Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Heb je ook je teller opnieuw gekalibreerd? Voordat ik het tandwiel had gewijzigd had ik een tellerafwijking, die zet zich ook door in het brandstofverbruik, nu met die ene tand er bij is de afwijking nul. En het verbruik is door de afstelling op de dynobank ook een stuk gunstiger.
Jij bent de andere kant op gegaan, ben wel benieuwd hoeveel je teller aangeeft als je gps 50kmu aangeeft?

Hoe kalibreer je de teller als ik vragen mag? Mijn cb heeft namelijk een afwijking van 8 km/u oid, best/te veel naar mijn mening. Zelf heb ik niks gewijzigd aan de tandwielen oid, wellicht de voorgaande driver wel. Er zit namelijk een powercomander 5 en een k&n luchtfilter op. Ook geen cat meer.
 
Hoe kalibreer je de teller als ik vragen mag? Mijn cb heeft namelijk een afwijking van 8 km/u oid, best/te veel naar mijn mening. Zelf heb ik niks gewijzigd aan de tandwielen oid, wellicht de voorgaande driver wel. Er zit namelijk een powercomander 5 en een k&n luchtfilter op. Ook geen cat meer.
Speedohealer.
Het is digitaal en dus te beïnvloeden.
 
Hoe kalibreer je de teller als ik vragen mag? Mijn cb heeft namelijk een afwijking van 8 km/u oid, best/te veel naar mijn mening. Zelf heb ik niks gewijzigd aan de tandwielen oid, wellicht de voorgaande driver wel. Er zit namelijk een powercomander 5 en een k&n luchtfilter op. Ook geen cat meer.

Powercommander , luchtfilter of cat geven geen afwijking op teller hoor. Andere tandwielverhouding of andere banden wel , dus denk dat je het daar moet zoeken. Maar weet dat de meeste tellers origineel meer aangeven dat wat de exacte snelheid is. Dat doen ze met opzet zodat de gebruiker de fabrikant niet kan aanklagen wanneer deze een snelheidsovertreding maakt! Daarom dat op een PV ook altijd de gecorrigeerde snelheid staat , zelfs de tellers van de politie hebben een afwijking...
 
Powercommander , luchtfilter of cat geven geen afwijking op teller hoor. Andere tandwielverhouding of andere banden wel , dus denk dat je het daar moet zoeken. Maar weet dat de meeste tellers origineel meer aangeven dat wat de exacte snelheid is. Dat doen ze met opzet zodat de gebruiker de fabrikant niet kan aanklagen wanneer deze een snelheidsovertreding maakt! Daarom dat op een PV ook altijd de gecorrigeerde snelheid staat , zelfs de tellers van de politie hebben een afwijking...
De standaard configuratie van tandwielen zorgen voor een afwijking. Na het voortandwiel eentje groter te maken klopte hij bij mij in verhouding met een gps.
 
Hallo allemaal, Ik lees hier en daar wat mee. Opzoek naar een “nieuwe” mooie tweedehandse bike. Kwa design en zit vind ik de Cb1000 (oudere model) zeer mooi dus hier en daar kijk ik aan wat er een beetje wordt aangeboden. We weet binnenkort dat ik me voorstel als nieuwe CB eigenaar. Valt me trouwens op dat de 10 jaar oude fietsen nog best veel moeten opleveren.. we gaan het zien, iig geen haast !
 
Ik hoop het. De CB staat iig wel op mijn lijstje. Eens kijken of de winterdip wat met de prijs gaat doen!
Zolang de CB1000R geen zwaar gedateerde fiets is, niet meer kan meekomen, dan valt de prijs niet zo hard. Daarbij moet je denken dat als je er eentje tegenkomt die ver onder de marktprijs aangeboden word dan moet je je achter de oren krabben. Het is wel een Honda.
 
Ik ben erg gecharmeerd van de CB1000R. Kwam er net eentje tegen (stond geparkeerd voor een winkel) en die maakte indruk.
Ik ben echter nog aan het lessen en hoop in november mijn rijbewijs te halen. Is dit ook een motor die past bij beginners? Of is dan toch de CB600F een betere beginnersbike?
 
Ik zou voor een 600 gaan.
Gaat ook al lekker hard maar blijft controleerbaarder voor een beginner.
 
Vandaag de Cb1000r laten afstellen op de dynojet bank bij Ahnendorp tuning in Isselburg Duitsland (7 km van Nederlands grens) Ahnendorp is een officieel dynojet Approved tuningcenter.

sepcs motor:
Arrow demper met Arrow catvervanger, orgineel luchtfilter en een powerc 3 usb.

658AA93E-E7E4-40B0-95A9-15BAC98206AA.jpeg

De motor is al eens in 2015 afgesteld bij een andere firma maar reed nog steeds niet fijn. Bleek dat de af ratio compleet verkeerd stond.
 
Precies.. geen ervaring met de Cb maar wel met 1000cc motoren. Ik zou eerst lekker op een 600 beginnen. Niet dat een 1000 niet kan, maar Een 600 cc is net wat vergevingsgezinder allemaal.
Als de Cb je interesse heeft is misschien een Hornet wat voor je?
 
Ik ben erg gecharmeerd van de CB1000R. Kwam er net eentje tegen (stond geparkeerd voor een winkel) en die maakte indruk.
Ik ben echter nog aan het lessen en hoop in november mijn rijbewijs te halen. Is dit ook een motor die past bij beginners? Of is dan toch de CB600F een betere beginnersbike?

Uiteraard kan jij hier alleen echt een antwoord opgeven; echter heb ik nu sinds een ~maandje mijn A rijbewijs.. And guess what? =] Yep, ik rijd op de CB1000RA '09, and im loving it :D

Plaatje bij het praatje?😍
IMG_20200918_135420.jpg
 
Is dat nou veel poetsen zon witte? 🤣 merk dat er relatief veel witte 2de hands te koop zijn haha maar ben zo geen poetser 🤣🤣

Vind het reuze meevallen. Heb een zwarte auto, daar zie ik eerder alle stof en viezigheid op 😑 en tsja.. als je veel rijdt, heb je als bijvangst heul veul muggen 😝
 
Het is zover dus nu maar even officieel. Ik ben Werner, woonachtig in Bovensmilde (TTbaan ongeveer in de achtertuin) en sinds gisteren officieel in het bezit van een naar mijn mening zeer fraaie Cb1000 RA 09. Veel rizaroma spul erop. Leuk dat het er op zit maar absoluut geen must. Rizaroma spiegels waar ik jammer genoeg amper wat door heen zie maar dat terzijde haha.

Ook zit er een mooie Akra pijpje op. Braaf met DB killer erin en iets minder braaf als die eruit is, maar nog steeds te braaf.. Gelijk daar mijn eerste vraag: Als de kat er tussen weg laat halen, gaat me dat veel winst qua geluid geven? De looks van de demper vind ik schitterend maar, het is me allemaal net wat te braaf..

Net even een foto geschoten voordat mijn vrouw een rondje op de motor mocht, maar dit is em dus!!

(dingen die ik er sws nog aan wil veranderen: wheelstriping, hugger en bellypan!)

Groeten Werner


IMG_0447.jpg
 
Het is zover dus nu maar even officieel. Ik ben Werner, woonachtig in Bovensmilde (TTbaan ongeveer in de achtertuin) en sinds gisteren officieel in het bezit van een naar mijn mening zeer fraaie Cb1000 RA 09. Veel rizaroma spul erop. Leuk dat het er op zit maar absoluut geen must. Rizaroma spiegels waar ik jammer genoeg amper wat door heen zie maar dat terzijde haha.

Ook zit er een mooie Akra pijpje op. Braaf met DB killer erin en iets minder braaf als die eruit is, maar nog steeds te braaf.. Gelijk daar mijn eerste vraag: Als de kat er tussen weg laat halen, gaat me dat veel winst qua geluid geven? De looks van de demper vind ik schitterend maar, het is me allemaal net wat te braaf..

Net even een foto geschoten voordat mijn vrouw een rondje op de motor mocht, maar dit is em dus!!

(dingen die ik er sws nog aan wil veranderen: wheelstriping, hugger en bellypan!)

Groeten Werner


Bekijk bijlage 1549639
Mooi😁
Goed dat je erbij verteld dat er op dit moment een vrouw op de cb zit want ik dacht al wat ziet werner er typisch uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan