Honda "CB" (classic) topic

Lv87

MF veteraan
Donateur
1 sep 2013
1.429
1.335
Groningen
Het viel me op dat er op dit forum van elk model wel een topic te vinden is, behalve van de oude Honda CB`s welke hier toch wel in grote mate aanwezig zijn. Nu heb ik ook een CB750 maar heb niet de behoefte daar nou speciaal een topic van te maken. Nu geniet ik ook enorm van andermans creaties, zodoende het idee voor een algemeen "CB" topic. Een plek voor wat leuke praat en plaatjes van jezelf of anderen. Mocht er geen behoefte aan zijn dan zakt dit topic vanzelf wel naar beneden maar wou`t toch even proberen..

Ik trap maar af met mijn projectje: CB750 SOHC uit `76.

2ni6vpz.jpg


Hij was al ge-caferacert alleen niet naar mijn smaak. To do: Spuiten, verlagen, andere uitlaat en zitje. Wil nog veel meer doen maar dat zal in de loop der tijd wel gebeuren...
 
Mijn god wat is er dit weekend met dit forum? Lijkt wel alsof heel negatief Nederland zich hier verzameld. Nouja als dit de strekking van dit topic is dan zal ik mn enthausiasme voor mezelf houden en in plaats daarvan mezelf aanleren mijn mening hier te ventileren over alles waar ik een hekel aan heb.

Mochten er stiekem toch nog mensen zijn die elkaars oude brommer wél waarderen, voel je vrij..
 
Mijn god wat is er dit weekend met dit forum? Lijkt wel alsof heel negatief Nederland zich hier verzameld. Nouja als dit de strekking van dit topic is dan zal ik mn enthausiasme voor mezelf houden en in plaats daarvan mezelf aanleren mijn mening hier te ventileren over alles waar ik een hekel aan heb.

Mochten er stiekem toch nog mensen zijn die elkaars oude brommer wél waarderen, voel je vrij..


Ik hou er wel van :9~

Graag zie ik nog meer van de verbouwing *O*
 
Ach,bulldog spirit heeft meer iets met andere racers. :Y

Maarre gewoon doorgaan met dit topic hoor,ik lees mee. 8-)

Mijn ceeBee op 1 maart toen hij weer uitgelaten mocht worden.
full
 
Het viel me op dat er op dit forum van elk model wel een topic te vinden is, behalve van de oude Honda CB`s welke hier toch wel in grote mate aanwezig zijn. Nu heb ik ook een CB750 maar heb niet de behoefte daar nou speciaal een topic van te maken. Nu geniet ik ook enorm van andermans creaties, zodoende het idee voor een algemeen "CB" topic. Een plek voor wat leuke praat en plaatjes van jezelf of anderen. Mocht er geen behoefte aan zijn dan zakt dit topic vanzelf wel naar beneden maar wou`t toch even proberen..

Ik trap maar af met mijn projectje: CB750 SOHC uit `76.

[afbeelding]

Hij was al ge-caferacert alleen niet naar mijn smaak. To do: Spuiten, verlagen, andere uitlaat en zitje. Wil nog veel meer doen maar dat zal in de loop der tijd wel gebeuren...
En nieuwsgierig .
Wat staat daar op de heftafel
 
Ik heb geen Honda CB, maar vind "ouwe meuk" wel leuk en caféracers zeker. Ik zet dit topic bij m'n favorieten. :Y
 
Hier een paar van mijn CB'tje's, CB400F, CB450 K0 en K2, CB72 :

full


full


full


full


(nog) geen cafe CB, maar wel plannen in die richting.

Heb nog wat spullen liggen om er één te bouwen, CB450 K0 frame achterbrug en tank, Kawasaki KR1-S voorvork , CB500T motor (opgeboord tot 580 cc), Dellorto 36 mm carbs, CL450 scrambler uitlaat etc....

Helaas (nog) geen (priori)tijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ah, de liefhebbers zijn wakker! Wat een mooie machines supersports. Origineel kan ik ook zeler waarderen. Rij je ook op ze allemaal? Die van jou is ook mooi Dirk. Helaas was de mijne te ver heen om hem ook zo te maken.

@qken, de mijne heb ik nog nog zo lang, ik heb hem gekocht als motor voor wat langere afstanden, mijn 1 pitters trekken dat niet zo goed. Maar dat is met dit niet anders in cafe-racer modus natuurlijk. Maargoed, hij was niet al te duur en dacht er wel wat van te kunnen maken. We szien wel waar het eindigt. Hou't hier wel een beetje bij.

Op de heftafel staat een "sprintscooter", voor het nederlands kampioenschap sprint. Vroeger gedaan met puchjes, nu heeft mn broer het weer opgepakt met een scooter. Heb nog nooit op iets gereden dat zo snel lanceert vanuit stilstand :)
 
Laatst bewerkt:
CB400F, CB450 K0 en de CB72 rijden, CB450 K2 staat in opbouw, andere CB-projecten staan te wachten op hun beurt (CB77, CB450 K1).

Meestal rij ik op de CB450 K0.
 
ah, de liefhebbers zijn wakker! Wat een mooie machines supersports. Origineel kan ik ook zeler waarderen. Rij je ook op ze allemaal? Die van jou is ook mooi Dirk. Helaas was de mijne te ver heen om hem ook zo te maken.

@qken, de mijne heb ik nog nog zo lang, ik heb hem gekocht als motor voor wat langere afstanden, mijn 1 pitters trekken dat niet zo goed. Maar dat is met dit niet anders in cafe-racer modus natuurlijk. Maargoed, hij was niet al te duur en dacht er wel wat van te kunnen maken. We szien wel waar het eindigt. Hou't hier wel een beetje bij.

Op de heftafel staat een "sprintscooter", voor het nederlands kampioenschap sprint. Vroeger gedaan met puchjes, nu heeft mn broer het weer opgepakt met een scooter. Heb nog nooit op iets gereden dat zo snel lanceert vanuit stilstand :)
Cool :Y
 
Jaaahhhh! Een topic dat er al lang had moeten zijn natuurlijk....

Bij de favorieten gezet en uiteraard ff mijn 550K3 laten zien, ben net begonnen deze eens aan te pakken (weer rijdbaar + beetje sportiever).

full


full


full
 
Dit soort topics raken redelijk snel in de vergetelheid zo te zien, er zijn ook specifieke websites voor deze fietsen (ben ik zelf redelijk actief op) zoals www.honda305.com, www.hondatwins.net, en natuurlijk www.sohc4.net.

De doelgroep is in Nederland steeds kleiner aan het worden, terwijl internationaal de belangstelling voor deze motoren juist lijkt toe te nemen. Wel jammer dat door de vele cafe projecten er weinig originele fietsen overblijven, en met name frames vaak onherstelbaar verminkt worden. Als je echt niets meer van een fiets kan maken, dan vindt ik dat gerechtvaardigd, maar als het een kleine moeite is om de fiets weer in redelijk originele staat terug is te brengen heeft dat mijn voorkeur.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik was tot mijn laatste project ook altijd iemand die niet in origineelstaat restaureerde maar gewoon modificeerde. Ik denk dat er voor beiden wel wat te zeggen is. Ik heb nu voor het eerst een echte ori-resto gedaan en ik moet zeggen dat me dat wel bevalt. Het is weer eens iets anders.

Ik vind het ook wel jammer dat er zoveel worden verzaagd tot van die 13 in een dozijn cafe racers, maar ja... wat doe je er aan? Ieder zijn hobby. In de US rijden trouwens veel meer oude Honda twins dan hier in NL. Dat maakt voor mijn gevoel ook wat uit. Ik snap wel waarom ze daar 350 twins ombouwen want ze zijn echt overal voor een paar knaken te vinden. Hier in NL is het weer compleet anders en is een 350 twin eigenlijk een bijzonderheid.

Mijn hobby:
full
 
Laatst bewerkt:
Orginele oudjes ( van voor 78) zijn het mooist. Zonde om te verbouwen. Of met alleen kleine veranderingen zoals zitje, stuurtje en uitlaatjes. En dat je ze makkelijk weer orgineel kan maken.
Hier mijn cb500T ,nog in de orginele lak.
full
 
@ boskawouter, hmm die heb ik niet kunnen vinden.. :) Wel een iets uitgebreidere beginpost.. Nouja maakt mij niet uit waar we ouwehoeren.

Wel leuk dat hier zo'n diversiteit is aan cb's en er dus toch geen actief topic meer was. die twins zijn ook gaaf trouwens, tot voor kort kende ik die dus niet eens tot er dus een caferacer versie langsreed. Ik snap dat sommigen het zonde vinden dat het originele spul omgebouwd wordt maargoed, het leent zich er welmerg goed voor ;)

Binnenkort komen hopelijk de volgende onderdeeltjes binnen:
- digitale km teller
- megaton demper
- koni achterschokbrekers

Nu nog een achterbrug scoren, de mijne is verlast zodat het harley davidson veren op kunnen :')
 
Laatst bewerkt:
hier mijn 750 F2 (met wat F1 onderdelen)
Foto0261_zps49baddf3.jpg


poort3_zpsff579b5d.jpg


en de K2, die moet ooit terug origineel komen (maar dan zal ik nog wat moeten sparen want zitten niet veel originele onderdelen meer op helaas..)

IMG_7852copy_zps0e6c51ac.jpg
 
-O- nog altijd treurig dat ik m'n eerste (officiele :P ) motor heb verkocht....
Cb400 tje, superding... Gekocht bij Koeman motoren, toen nog alias de motorkelder in Hilversum.
full


Ik heb ervan geleerd, ik verkoop niks meer *O* _O-
 
mooi, alleen vind ik die 400 uitlaat echt lelijk met die plooi naar rechts erin...
maar das uiteraard smaak, anderen zullen dat mooi vinden denk ik :)
 
Zo heb ik hem destijds gekocht, die bochtenset was wel origineel.
Diie lange toeter naar achter had ik vervangen door een megaton demper.

Toen ik hem verkocht na 8 jaar zag hij er wel wat slechter uit na 5 jaar woon-werk verkeer.
 
Orginele oudjes ( van voor 78) zijn het mooist. Zonde om te verbouwen. Of met alleen kleine veranderingen zoals zitje, stuurtje en uitlaatjes. En dat je ze makkelijk weer orgineel kan maken.
Hier mijn cb500T ,nog in de orginele lak.
Over smaak valt te twisten, maar een zeer ondergewaardeerd model, de CB500T. Is erg zeldzaam aan het worden in deze staat.

CB400F, die van mij heeft 110.000 km op de teller en alleen de motor heb ik onder handen genomen, de rest is origineel.

Nog wat plaatjes:

full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan