Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Vandaag een nieuw setje Mitas E07+ Dakar eronder laten leggen. Vorige set heeft het 16dkm prima gedaan. Achter nog ongeveer mm tot slijtage nokje , voorband wel redelijk gecupt. Voorwiel blijkt wel een redelijke hoogteslag te hebben (spaken niet allemaal even strak). Eerdaags dealer maar eens contacten, kijken of hij die kan verhelpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Ik ben opzoek naar een aansluiting voor de druppellader. Kan iemand mij vertellen of het rode stekkertje een constante spanning heeft? En zijn er ook verloopstekkers te koop?

Boven de koplampen moet ook een stekkertje zitten met een constante spanning. Deze wil ik gebruiken voor mijn TomTom. Moet de hele topkuip eraf? Wie heeft ervaring met dit klusje en kan mij op weg helpen.
 

Bijlagen

  • 5A242189-5A9A-40D7-BA81-17A94C0FBFA4.jpeg
    5A242189-5A9A-40D7-BA81-17A94C0FBFA4.jpeg
    133,9 KB · Weergaven: 9
Geen idee waar dat stekkertje voor is, mijn sae druppelaar stekker hangt gewoon rechtstreeks aan de accu. Wel zo makkelijk en kan daar ook compressor op aansluiten indien nodig.
 
Ik ben opzoek naar een aansluiting voor de druppellader. Kan iemand mij vertellen of het rode stekkertje een constante spanning heeft? En zijn er ook verloopstekkers te koop?
Ik heb hem aan deze 6-polige connector aangesloten die je onder het achterzitje vindt. Dacht dat ik hem hier al eens geplaatst had, maar kan het niet terugvinden.

F0FED84A-60D8-433D-92DE-19F320BD12F9.jpeg


Pin 1 is massa, pin 2 is constante plus, pin 3 is via contact geschakelde plus. Ik heb op 1 en 2 de laadconnector van de onderhoudslader aangesloten. Werkt als een speer en geen geknip in de bedrading.
Voor de zekerheid even zelf nameten voordat je eea aansluit,
De connector is een Sumitomo HM-090. Ik had hem via Ali gekocht.
 
Net mijn eerste langere trip (4500 km) op de Twin gemaakt en ik moet zeggen dat dat erg goed beviel. Heerlijk soepel motorblok super wegligging stuurt als de beste en bij rustig rijden met 1:24 lekker zuinig. Ben dus erg blij met de Twin.
 
Sinds kort trotse eigenaar een 2018 Adventure model. Merk dat het snel opschakelen me soms nog wel moeite kost. In hoeverre lukt het jullie je aan de schakelinstructies uit de owners-manual te houden? Als je (lees; ik) een beetje optrekt bij een stoplicht zit je (lees; ik) toch al gauw op 50km/pu terwijl de versnelling dan nog maar in zijn drie staat.

Schermafbeelding 2021-07-12 om 11.15.26.png
 
Sinds kort trotse eigenaar een 2018 Adventure model. Merk dat het snel opschakelen me soms nog wel moeite kost. In hoeverre lukt het jullie je aan de schakelinstructies uit de owners-manual te houden? Als je (lees; ik) een beetje optrekt bij een stoplicht zit je (lees; ik) toch al gauw op 50km/pu terwijl de versnelling dan nog maar in zijn drie staat.

Bekijk bijlage 1653697
Schakelen doe je op gevoel en niet volgens een boekje.
 
Vat wel een beetje samen wat ik wilde horen. Liet me van de wijs brengen door de 'notice' onderaan het plaatje. Blijft wennen na 15jr op een 24jr oude XRV.
Ik reed vroeger voornamelijk op een oude (toen nieuwe) XT600 en schakelde gewoon zoals ik dacht dat het goed was. De XT600 was altijd al hufterproof en dat is met moderne motorfietsen helemaal zo. Ik heb ook nog een oude XT660Z met 130.000 km op de teller en die lijkt onverwoestbaar. Ik heb de Twin al een keer op zijn kant gelegd maar het lijkt erop dat alles best goed beschermd zit, zelfs zonder valbeugels heb ik amper schade. Echt een heerlijke machine hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Heb je een fotootje?
Klik ff op de link en je ziet de foto's. Ik heb net beugels voor het blok besteld en ik denk dat dat voldoende bescherming biedt. Mijn Twin kwam op mijn stuur en op mijn Enduristan tassen terecht zodat ik alleen wat krassen op mijn kuip ter hoogte van de radiateur heb. Ik denk dat ik met beugels bij mijn blok voldoende bescherming heb maar de beugels bij Bartang zien er goed uit.
 
Klik ff op de link en je ziet de foto's. Ik heb net beugels voor het blok besteld en ik denk dat dat voldoende bescherming biedt. Mijn Twin kwam op mijn stuur en op mijn Enduristan tassen terecht zodat ik alleen wat krassen op mijn kuip ter hoogte van de radiateur heb. Ik denk dat ik met beugels bij mijn blok voldoende bescherming heb maar de beugels bij Bartang zien er goed uit.
Bedankt. Ik had ff niet verder gekeken dan m’n neus lang is.
 
Even een vraagje aan de Adventure 2018/'19 bezitters. Ik heb een grindbak op het oog maar dies van een 2018 DCT versie. Past dat ook op een manuele 2018 Adventure of zijn ze echt verschillend qua afmetingen enzo.

Edit; Heb hier de onderdelen van de 2018 DCT gevonden. Kolom rechtsonder geeft aan dat hij mogelijk ook op de Manuele past. Ik meen dat ik de onderste bezit alleen ben ik niet bekend met het laatste deel vd cijferreeks '4AC' ??

Edit; Heb de gok maar gewaagd. Vermoed dat het wel klopt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de laatste dagen regelmatig Africa Twin’s tegengekomen. Wat me opvalt is dat vaak de twee koplampen branden?
Rijden er veel rond met het grootlicht aan, of is dit aangepast? Het is in ieder geval mooier met 2 koplampen!
 
Ik heb de laatste dagen regelmatig Africa Twin’s tegengekomen. Wat me opvalt is dat vaak de twee koplampen branden?
Rijden er veel rond met het grootlicht aan, of is dit aangepast? Het is in ieder geval mooier met 2 koplampen!
Zou graag weten hoe beide koplampen op mijn ATAS 1000 tegelijkertijd aan te zetten zonder dat ze meteen op mistlamp-sterkte branden. Ook mag het uiteraard geen nadelige gevolgen heeft op de algemene stroomvoorziening. Dit zou mij voorkeur hebben boven dure verstralers op de valbeugels.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
@Trickshot De grootlichtunit geeft volgens mij niet meer licht, alleen een hogere bundel. Om ze allebei te laten branden zou het misschien iets simpels kunnen zijn als de juiste draadjes vinden en koppelen (al dan niet met een diode ertussen). Je schakelt ze dan beide in door grootlicht aan te zetten. Maar dan heb je dus een verblindende lichtbundel, die wettelijk niet toegestaan is, voor zover dat meespeelt in je keuze.
Ik dacht dat grootlicht niet samen met dimlicht mag worden gevoerd.

Qua stroomvoorziening zou ik me geen zorgen maken. Een LEDlamp meer of minder zal het probleem niet zijn op het geheel.
Het zal er wel een stuk beter uitzien…
 
@Trickshot ..Om ze allebei te laten branden zou het misschien iets simpels kunnen zijn als de juiste draadjes vinden en koppelen (al dan niet met een diode ertussen).
Heb ik op de XRV ook gedaan vroegah. Of 'laten doen' moet ik zeggen. Alleen hoefde ik de knop niet op standje mistlamp te zetten. Een hogere stand waardoor verblindend lijkt me niet gewenst ivm gevaar op boetes.
Maar zal uiteindelijk wel op setje verstralers uitkomen hoor. Moet alleen even wachten op het juiste moment zoals Black Friday ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Zou graag weten hoe beide koplampen op mijn ATAS 1000 tegelijkertijd aan te zetten zonder dat ze meteen op mistlamp-sterkte branden. Ook mag het uiteraard geen nadelige gevolgen heeft op de algemene stroomvoorziening. Dit zou mij voorkeur hebben boven dure verstralers op de valbeugels.
Op de motorbeurs staat ieder jaar een standje waar voor meerdere type motorfietsen setjes verkocht worden om beide lampen tegelijkertijd te laten branden.
Ik heb het daar 2 jaar geleden nagevraagd voor het 2018 model. De man zei toen dat dit bij een Africa twinn niet zo eenvoudig is omdat het schijnbaar op een print zit. Hij zei ook dat er toen nog te weinig vraag naar was om het goed uit te zoeken. Misschien is hij inmiddels verder met zijn ontwikkeling
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Vandaag is ook mijn motor voor de terugroepactie terug geweest.
MotoPort Rockanje heeft deze uitgevoerd.
Omdat de tank er toch af moet hebben ze meteen de Navi voeding aangesloten.
En ze hebben 2 nieuwe banden en remblokken gemonteerd!
Klasse zaak daar!
 
Op de motorbeurs staat ieder jaar een standje waar voor meerdere type motorfietsen setjes verkocht worden om beide lampen tegelijkertijd te laten branden.
Ik heb het daar 2 jaar geleden nagevraagd voor het 2018 model. De man zei toen dat dit bij een Africa twinn niet zo eenvoudig is omdat het schijnbaar op een print zit. Hij zei ook dat er toen nog te weinig vraag naar was om het goed uit te zoeken. Misschien is hij inmiddels verder met zijn ontwikkeling
Zo te horen kom ik uiteindelijk toch op een setje verstralers uit. Dan maar op zoek naar een dimmer-achtig iets zodat ik niet continu tegenliggers verblind. Zal aan je tip denken als ik weer eens op de beurs rondloop tx
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Vraagje, ik heb er een uit 2017, alhoewel ik het geluid wel mooi vind mocht het van mij wel iets meer zijn. 2018 model vond ik echt perfect met standaard uitlaat. Die uitlaten zijn tweedehands niet te vinden. Welke aftermarket uitlaatdemper geeft meer geluid dan origineel maar niet al teveel zodat ik die er ook op kan laten zitten bij buitenland tripjes?
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan