Honda CB250twin

agranado

MF veteraan
22 okt 2005
1.935
0
Den Haag
Vandaag heb ik mijn eerste motor gekocht, een Honda CB250twin uit '76 afkomstig uit het Franse leger. Hij is technische in goede staat, start in één keer, alle lampjes werken etc. Ben jammergenoeg nog geen 18, pas 22 december. Dus ik kan wel een overdosis geduld gebruiken. Ik moet het tot die tijd doen met mijn FS1'tje.

members.lycos.nl/peter_online/cb/DSC00492.jpg
 
Gefeliciteerd, en veel plezier ermee.

full
 
Verdomd. De jeugd is zo slecht nog niet. Er is hoop....
Veel plezier van je brikje.

Weet je, ik ben begonnen op een Yamaha RD250. In mijn tijd kon je daar nog op rijden met een oefenvergunning. De Yamaha stond al klaar en ik maar wachten tot ik 18 was. Meteen de eerstvolgende maandag naar de Overtoom in Amsterdam, examen doen bij de verkeerspolitie en meteen naar huis, "L"-plaat erop schroeven en rijden.

Kortom....de Deputy kent het gevoel.... :]
 
Gefeliciteerd!
Leuk ding, om precies te zijn is het een CB250G. Mijn vroegere chef had er een met dubbele besturing. Ik heb daar zelf nog twee lessen op gehad.
 
Even een up-date over de motor hoe die erbijstaat:

IMG_2447.JPG


Sinds de aankoop wil ik elke dag even me motor horen lopen, jammergenoeg had hij er zondag minder zin in |( en sindsdien slaat de motor niet aan. Bougies nagekeken en die vonken, worden ook beetje nat. Nu moet ik er wel bijvertellen dat ik voor het starten uit nieuwsgierigheid het kapje bij de spoelen eraf had gehaald om even te kijken.

Ik verdenk de carburateurs er een beetje van dat die niet aanslaat, ik had ook het kraantje open laten staan en misschien dat er wat vuil in de sproeiers zat. Bij de linker carburateur heb ik al gekeken, maar de sproeiers zaten niet verstopt.

Tijdens het sleutelen (eerste keer aan de motor trouwens) ontdekte ik 2 groene stekkertjes die los zaten, één stekkertje zit bij een cilindervormig busje bij de accu.

IMG_2449.JPG


Het andere groene stekkertje onder de tank:

IMG_2452.JPG


Nu gaan die stekkertjes niet zomaar los, wellicht het stekkertje bij de accu in de buurt wel, want ik heb al wel de carburateurs zitten bekijken en wellicht perongeluk met mijn vinger losgetrokken (al lijkt mij dit nog steeds sterk).

Er zit trouwens wel een electrische ontsteking op:

IMG_2451.JPG


Misschien is dat de rede dat de stekkertjes zijn losgetrokken.

Overigens ben ik nog een enorme leek op motor gebied, mijn FS1 ken ik al wel door en door, maar dit is toch even andere koek :+ . Ik heb de carbs er nog niet opgezet, want ik moet eigenlijk aan de studie op dit moment. Ik ben gewoon een beetje ongeduldig ;)

Hopelijk kunnen jullie mij helpen en waarschijnlijk moeten jullie nog wat meer weten, om mij te kunnen vertellen waar het aan zou kunnen liggen.
 
cilindervormig busje is van je clignoteur (je richtingaanwijzers), groen is volgens mij neutraal of de tuuter.
 
Vet dat je zo'n CB hebt gekocht. Wat wel toevallig was, wij hadden interesse in die motor en belden op vrijdagavond. De eigenaar zei dat er zaterdag rond de middag iemand met een karretje kwam en toen was de motor weg.. Nu weet ik waar naartoe *D Veel plezier ermee!
 
t is iets kleins das zeker,

alleen kleine dingen zijn altijd moeilijk te vinden op een grote motor :Y

succes è

( zowel met motor als pww)
 
Zet de accu eens aan de lader. ;)

Enne dat de hele tijd starten en dan ff-tjes laten lopen, moet je niet volhouden tot aan je rijbewijs. :P Beter mee op houden of op z'n minst flink minderen. ;)



enne, kun je eigenlijk met je 17 al een motor op naam zetten? :? Want je kunt em volgens mij nog niet verzekeren & als ie dan op je naam staat zou je wel eens zo maar volautomatisch een boete thuisgestuurd kunnen krijgen. -O-
 
Laatst bewerkt:
...
Enne dat de hele tijd starten en dan ff-tjes laten lopen, moet je niet volhouden tot aan je rijbewijs. :P Beter mee op houden of op z'n minst flink minderen. ;)
...

:^

Bougies branden zo niet schoon en olie komt vol met condenswater wat er niet meer uitdampt, is niet goed.

Wel gaaf dingetje, was ook mijn 1e motor. Veel mee gereden en veel van geleerd :) .
 
kan me niet voorstellen dat dat de rede is waarom hij nu niet meer start.

t zal idd niet al te best zijn als ik het zo hoor, maar niet starten lijkt me wat extreem
 
Ik had de accu al opgeladen, zonder effect. Misschiens eens nieuwe bougies proberen.

Trouwens, de motor staat op me pa's naam en is op 't moment uit de verzekering.

En denk eens even terug dat jij 17 was, je brommer je grootste liefde was (van de zomer zelfs mee naar frankrijk gereden) , al een tijdje van een motor droomt en dat die dan opeens in de tuin staat. Ok ok, voortaan zal ik maar op me motor gaan zitten en zelf geluidjes maken :+ -O- .

Ik houd jullie op de hoogte!
 
...
En denk eens even terug dat jij 17 was, je brommer je grootste liefde was (van de zomer zelfs mee naar frankrijk gereden) , al een tijdje van een motor droomt en dat die dan opeens in de tuin staat. Ok ok, voortaan zal ik maar op me motor gaan zitten en zelf geluidjes maken :+ -O- .
...
Ik houd jullie op de hoogte!
...
Ik heb niet gezegd dat ik er geen begrip voor heb. ;)
...
mooi :Y
 
Het was een heerlijk middagje in de schuur sleutelen, radio op classic rock en een hond die lekker tegen me aan leunde.

Werd beloond met een prachtige 'vroem vroeeeeem' geluidje van me motor *O* .

Geen idee waar het aan lag dat die er even geen zin in had, zeker een herfstdipje ofzo.. :P
 
Up-date!

Ik ben een beetje dom geweest en heb mijn enige sleutel van de motor kwijt gemaakt :X . Hij is al een tijdje zoek en heb op alle mogelijke plekken een stuk of 30x gekeken. Nu vroeg ik me af of iemand hier een contact+buddy(+tank) slotje voor me heeft. Tank is niet noodzakelijk, aangezien die nu ook al opengaat met elke sleutel, maar het zou dus wel handig zijn als dat niet zou kunnen.

Het gaat om een contactslot aan de zijkant onder de tank van een Honda CB 250 twin '76 (zo'n groene waar de fransen ooit mee rondreden in soldatenpakkies).

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan