
 
uh Martijntje.. Als ik debiel zou zijn had ik dat wel in mn onderschrift gezet :P

ik heb het niet over het aantal cilinders gehad, net zo min als de TS, daar begin jij over.. En je vergeet de 2, 3, 5, en 6 cilinders :Z

Maar nu ik dit zo lees denk ik er ineens aan dat chevy 502 een off-roadje heeft, net als jij.. waarschijnlijk een 1 cilinder dus, weet niet of dat injectiesysteem daarvoor bedoeld is en ook niet of die er uberhaubt al wel zijn gemaakt..
maar nogmaals ik roep maar wat..
 
Laatst bewerkt:
Het is toch voor een 600?
Kun je dan niet beter een compleet injectiesysteem van een bestaande 600cc overzetten, dan ben je van het moeilijke stuk af.. of ging het daar juist om :9
Ik roep natuurlijk ook maar iets.. :+

Het grootste probleem is de stroomvoorziening op één fiets ;)

Btw...de betreffende motor, chevy, levert voor zover ik weet ong 100 watt uit zn spoeletjes, maar dat is vast makkelijk zelf te meten.

ook bij stationair toerental? ;) (bij welk toerental levert die 100W?)Dat wordt inderdaad meten en kijken hoe inventief we kunnen zijn om meer stroom te krijgen zonder het zwaartepunt te verleggen :+ De XR600 is niet de enige fiets, de RF900 komt ook nog aan de beurt ;)

uh Martijntje.. Als ik debiel zou zijn had ik dat wel in mn onderschrift gezet :P

ik heb het niet over het aantal cilinders gehad, net zo min als de TS, daar begin jij over.. En je vergeet de 2, 3, 5, en 6 cilinders :Z

Het aantal cilinders staat hier los van :)

Maar nu ik dit zo lees denk ik er ineens aan dat chevy 502 een off-roadje heeft, net als jij.. waarschijnlijk een 1 cilinder dus, weet niet of dat injectiesysteem daarvoor bedoeld is en ook niet of die er uberhaubt al wel zijn gemaakt..
maar nogmaals ik roep maar wat..

Ik heb geen off-roadje :( Maar het injectiesysteem moet op elke fiets gaan werken. Het enige probleem is: we moeten ook wel genoeg stroom hebben voor de brandstofpomp aan te drijven en dat is het grootste probleem.
 
sorry, witte wel :P dacht dat een KLR een off-road was, had beter moeten weten natuurlijk :? Of is het intussen een SM geworden?
iig geval, op wat voor fiets ga je het als eerste proberen te maken dan? daar wordt je project mischien wat duidelijker van.. niet dat dat je vraag helpt te beantwoorden, maar vindt het wel interresant *D
 
Ik zie dat de motorfiets 150W bij 5000rpm levert (het toerental waar je toch meestal op rijdt op deze fiets). Zonder aanpassingen te doen kom ik op een verbruik van 142W. Dat betekent, de batterij moet als buffer gaan fungeren, zoveel mogelijk verbruikers zien te vervangen voor minder stroomverslindende exemplaren, dan moet het verbruik net iets boven de 110W liggen. Dan is de alternator 80% belast bij dat toerental. Op lange termijn lijkt me een andere alternator wikkeling in dit geval toch beter maar voor het project moet het met deze fiets lukken. Nu nog de gegevens van die andere fiets gaan analyseren B|
 
Dat van de druk is per oppervlakte. Dus als je een druk hebt van 10 bar in je cylinder, (is 1kg/cm2) dan heeft de injectie aan een barretje of 3 meer dan genoeg. Het oppervlak van je injectiekop is namelijk een fractie van die cm2, dus bij bijvoorbeeld 0,1cm2 is de druk die nodig is om in te spuiten 10x0,1=1bar,
en om iets in te spuiten dus iets hoger dan 1 bar.
Het hele eieren eten bij injectie is een ringleiding die van de pomp in je tank naar je injector gaat EN weer terug. Die leiding staat onder de druk die de pomp levert en er zit een ventiel aan het eind die open gaat als de druk hoger wordt. Doordat er een ringleiding is, maakt de capaciteit van de pomp niet veel uit, zolang hij de leiding maar op druk kan houden tijdens het maximale toerental wat de motor kan draaien. Ook bij stationair toerental draait de pomp op vol vermogen en wordt er dus meer benzine rondgepompt.
Vanaf die leiding gaat er een aftakking (even grof gezien) naar je injector, die wel precies bij de motor moet passen. Die injector heeft een spoel welke door de inspuitunit wordt getriggerd. De inspuitunit moet dus niet alleen weten welk toerental de motor draait, maar ook een terugkoppelling krijgen van een gasverhoudingsmeter na de verbranding, weten hoe warm de motor is, welk toerental de motor draait, welke druk er in het inlaatkanaal heerst etc. etc. Een systeem wat op eenzelfde soort motorblok heeft gezeten is dus bijna de enige mogelijkheid.
Vaak wordt bij een benzine injectie de benzine trouwens buiten de verbrandingskamer ingespoten, bovenstaand verhaal is eigenlijk voor diesels.. B|
 
Ik raak denk ik het spoor bijster; gaat het om echte inspuiting, bij een viertakt, dan zal de druk toch altijd (flink) hoger moeten zijn dan de compressie?

Ik was er van uit gegaan dat het om een 'normaal' injectie systeem gaat. Dus de injectie van de brandstof na de gasklep en voor de inlaatklep.
Hier word nog onderscheid in gemaakt:

'Throttle body injection':
- 1 gasklep en injectie van de brandstof hier direct na (meestal 1 injector). Van hieraf gaan kanalen naar elke cylinder die mengsel lust.

'Ported injection':
- 1 injector voor elke cylinder en de inspuiting vlak voor de inlaatklep.

Verschil is de neerslag van de brandstof tegen de inlaatkanalen. Hierdoor krijg je een slechte verneveling en dus slechte verbranding. Wegens milieueisen is volgens mij nu alles 'ported injection' geworden.

Echte injectie in de verbrandingskamer is iets teveel voor de gemiddelde hobbyist ;) .
 
...
Een MSD pomp vraagt 5A en kan dan al een motorblok van 500pk voeden. Nu zijn de motoren welke we willen aansturen niet echt enorme powerfietsen maar 500pk is een beetje overkill. Je moet denken aan fietsen met een vermogen van 60 tot 130pk en ik dacht om een pomp van een GSX-R1000 te gebruiken mits deze niet teveel stroom vreet.

Ben je al eens op zoek gegaan naar zo'n pomp? (duur en moeilijk te vinden!)

Als je de ruimte hebt pak dan een gewone injectiepomp van een koekblik (Bosch). Deze leveren genoeg druk & flow. Wil je het verbruik omlaag brengen laat de motor dan gewoon op PWM draaien kan je er vast wel 30% vanaf brengen.
Voordeel is natuurlijk dat die dingen bij bergen op elke sloop te vinden zijn (tezamen met de terugslagklep en het brandstoffilter).

Stroom produceren op een motorfiets is wel 1 van de makkelijkste dingen aan dit onderwerp. Maak je generator kaal en laat hem wikkelen met dikker draad, klaar. Eventueel nog betere koeling verzorgen van de spanningsregelaar of zelf een sterkere bouwen.
 
Ben je al eens op zoek gegaan naar zo'n pomp? (duur en moeilijk te vinden!)
Daar heb ik een mannetje (nouja, 3 flinke kerels eigenlijk :P ) voor.
En in dit geval gaat het inderdaad ported injectie, de andere systemen ook.
Als je de ruimte hebt pak dan een gewone injectiepomp van een koekblik (Bosch). Deze leveren genoeg druk & flow. Wil je het verbruik omlaag brengen laat de motor dan gewoon op PWM draaien kan je er vast wel 30% vanaf brengen.
Voordeel is natuurlijk dat die dingen bij bergen op elke sloop te vinden zijn (tezamen met de terugslagklep en het brandstoffilter).

Ik wou de brandstofpomp in de tank bouwen aangezien we op deze offraod al helemaal geen plaats hebben. (luchtfilterkast moet eruit voor een batterijbox,..) En ik dacht eraan om een brandstofpomp van een GSX-R600/1000 (ofsoortgelijks)op de kop te tikken en te gebruiken. En idd PWM voor de pomp bij 3bar en dan zou ook de drukregelaar wegkunnen maar toch als reserve toch maar erop laten.

Stroom produceren op een motorfiets is wel 1 van de makkelijkste dingen aan dit onderwerp. Maak je generator kaal en laat hem wikkelen met dikker draad, klaar. Eventueel nog betere koeling verzorgen van de spanningsregelaar of zelf een sterkere bouwen.

Dat is inderdaad een optie welke ik reeds heb overwogen maar hoeveel win je dan?
Maar normaal moet het NET lukken. Nu hoop ik enkel dat de onsteking zelf niet te veel sap vraagt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan