Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

JAN-AMSTERDAM

Rookie
10 jan 2016
22
2
amsterdam
Ik vind het ook een zeer leuk ding.
Ben er dan ook attent mee🤓
Heb alleen nog geen 1meter op gereden.
En ben hem al een aantal maanden aan het opbouwen.

Ga dan ook is achter de tip van Henk123 aan.
Heb wel Daytona cdi gezien bij diverse maar 150€ vind ik voor nu ff teveel.
Moet nog meer aan gebeuren.
En andere cdi s zie ik voor 15 a 20 euro dus denk dat moet goedkoper kunnen.

Maar als niet anders kan word het toch een nwe.
 

JAN-AMSTERDAM

Rookie
10 jan 2016
22
2
amsterdam
Ie er iemand die mij kan vertellen of een lifan cdi uitwisselbaar is met een Daytona cdi?
Heb dat ooit is ergens gelezen volgens mij.
Kan het alleen niet terug vinden.

Grt
 

dylanpilot

MF veteraan
30 jan 2011
1.752
169
53
Holland
Jan, om even met jou mee te denken......
Zijn er geen clubs of speciale Forums waar ze al jaren rondrijden met machines zoals die van jou?
Die zijn er toch vast wel lijkt me.
Met zulke gasten ben jij binnen 1 dag van de juiste informatie voorzien lijkt me.
 

dylanpilot

MF veteraan
30 jan 2011
1.752
169
53
Holland
Moet anno 2019 toch doenbaar zijn lijkt me.
Want als ik wel 1 ding 100% zeker weet, dan is het dat er meer dan genoeg liefhebbers zijn van dit soort 125cc brommers.
Dat geldt in elk geval wel voor mijn Honda Grom en die machine van jou is volgens mij nog meer gewild.
 

kawa ted

Die hard MF'er
23 okt 2018
296
50
Kijk eens wie zo`n blok verkoop ? 4taktwinkel daxdodo loef houten fredsbike luc de bont . die hebben vast wel een CDI of schema ?
suc6
 

JAN-AMSTERDAM

Rookie
10 jan 2016
22
2
amsterdam
Forums is inderdaad een optie.
Moet ik ff goed gaan rondlezen welk forum.
Denk dat ik daar wel beste af ben inderdaad voor meer info.

Daxdodo doet alleen door verkoop heb ik begrepen van hem.
Hij heeft geen winkel aan huis.
Fredsbike had ook niets liggen en kon me ook niet vertellen of een lifan cdi zou werken.
Die had ik toevallig vanmiddag gebeld.
Maar gemiddeld zit je bij iedereen rond 150€ Nw en 2de hands hbbn ze niet.
Terweil het wel een ouder modelblok is.

Ik kijk het nog een paardagen aan en anders word het toch een nw.
Het is alleen dat ik voor mij zelf niet over het budget heen wil gaan die ik in gedachte heb aan dit project uit tegeven.😉
 

dylanpilot

MF veteraan
30 jan 2011
1.752
169
53
Holland
Heel begrijpelijk Jan.
Wellicht jezelf dan nog even iets extra tijd gunnen en via Google op zoek gaan naar een betreffend Forum.
Of.....via Google een soort van club opzoeken waarbij er leden zijn die met een soortgelijke machine als die van jou rondrijden.
Kans is nihiel dat jij werkelijk de enige bent met zo’n bijzonder exemplaar.
Dit moet toch echt op te lossen zijn lijkt me.
Succes Jan.
 

[-Tom-]

MF veteraan
26 mei 2005
4.146
0
33
Harreveld
Bezoek site
Na 2 jaar bamiloos te zijn geweest, heb ik afgelopen weekend een Gorilla op motorplaat aangeschaft :P hij is nog vrij standaard op een verlengde (+10cm) achterbrug na, gespoten wielen en een NHRC uitlaat (wat maakt dat ding een tering lawaai zeg, zonder dB-killer :P de carbon Zero Rose replica op mijn oude motor-Dax was een stuk stiller/fijner qua geluid).



Heb ondertussen wat klein spul besteld (nieuw gespoten tank, zijkapje, dubbel zuiger remklauw, stalen remleiding) om het ding wat netter/beter te maken.
Op het apparaat zitten nu een setje gas gedempte schokbrekers, zoals deze:


Nu vind ik ze nogal brak dempen, ik word nog net niet zeeziek als ik over een hobbel/drempel rij. Nu verwacht ik dat ik de demping wat straffer kan maken, door er wat meer lucht in te pompen. Alleen, hoeveel? Toen ik er een digitaal bandenspanningsmetertje op aansloot, zat er 1,2 bar in. Ik heb er nu 6 bar ingepompt, maar tot hoe ver kan ik gaan (ik heb nog niet test gereden), wat is 'normaal'?

Ohja, van de winter komt er wss een ander blok onder. Ik twijfel tussen een YX160cc of zo'n nieuw ZC190cc blok met 5-bak (die laatste is wel superbruut!)
 

JAN-AMSTERDAM

Rookie
10 jan 2016
22
2
amsterdam
Aaa wat schattig!😁
Heb ik ook gehad in het blauw.
Had ik nooit weg moeten doen😢.

Over de druk weet ik niet zo wat die maximaal mag hebben.
Vraag me wel af of er geen CO2 in moet inplaats gewonen lucht.
Misschien kan iemand anders daar meer over vertellen.

Ik weet wel dat als je 190blokje neemt beter ook 12inch wielen kan nemen en schijfremmen dan geen overbodige luxe is.😉
 

JAN-AMSTERDAM

Rookie
10 jan 2016
22
2
amsterdam
Heb onder tussen een nw cdi besteld op motorkit.

Alla 136€ incl verzending.

Stond een cdi op eBay die mocht ik over nemen voor 55 dollar.
Maar bij elkaar met verzending en invoerrechten kwam ik uit op 81€.
En ik ben het dus niet eens met invoerrechten van 21€ nog wat.

Dus koos voor een nw cdi.
Die is als goed is het weekend binnen.
En van de usa hier heen weet ik zeker dat het ff duurt.

Grts
 

[-Tom-]

MF veteraan
26 mei 2005
4.146
0
33
Harreveld
Bezoek site
Met grote woelen, zeker 12", is zo'n apparaat helemaal uit verhouding vind ik. 10" zou ik nog overwegen, mocht het rijgedrag echt te spannend worden met zo'n dik blok.
 

JAN-AMSTERDAM

Rookie
10 jan 2016
22
2
amsterdam
Daar heb je inderdaad gelijk in.
Had er even niet bij stil gestaan dat er ook 8 inch wielen in zitten.
Maar 8 inch Reid zeker niet fijn met zo n zwaar blok.
Maar wie niet waagt wie niet wint🤫
 

martin117

MF veteraan
13 jun 2014
1.590
249
43
Deventer
Heb zelf (nog) het originele blok en ben van 8 naar 10 inch gegaan,met een iets langere brug (maar die heb je al)
Het verschil in rijgedrag is werkelijk schokkend,in positieve zin dan.

Een (veel) groter blok met 8 inch wordt sterk afgeraden, doe jezelf een plezier en doe er 10 inch onder.


Succes
 

[-Tom-]

MF veteraan
26 mei 2005
4.146
0
33
Harreveld
Bezoek site
Eerst maar eens met 8" proberen, groter kan altijd nog! Binnenkort komt er ook een stuurdempertje op.
Vanochtend ben ik naar m'n werk gereden met de gorilla, die 6 bar in de dempers scheelt echt heel veel. Veel minder nerveus in de bochten met gas er op, en het voelt allemaal veel stabieler aan.
Zeker een verbetering dus!
 

Delight

MF'er
16 nov 2018
226
169
44
Hattem
Ie er iemand die mij kan vertellen of een lifan cdi uitwisselbaar is met een Daytona cdi?
Heb dat ooit is ergens gelezen volgens mij.
Kan het alleen niet terug vinden.

Grt
Kan 4-taktwinkel in Zwolle je niet helpen aan info?
Die jongens weten heel veel op dat gebied.
 

JAN-AMSTERDAM

Rookie
10 jan 2016
22
2
amsterdam
Ik heb dat ook is ergens gelezen.
Maar heb naar Fredsbike gebelt en die zegt dat het niet werkt.
Maar heb onder tussen de nwe cdi er tussen en heb vonk.
Maar contact uit werkt niet.
Deed die vanmiddag nog wel dus moet alles weer na lopen.🤔
Die wil ik wel dat die het doet voor ik hem ga test starten.
Dat is het laatste puntje voorlopig.

Dan oli in het blok en test flesje benzine aan de carp en dan ff kijken hoe die loopt.

Geduld is een schone zaak.
 
  • Like
Waarderingen: Delight