old_Rayman
MF'er
- 2 jul 2001
- 174
- 0
Helaas, zelf nooit echt op gereden, maar ken wel iemand met zo\'n apparaat... Die vergelijkt het meer met een VFR dan een CBR....Beetje jammer van dit antwoord van het varken.
Graag serieuse reacties.....
geintje van het \"varken\",maar je kunt je wel verplaatsen erop?
Een kennis van mij had ook een blackbird,maar reed hem steeds met de kuip aan de grond.Gevolg...achterband opgetild in een bocht en rara.....DOWN!
Gewoon een snelle toersportmotor,niet \"echt\" smijtwerk mee mogelijk.Hij heeft nu een gsx-r1000 en die heeft dat probleem niet,al heeft hij deze ook al neergelegd!
Je kunt beter die K...CBR600 houden,wereldfiets kijk maar in de cup-races.
Alleen jammer dat de dames hem ook ontdekt hebben.
Als je vooral rechtdoor rijdt is het een goede keuze.
Wat betreft stoppies... volgens mij heeft een blackbird DCBS, dus stoppies lijken me lastiger te doen (ook remdruk op achterrem).
Waarom zou dat met een zx12r niet kunnen?ach, enige wat iets lastiger gaat is korte bochte snel nemen...voor de rest is het een wereld fiets...en stoppies zijn op iedere fiets mogelijk)) heb een zx12r ook met 130 de achterkant een dikke meter van de grond gehad...
Een soort van Autobahn burner dus.
ik wil toch even reageren...
ALLEREERST wat een onzin over dat bochten gedoe...en gewicht...
de motor is niet de beperking...het is de rijder die erop zit...met een blackbird durf ik te verzekeren dat je elke racer op het circuit bijhoudt...
ik ben er mee eens dat de grondspeling niet is zoals een duc 996 of een suz gsxr1000 maar je kan me niet vertellen dat je gewoon net zo hard kan...
ik heb zaterdag op circuit lelystad gereden...reden er een paar stoere boys op een R1, nou ...ik kon ze allemaal bijhouden...met me 10 jaar oude cbr1000f die 230kg leeg weegt...
dus het zegt allemaal niks over wat voor motor je neemt om een bocht te nemen...
ik zal je sterker vertellen...me instructeur van lelystad zaterdag (gaf les aan klpd instructeuren) die reed op een VARADERO (off the road voor de niet kenners) ik heb nog nooit zo iemand ZO verschrikkelijk HARD door bochten heen zien gaan...daar moesten gewoon diverse sport motortjes op bochten werk afleggen....ze durfde gewoon niet...
ik kon m bijhouden...maar echt bruut voorbij ging alleen op uit accelereren op het rechte stuk....
het draait dus om AANSNIJDEN van de bochten...is je bochten lijn als een natte krant...en heb je een rsv mille of een duc 996...iemand op een fazer600 die ideale race lijnen rijd...rijdt je op bochtentechniek eruit...
*zo ik heb gesproken motor vrienden*
Niet geheel mee eens... Natuurlijk, een betere rijder op een mindere fiets is in bochten vaak sneller, maar het gemakt waarmee je dat doet...*zo ik heb gesproken motor vrienden*
Natuurlijk, de bestuurder bepaalt hoe hard hij kan, maar de motor bepaalt de kennis / vertrouwen / ervaring die je nodig hebt om lekker bochtjes te draaien... Anders zou iedereen meteen het meest goedkope stuk bike wat er te vinden iskunnen nemen, want op een andere fiets zou dezelfde bestuurder toch niet sneller / beter de bocht aan kunnen snijden....
Jouw verhaal betekent dan dat een Goldwing even strak de hoek om kan als een R1, met dezelfde bestuurder... Zou op kunnen gaan als de rijder al veel ervaring op een goldwing heeft en geen ervaring op de R1, anders is de R1 toch stukken wendbaarder met dezelfde bestuurder...
En aangezien hier advies wordt gevraagd over een motor door iemand die nu een CBR 600 gewend is, is het geen slecht idee even te vertellen dat een Blackbird met een zelfde bestuurder minder hoekt dan een zeshonderdje... Wat niet zegt dat je een zeshonderdje met een mindere rijder niet voorbij kunt in bochten.....
ik heb zaterdag op circuit lelystad gereden...reden er een paar stoere boys op een R1, nou ...ik kon ze allemaal bijhouden...met me 10 jaar oude cbr1000f die 230kg leeg weegt...
First of all, ik zou roelen op een R1(voor mijn doen dan), want met een ZZR of CBR 600 kom ik ook al niet de bocht om, dus veel tijd zou ik in bochten niet verliezen...Zal ik het je nog sterker vertellen Muis? Wat jij zegt is ook niet helemaal waar...
Gebruiksgemak is minstens net zo belangrijk als de rest...
Ik durf te wedden, en weet uit ervaring(niet zelf, maar wel gezien) dat jij op het circuit op een ZZR600 of een CBR600 snellere tijden neerzet dan met een R1...
Vertel jij mij dan maar es wat een fiets goed maakt...het is een groot aantal factoren, waarbij de bestuurder een groot variabele speelt...
Hey Fastsnappie,
Gleed je voorband niet onder je weg zodat je met 2 voeten aan de grond het gras in reed
Kon je me bij houden of kon/mocht ik je niet inhalen
Volgende keer op het droge kijken of je het bij kan houden
Vond het trouwens niks met Circuit rijden te maken hebben die dag, op welk circuit staat er nou in godsnaam een wip of moet je een 8-tje draaien