honda cb 500 x

Misschien toch maar eens langs de werkplaats voor advies.
Of toch inruilen voor een nieuwe NX500 ....:P
 
Inruilen is altijd de beste optie. Weg met de oude troep!
Mwah, oud is ie nog niet met z'n 4,5 jaar...
Ik koop liever een andere na de zomer, dan heb ik alle tijd om alles weer op te bouwen zoals ik het wil. Mijn eerste kampeertrip is in juni, met een nieuwe motor is beschikbaarheid van accessoires wel eens een dingetje...dan is juni ineens heel dichtbij.
Maar ik denk dat ik volgende week misschien eens ga kijken/ proefrijden op de NX.
Daarna zien we wel weer verder.
 
Hoeveel km hebben jullie gehaald met de eerste ketting op de cb500x?
Ik heb nu 17000km en beste lijkt er vanaf als ik eerlijk ben, geen offroad wel regelmatig regenritten.
 
Laatst bewerkt:
Originele ketting is bami kwaliteit. Nu een DID op die van ons, dat gaat stukken beter! Denk 1e ketting ook iets van 15k km. Nu al 30k km.
 
Tegenwoordig zijn alle originele kettingen (in mijn ervaring) waardeloos. Op mijn NC750 waren de rubbers verstorven en overal tight spots op de ketting na 8k km, op mijn tracer 900 heeft de ketting tot 12k meegegaan.. en ik ben redelijk grondig in ketting onderhoud/smeren.
 
Mijn 2022 CB500X heeft nest verlaten en is ingeruild op een BMW R nine T Urban GS. Is er iemand die nog interesse heeft in de originele bijrijder handgrepen of Givi Canyon tassen?
 
Dat is best snel, beviel de CB500X niet?
Beviel op zich goed, maar ik werd beetje gek van de turbulentie rond mn helm. Ander ruitje en spoiler deden wel wat, maar vind het toch lekkerder rijden vol in de wind. Waarschijnlijk ga ik hier van de winter weer anders over denken, maar zelfs vandaag door de regen vond ik het stuk fijner rijden.

Daarnaast wilde ik weer wat meer vermogen, is het boxer-blok ook gewoon erg lekker en komt er een heerlijk geluid uit. Beetje luxe problemen
 
Beviel op zich goed, maar ik werd beetje gek van de turbulentie rond mn helm. Ander ruitje en spoiler deden wel wat, maar vind het toch lekkerder rijden vol in de wind. Waarschijnlijk ga ik hier van de winter weer anders over denken, maar zelfs vandaag door de regen vond ik het stuk fijner rijden.

Daarnaast wilde ik weer wat meer vermogen, is het boxer-blok ook gewoon erg lekker en komt er een heerlijk geluid uit. Beetje luxe problemen
Ik heb ruit gewoon "afgezaagd" als ik uit de wind wil zitten neem ik wel de auto 😂
 
Iemand het lijstje nog met de juiste momenten op om alles vast te draaien?
Ik ga tandwiel set en ketting vervangen.
Enige vraag nog 15 of 16 tanden vooraan...🤔
 
1713627512610.png

Achtertandwiel 108nm
Voortandwiel 54nm
Ik zou persoonlijk voor 15T gaan.
 
Iemand het lijstje nog met de juiste momenten op om alles vast te draaien?
Ik ga tandwiel set en ketting vervangen.
Enige vraag nog 15 of 16 tanden vooraan...🤔
Ik zou het bij 15 tanden houden. Het enige wat 16 tanden oplevert is een iets lager toerental bij elke snelheid, en misschien andere afwijking van je snelheidsmeter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan