honda cb 500 x

Vandaag de tanktas binnen gekregen en even los op de tank gehouden. Hij komt er vreemd op te zitten. Door de tankbeugel staat de tanktas aan de voorkant gewoon omhoog. En de tankbeugel zelf rust met rubber doppen op de tank. Dat gaat krassen opleveren. ik heb hem daarom ook retour gedaan. Kwam er net achter dat er gewoon een originele honda tanktas voor de CB is. En deze is ook nog eens een heel stuk goedkoper. Dus die ga ik maar eens proberen. (helaas geen foto gemaakt omdat ik hem niet echt gemonteerd heb ivm terug sturen)

Ik heb die post op facebook terug gezocht en kwam deze foto's tegen.

Zag het er bij jou ook zo uit?
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-05-27-23-38-30-392_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_2023-05-27-23-38-30-392_com.facebook.katana.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 39
  • Screenshot_2023-05-27-23-38-40-332_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_2023-05-27-23-38-40-332_com.facebook.katana.jpg
    106,9 KB · Weergaven: 39
  • Screenshot_2023-05-27-23-38-53-044_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_2023-05-27-23-38-53-044_com.facebook.katana.jpg
    87,6 KB · Weergaven: 37
De Honda tas is maar 3 liter.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-05-27-23-45-56-363_com.opera.browser.jpg
    Screenshot_2023-05-27-23-45-56-363_com.opera.browser.jpg
    57,5 KB · Weergaven: 21
  • Screenshot_2023-05-27-23-45-44-305_com.opera.browser.jpg
    Screenshot_2023-05-27-23-45-44-305_com.opera.browser.jpg
    47,2 KB · Weergaven: 20
Ja zo zag het er bij mij ook uit. An de voorkant staat de tas raar omhoog. Ik vond het gewoon niet mooi.
Dat de honda tas maar 3 liter is weet ik maar volgens mij is dat voor mij genoeg. Het gaat er puur om dat ik mobiel, portemonnee en mijn gehoorapparaten mee kan nemen (ben doof). Als ik meer mee wil nemen dan gooi ik de koffers er wel op.
De sw motech micro was ook 3 liter maar het bevestigingssysteem kwam voor een groot deel naar binnen waardoor er amper ruimte overbleef. De honda tas lijkt op plaatjes ruimer van binnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Esta
Iemand ervaring met het verlagen van de motor? Ik ben 176 en merk dat ik toch nog wat stabiliteit mis tijdens het stilstaan. Mijn voorvoet raakt de grond (dus niet alleen topje tenen) maar heb het denk ik liever iets meer middenvoet of zelfs geheel stabiel de voet plat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Esta
Iemand ervaring met het verlagen van de motor? Ik ben 176 en merk dat ik toch nog wat stabiliteit mis tijdens het stilstaan. Mijn voorvoet raakt de grond (dus niet alleen topje tenen) maar heb het denk ik liever iets meer middenvoet of zelfs geheel stabiel de voet plat.
Ik heb het zadel laten verlagen, ben 1.72.
Ze hebben beter/steviger schuim gebruikt en op mijn verzoek het zitvlak iets smaller en vlakker gemaakt.

Ik ben bij Tijger Leathers geweest in Den Haag.
Kon eerst alleen met de tenen op de grond, nu voeten bijna vlak.

Je maakt vooraf een afspraak en met een uur sta je weer buiten.
 

Bijlagen

  • IMG_20230508_102203.jpg
    IMG_20230508_102203.jpg
    270,7 KB · Weergaven: 19
Ik heb het zadel laten verlagen, ben 1.72.
Ze hebben beter/steviger schuim gebruikt en op mijn verzoek het zitvlak iets smaller en vlakker gemaakt.

Ik ben bij Tijger Leathers geweest in Den Haag.
Kon eerst alleen met de tenen op de grond, nu voeten bijna vlak.

Je maakt vooraf een afspraak en met een uur sta je weer buiten.
aha! Ik had hier ook over nagedacht maar was bang dat het dan nog minder comfortabeler zou zijn, gezien ik het zitvlak nu al niet heel best vind. Krijg na 1 uur wel een pijnlijke kont soms. Dit zit ondanks het mindere zitvolume dus beter?
 
aha! Ik had hier ook over nagedacht maar was bang dat het dan nog minder comfortabeler zou zijn, gezien ik het zitvlak nu al niet heel best vind. Krijg na 1 uur wel een pijnlijke kont soms. Dit zit ondanks het mindere zitvolume dus beter?
Veel beter.
Het originele schuim is veel te zacht om goede steun te geven.

Voorheen zat ik al snel te schuifelen uit ongemak. Laatst comfortabel 1,5 uur gereden.
 
Veel beter.
Het originele schuim is veel te zacht om goede steun te geven.

Voorheen zat ik al snel te schuifelen uit ongemak. Laatst comfortabel 1,5 uur gereden.
Grappig dat jullie het zadel niet ok vinden, ik vind het juist een van de beste die ik heb gehad tot nu toe :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Esta
Zadel is hier ook een pijnpuntje. Na 30 minuten begin ik al te schuiven. Zadel lijkt te zacht. Zakt er te ver in weg. Feit dat ik 100 kg weeg zal niet mee helpen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Esta
Zadel is hier ook een pijnpuntje. Na 30 minuten begin ik al te schuiven. Zadel lijkt te zacht. Zakt er te ver in weg. Feit dat ik 100 kg weeg zal niet mee helpen. :)
Misschien zijn de zadels van recente modellen anders dan de iets oudere?
En idd, we zijn allemaal anders gebouwd, zal ook schelen :P
 
De CB nu 1 week in bezit en klaar voor de 1000 km beurt.
Wat krast dat display trouwens snel zeg. Had het stof er afgespoeld en daarna met een zachte doek gewassen en afgedroogd. en het display zit onder de kleine krasjes. Balen. Ga een screenprotector pas maken zodat ie wat meer beschermt zit.
 

Bijlagen

  • tellerstand.jpeg
    tellerstand.jpeg
    225,8 KB · Weergaven: 14
Iemand ervaring met het verlagen van de motor? Ik ben 176 en merk dat ik toch nog wat stabiliteit mis tijdens het stilstaan. Mijn voorvoet raakt de grond (dus niet alleen topje tenen) maar heb het denk ik liever iets meer middenvoet of zelfs geheel stabiel de voet plat.
Zet je dan beide voeten aan de grond? Ben zelf 1.75 en heb dit probleem niet ervaren maar ik sta normaal alleen met rechts op de grond als ik stil sta voor een stoplicht. Bij tijdelijk stoppen een paar cm naar voren schuiven op het zadel en beide vlak op de grond.
 
Zet je dan beide voeten aan de grond? Ben zelf 1.75 en heb dit probleem niet ervaren maar ik sta normaal alleen met rechts op de grond als ik stil sta voor een stoplicht. Bij tijdelijk stoppen een paar cm naar voren schuiven op het zadel en beide vlak op de grond.
Bij naar voren schuiven moest ik de motor erg kantelen om een voet bijna plat op de grond te krijgen. Haalde de motor op bij stormwind en kon hem bij het stoplicht nauwelijks overeind houden.

Zittend op de motor stukje achteruit lopen kon ik niet. En ik wil me comfortabel / veilig voelen.

Zeker omdat ik straks met complete kampeeruitrusting op vakantie wil.
 
Er is ook een speciale link-kit voor de achtervering, die de dealer kan instaleren waardoor de motor een stuk lager komt te staan.

Speedo-Angels heeft een screen-protector die gewoon (perfect) past, is ook nog eens met anti-glare, waardoor hij beter leesbaar is/wordt/blijft.
Zit op de mijne nu 3 jaar, en is nu aan vervanging toe omdat ik er te fanatiek aan het poetsen ben geweest.
Gelukkig is de minimale bestelhoeveelheid 2 dus ik heb er nog 1 haha.
CBR500R / CB500F/X 2019+ Archives
Was hem ook al op Amazon tegen gekomen, maar ik weet niet zeker of die ook anti-glare was (was wel die van Speedo-Angels volgens de info).
 
Laatst bewerkt:
Hoe zitten bij jullie de einden/gewichten van het stuur? Ik merk dat ik deze redelijk eenvoudig naar buiten kan trekken. Is dat de bedoeling?

Merkte het bij het (proberen) verwijderen van mijn handguards maar de vorige eigenaar heeft die blijkbaar zó vast gedraaid dat ze niet eens van die pen af komen :/
 
Gisterenavond zelf mijn lekke band gefixt met het setje, ging verrassend goed! Merkte wel dat ik vanochtend wat voorzichtiger naar de bandenboer reed, omdat ik dan weer niet zoveel vertrouwen heb in mijn eigen kwaliteiten 😂. Maar de band was perfect gerepareerd! Wel blij dat er nu een nieuwe op ligt overigens. Op de foto kan je zien dat er een mooi propje aan de binnenkant van de band ontstaat bij het repareren. Blij om zo’n setje bij te hebben.
 

Bijlagen

  • IMG_3484.jpeg
    IMG_3484.jpeg
    230,9 KB · Weergaven: 19
Gisterenavond zelf mijn lekke band gefixt met het setje, ging verrassend goed! Merkte wel dat ik vanochtend wat voorzichtiger naar de bandenboer reed, omdat ik dan weer niet zoveel vertrouwen heb in mijn eigen kwaliteiten 😂. Maar de band was perfect gerepareerd! Wel blij dat er nu een nieuwe op ligt overigens. Op de foto kan je zien dat er een mooi propje aan de binnenkant van de band ontstaat bij het repareren. Blij om zo’n setje bij te hebben.
wow.. je had het setje net in huis !
Geluk bij een ongeluk dus.

Had je aan de patronen genoeg of moest je bijpompen?
 
Door een eerdere post heb ik nu zo'n reparatieset aangevuld met rubberen schroeven. En laten we hopen dat ze lekker in de tas kunnen blijven zitten
 
Terug
Bovenaan Onderaan