Hoge verzekeringspremies voor jongeren

Ze zouden bijvoorbeeld je verzekeringspremie kunnen laten afhangen van het aantal (zware) overtredingen dat je begaat: iedere keer als je betrapt wordt op een flinke snelheidsovertreding of een andere grote fout, stijgt je premie.

Tussen snelheid en ongelukken is geen aantoonbaar verband.

Ik proef een beetje een Calimero instelling hier.
 
Jongeren betalen geen hogere premie omdat sommigen als idioten rijden, maar omdat ze per definitie minder ervaring hebben en daardoor een grotere risicofactor zijn. Dat heet statistiek; daar is het hele verzekeringswezen op gebaseerd. Natuurlijk kan de premie voor die groep best omlaag, maar dan zullen alle anderen wat meer moeten gaan betalen, en daar is niet veel animo voor als ik de reacties hier zo eens lees... Mensen die als idioten rijden heb je trouwens in elke leeftijdsgroep; die gaan via de normale bonus/malusregelingen vanzelf meer betalen. Dus wat is nou het probleem?

Oh ja, en die signature van jou: die kan echt niet B|
 
:^ Ik maak bijna nooit gebruik van de huisarts, gebruik geen medicijnen, heb nog nooit iets gebroken en ben ook nog nooit geopereerd o.i.d. maar ik betaal me wel suf voor die aanstellers die elke dag bij de huisarts aan het belletje trekken omdat ze weer een vlekje hier en daar gevonden hebben wat misschien wel eens kanker zou kunnen zijn. Van die figuren die te veel in de medische encyclopedie kijken en dan zelf maar een diagnose stellen |(


Totdat ze morgen -god verhoedde het- bij jou kanker constateren. Dan ben je ook maar wat blij dat andere mensen daarvoor op willen draaien.
 
Totdat ze morgen -god verhoedde het- bij jou kanker constateren. Dan ben je ook maar wat blij dat andere mensen daarvoor op willen draaien.


inderdaad dan willen ze vooraan in de rij staan.
een ziekte of en chronische aandoening wil je niet , maar krijg je
vind het echt uitspraken van een lulletje rozewater.
 
In Groot-Britannië is uit onderzoek gebleken dat auto's met sportvelgen eerder bij ongevallen betrokken zijn. Moet nu voor sportvelgen een hogere verzekeringspremie worden betaald, ook al rij je er als een sufkut mee?

Causaal verband dus ;) . Wil je nog een sterke horen?

In de zomer worden er meer ijsjes gegeten.
In de zomer worden er ook meer zakken gerold.

Conclusie: van ijsjes eten ga je stelen :P
 
inderdaad dan willen ze vooraan in de rij staan.
een ziekte of en chronische aandoening wil je niet , maar krijg je
vind het echt uitspraken van een lulletje rozewater.

Hij heeft het ook niet over een ziekte of chronische aandoening, maar over die hypochonders die bij elk klein dingetje naar de dokter gaan. Waardoor de dokter dus minder tijd heeft om de écht zieken te helpen.
 
Je kunt het ook omdraaien..... waarom zouden jongeren een enorm hoge premie betalen? Omdat ze zo nodig een splinternieuwe supersport willen hebben? Als je een oudere fiets zou kopen en die WA of WA+ verzekeren is die premie helemaal niet zo hoog. Bouw je no-claim op en als je eenmaal aardig wat hebt en buiten de leeftijdcategorie 'gevaarlijk' bent koop je een modernere motor en valt de premie best mee. Lijkt wel of iedereen die net z'n rijbewijs heeft perse een R6/CBR600RR/GSX-R moet, waarschijnlijk ook vanwege de looks en de uitstraling en niet omdat het zo'n fijne fiets is om mee te beginnen (een huidige 600 is veel te potent om als beginnersfiets te bestempelen).

Ik zit er over te denken om het ook zo te gaan doen, k heb nu een machtig mooie SV, k ben echt verliefd op dat ding.. maar tis gewoon absurd wat ik aan verzekering zou betalen. (staat nu op naam vader, in ruil voor t betalen van de verzekering mag hij hem ook gebruiken... mooie deal zodat we beide kunnen rijden) maar mn pa betaald iets van 14 euro voor all risk en ik zou tegen de 80 p/m betalen.. dus mischien word de volgende wel gewoon een oude cbr, of fzr (of naked - scheelt kuipwerk ;) ) die ik dan zelf WA kan verzekeren...

wat betreft de looks en uitstraling.. als het gaat om het vervullen van je droom dan zijn die ook gewoon belangrijk... bij de aanschaf van mn SV heb ik gewoon in een bepaalde prijscategorie de meest gave fiets uitgezocht (natuurlijk wel even wat reviews gelezen over weggedrag :] )

en na een jaar in bezit, nog steeds verlekkerd naar je fiets kunnen kijken en bij langslopen nog even liefkozend kunnen strelen (en denken "oh wat is ie gaaf") heeft ook wel wat.. toch? :+

gun de jeugdige motorrijder ook dat plezier! *O*
 
Causaal verband dus ;) . Wil je nog een sterke horen?

In de zomer worden er meer ijsjes gegeten.
In de zomer worden er ook meer zakken gerold.

Conclusie: van ijsjes eten ga je stelen :P

:}

full


Naar mate het aantal piraten daalt stijgt de temperatuur van de aarde
 
Stel je eens voor dat, aangezien jongeren zich het vaakst van alle leeftijdsgroepen schuldig maken aan vandalisme, er besloten zou worden dat Alle jongeren moeten opdraaien voor de schade aangericht door vernielingen, ongeacht of ze zich er nu zelf aan schuldig maken of niet.

Het land zou te klein zijn. Welke gek verzint dit? Overal zou er moord en brand geschreeuwd worden. Iedereen zou protesteren, en vinden dat dit te ver gaat.

Iets dergelijks gebeurt nochtans: Alle jongeren moeten aanzienlijk meer betalen voor motorrijtuigenverzekeringen, omwille van dat beperkte groepje jongeren die zich als een gek gedragen op de weg. Het maakt daarbij niets uit hoe ze zelf rijden, ze moeten Altijd (veel) meer betalen dan mensen van middelbare leeftijd.

De beperkte groep wegpiraten onder jongeren is veel groter dan de beperkte groep wegpiraten onder oudere motorrijders.

Ik vind dat ze beter dat groepje wegpiraten zouden kunnen aanpakken, in plaats van de hele leeftijdscategorie te straffen. Dit is een typisch voorbeeld waar de goeien het slachtoffer zijn van de slechten. Waarom kan men niet de slechten aanpakken in plaats van de goeden?? :(

Dat is toch al zo, bonus/malus systeem? Rij je vanaf je 18de motor en heb je op je 25ste nog steeds geen brokken gemaakt dan heb je al een aanzienlijke bonus opgebouwd. Dan laat je toch zien dat je een veilige rijder bent?


Ze zouden bijvoorbeeld je verzekeringspremie kunnen laten afhangen van het aantal (zware) overtredingen dat je begaat: iedere keer als je betrapt wordt op een flinke snelheidsovertreding of een andere grote fout, stijgt je premie.

Volgens mij willen verzekeraars dit ook, en het zou me niet verbazen dat dat over een jaar of wat zo is. Met een puntenrijbewijs is dat de logische volgende stap. En dan niet gaan zitten mekkeren he? Zo van: Ik heb de boete voor de overtreding toch al betaald, en nu wordt mijn verzekeringspremie ook nog hoger. Kutverzekeraars!!

Daarnaast zouden verzekeringen het recht hebben de schade over te halen op de veroorzaker, als blijkt dat het ongeval veroorzaakt werd door heel erg overdreven snelheid, net zoals dat het geval is wanneer er onder invloed gereden werd.

Dat is toch al zo? Waarom denk je dat de technische recherche bij ongelukken dingen gaat meten als lengte remspoor, geschatte rijsnelheid, etc.

Op die manier moeten de goeden niet opdraaien voor de slechten.

Dat klopt, dat is elke verzekeraar met je eens. Kortom, ik zie je punt niet.
 
Laatst bewerkt:
Wat een onzin-topic... waarom denk je dat er een fase-rijbewijs is voor jongeren en niet voor oudere beginnende motorrijders? Omdat bij een hogere leeftijd het ego wordt getemperd door wijsheid! :Y

En bij de budgettering van je motor, moet je ook kijken naar de verzekeringspremies, de aan te schaffen motorkleding en onderhoudskosten. Je gaat toch ook niet bij de Ducatidealer mekkeren dat je meer aan arbeidsloon betaalt dan bij de Yamahadealer? :P

Als jij je verzekeringspremie niet meer kan dokken, heb je een te dure en te nieuwe motor gekocht! Doe 'em weg en koop een motor die past bij je financiele situatie past, in plaats van hier te zeiken dat het oneerlijk is. :N

Het leven is nou eenmaal niet eerlijk, leer daar maar mee leven! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan