De 500x heeft echt zat power, dat komt mede door de korte gearing.
De top licht zo rond de 160Km/u (het blok trekt dan nog wel, maar de shift indicator knippert dan al dat je moet schakelen, maar dat kan niet want je zit al in z'n 6), maar in de sprint van 0 naar 110 is hij een stuk sneller dan je zou verwachten van een 35Kw.
Er zijn mensen die de kettingwielen aanpassen om een "langere" versnellingsbak te krijgen, maar dan klopt de snelheid op je meter niet meer.
Omdat het koppel mooi verdeeld is hoef je de motor ook niet hoog in de toeren te jagen om lekker vooruit te komen. Zelf rijd ik als ik "gewoon" aan het rijden ben in de toeren tussen de 4.000 en 6.000, en als ik iets "sportiever" rij dan is het vaker tussen de 6.000 en 8.000, maar als je rustig binnen de bebouwde kom aan het pruttelen bent kom ik niet boven de 4.500 uit. het blokje loopt al gewoon lekker vanaf 2.000 met meer dan genoeg koppel om tot in de 3e versnelling niet terug te hoeven schakelen onder de 2.000 toeren (tenzij je ineens weg wilt spurten uiteraard).
P.S. Niet om je een kant op te duwen, want je moet gewoon lekker gaan proefrijden, maar de Versys is volgens mij ook een flink stuk zwaarder (en duurder?) dan de 500x dus dat extra vermogen (en benzineverbruik ! ) heeft hij ook nodig om zijn eigen extra gewicht vooruit te krijgen.
De top licht zo rond de 160Km/u (het blok trekt dan nog wel, maar de shift indicator knippert dan al dat je moet schakelen, maar dat kan niet want je zit al in z'n 6), maar in de sprint van 0 naar 110 is hij een stuk sneller dan je zou verwachten van een 35Kw.
Er zijn mensen die de kettingwielen aanpassen om een "langere" versnellingsbak te krijgen, maar dan klopt de snelheid op je meter niet meer.
Omdat het koppel mooi verdeeld is hoef je de motor ook niet hoog in de toeren te jagen om lekker vooruit te komen. Zelf rijd ik als ik "gewoon" aan het rijden ben in de toeren tussen de 4.000 en 6.000, en als ik iets "sportiever" rij dan is het vaker tussen de 6.000 en 8.000, maar als je rustig binnen de bebouwde kom aan het pruttelen bent kom ik niet boven de 4.500 uit. het blokje loopt al gewoon lekker vanaf 2.000 met meer dan genoeg koppel om tot in de 3e versnelling niet terug te hoeven schakelen onder de 2.000 toeren (tenzij je ineens weg wilt spurten uiteraard).
P.S. Niet om je een kant op te duwen, want je moet gewoon lekker gaan proefrijden, maar de Versys is volgens mij ook een flink stuk zwaarder (en duurder?) dan de 500x dus dat extra vermogen (en benzineverbruik ! ) heeft hij ook nodig om zijn eigen extra gewicht vooruit te krijgen.