Fallingout
MF veteraan
- 25 apr 2023
- 1.001
- 1.727
Ik durf mijn motor van €2700 al niet het cirquit op te nemen ivm potentele valschade
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De BMW maakte een aardige klapper, heeft alle zijden gezien.Ik durf mijn motor van €2700 al niet het cirquit op te nemen ivm potentele valschade
Schade aan jezelf maakt niet uit?Ik durf mijn motor van €2700 al niet het cirquit op te nemen ivm potentele valschade
Snelheid in de bocht werd beperkt door het minder werken van de carburateurs bij grote hellingshoek. Daardoor bleef de topsnelheid bij kneedown op mijn CB750 beperkt tot 175. Misschien overdreven de tellers toen wel enorm, want tegenwoordig durf ik minder hard in die bocht.Op de snelweg reed ik vaak zo hard als de motor kon. 120 op secundaire wegen kraaide ook geen haan naar.
Ik denk dat jij vooral overdrijft. “Topsnelheid beperkt tot 175 bij kneedown”. Op de openbare weg. Sure.Snelheid in de bocht werd beperkt door het minder werken van de carburateurs bij grote hellingshoek. Daardoor bleef de topsnelheid bij kneedown op mijn CB750 beperkt tot 175. Misschien overdreven de tellers toen wel enorm, want tegenwoordig durf ik minder hard in die bocht.
En op een moderne motor zijn de wegligging en banden superieur.Ik denk dat jij vooral overdrijft. “Topsnelheid beperkt tot 175 bij kneedown”. Op de openbare weg. Sure.
Als de bocht maar flauw genoeg isEn op een moderne motor zijn de wegligging en banden superieur.
Dus dat zou alleen maar makkelijker moeten worden.
Bos Uit/Arie Luyendijk op Zandvoort.Als de bocht maar flauw genoeg is
Ja mooi verhaal, op de baan is er geen kunst aan.Bos Uit/Arie Luyendijk op Zandvoort.
Maar de bocht op de openbare weg bleef gelijk, alleen de motor niet meer vintage.
Er zitten wel 40 jaar tussen...En op een moderne motor zijn de wegligging en banden superieur.
Dus dat zou alleen maar makkelijker moeten worden.
Jij bent topfit toch?Er zitten wel 40 jaar tussen...
Ik denk dat het vooral de centripetaalkracht was.Snelheid in de bocht werd beperkt door het minder werken van de carburateurs bij grote hellingshoek. Daardoor bleef de topsnelheid bij kneedown op mijn CB750 beperkt tot 175. Misschien overdreven de tellers toen wel enorm, want tegenwoordig durf ik minder hard in die bocht.
Ik heb mezelf altijd afgevraagd waarom rijders op circuit zo snel door een bocht kunnen.Ja mooi verhaal, op de baan is er geen kunst aan.
Op de openbare weg met een hok van een eeuw oud is een ander verhaal.
Weer die middelpuntvlieGende kracht.Ik denk dat het vooral de centripetaalkracht was.
Ja, die drukt zo hard tegen je banden, dat je, als je geluk hebt, net niet onderuit gaat. Die energie wordt ook geleverd door benzine te verbranden. Ik heb dat net pas bedacht.Weer die middelpuntvlieGende kracht.
Vaak ben je te bang. Alhoewel racebanden op temperatuur en een gecontroleerde omgeving waar je geen tegenliggers of afslaande idioten van links hoef te verwachten ook helpt, denk ik.Ben ik dan zo'n angsthaas of kan ik gewoon niet sturen?
Op het wiskunde forum zijn ze nog steeds stil over je rekenkundige benadering met betrekking tot de voorheen hoge bochten snelheid van Marc Marquez.Weer die middelpuntvlieGende kracht.
Rookies rijden racebanden niet op temperatuur.Vaak ben je te bang. Alhoewel racebanden op temperatuur en een gecontroleerde omgeving waar je geen tegenliggers of afslaande idioten van links hoef te verwachten ook helpt, denk ik.
Vind de gedachte dat ik geen appende bestuurders, tegenliggers, fietsers of slecht wegdek om me heen heb ook altijd wel meewerken aan grote hellingshoeken en hoge snelheden.Ik heb mezelf altijd afgevraagd waarom rijders op circuit zo snel door een bocht kunnen.
Ben ik dan zo'n angsthaas of kan ik gewoon niet sturen? (mss is dat ook wel waar)
Totdat ik een paar jaar terug een keer op Assen heb gereden.
Viel me op dat wegdek was veel stroever dan de gewone straat.
Gebruik daarbij dan ook nog eens (opgewarmde) circuit-banden, dan is duidelijk dat je daar veel sneller kan.
Maar dan heb ik nog steeds niet de illusie dat ik goede tijden kan rijden op het circuit.
Ook zie ik het niet zitten om mogelijk met hoge snelheid van de motor te stappen. (angsthaas of gezond verstand?)
Snelle tijden zijn afhankelijk van werkelijk goede stuurmanskunst!
Ja of gewoon elke dag en dan om de maand in een ander land, elk seizoen in een ander continent.Beter is het om er drie in een maand te boeken om er een beetje in te komen.