Honda CB350F, Big Bore, Big Brakes

wow, na gewoon 1 maal een nachtje met de lader erin, en een nachtje in het citroenzuur is er werkelijk NIKS van roest meer te bespeuren, wat een fantastische manier om een tank te ontroesten ! zeker proberen !

verder ben jij ook nog steeds knap bezig :)
 
Weer een goede manier gevonden om roest tegen te gaan :) Ik heb de roestoplossing van de tankcure na afloop opgevangen en door een koffiefilter heen gehaald. Voor het ontroesten van oppervlakken ff flink opschuren, ontvetten en dan lapjes met die ontroester eroverheen, werkt echt mooi!

Na mijn motorvakantie met Brikos :W heb ik op de boven en onderkant van de collector een plaatje staal gelast omdat er gaten in zaten. De zijkanten heb ik dit weekend aangepakt. Na een beetje vrotten kwamen de eerste gaten al in zicht, dus aan beide kanten een plaatje erop gelegd en rondom gelast. Vervolgens in de VHT flameproof 1100 (!) graden lak gezet. Ik ben benieuwd hoe deze lak het uithoud, er zat Motip heatproof op... ja zat..... Voor het spuiten ook de bochten ontroest met een lapje en de tankcure ontroester, ging erg mooi :)

full

full


Het grote beurt pakket binnengekregen (olie, bougies, filters, accu) en er gelijk opgeschroefd. Zondagavond voorzichtig de eerste kilometers gemaakt :]
Maandag 140 kilometer gereden en helemaal niks mee aan de hand gehad *D

full


Ik was bijna vergeten hoe gaaf het is om ouwe motor te rijden, maar ik weet het weer! *D
 
Afgelopen zondag rustig naar de Rusty Swap meet gereden, mooie bikes gezien en weer mensen gesproken :) Het doel om het dit jaar op het asfalt te krijgen is bereikt! En daar zijn we blij mee *O*

full
 
Tof om jou en de bike weer eens een keer te zien!

Insgelijks :W


Ooit heeft er op de CB een olietemperatuur meter gezeten, maar die is er na het plaatsen van de USD er weer af gegaan. Vond het een mooie meter en het is ook fijn om te weten hoe warm het blok het krijgt van al die extra cc's. Ik had al iets van ruimte gereserveerd voor de meter en daar zit die nu ook. Ook stoorde ik me al langer aan de vele kabels bij de koplamp dus die zijn allemaal verlegd zodat het wat netter staat. Ben tevreden met het resultaat :)

full


full


Ik dacht na het verleggen van de kabels lekker een stukje te gaan rijden... :( Niet dus, door het rommelen met de, inmiddels antieke, kabelboom zijn de koperverbindingen met de stekkertjes bros geworden en die breken dan/gaan stuk. Maar dat zie je dus niet want het plastic er omheen is nog heel :( Bleek dus dat de plusdraad van de killswitch het had begeven, en ja, dan start ie écht niet. Afin, 1,5 uur diagnose en 10 min solderen en nieuwe stekkertjes verder deed ie 't weer :]
 
Weer een goede manier gevonden om roest tegen te gaan :) Ik heb de roestoplossing van de tankcure na afloop opgevangen en door een koffiefilter heen gehaald. Voor het ontroesten van oppervlakken ff flink opschuren, ontvetten en dan lapjes met die ontroester eroverheen, werkt echt mooi!

Na mijn motorvakantie met Brikos :W heb ik op de boven en onderkant van de collector een plaatje staal gelast omdat er gaten in zaten. De zijkanten heb ik dit weekend aangepakt. Na een beetje vrotten kwamen de eerste gaten al in zicht, dus aan beide kanten een plaatje erop gelegd en rondom gelast. Vervolgens in de VHT flameproof 1100 (!) graden lak gezet. Ik ben benieuwd hoe deze lak het uithoud, er zat Motip heatproof op... ja zat..... Voor het spuiten ook de bochten ontroest met een lapje en de tankcure ontroester, ging erg mooi :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Het grote beurt pakket binnengekregen (olie, bougies, filters, accu) en er gelijk opgeschroefd. Zondagavond voorzichtig de eerste kilometers gemaakt :]
Maandag 140 kilometer gereden en helemaal niks mee aan de hand gehad *D

[afbeelding]

Ik was bijna vergeten hoe gaaf het is om ouwe motor te rijden, maar ik weet het weer! *D

Wat voor een USD zit er in de honda? en is deze aanpassing eenvoudig te realiseren of is het erg lastig om de standaard voorvork te vervangen door een USD?
 
Kijk hier even: Alvilon in "Honda CB350F, Big Bore, Big Brakes"

Er zit nu in;
Kroonplaten van een Cagiva Mito met aangepaste stuurpen,
Vorkpoten van een Ducati monster
Vooras, zelfbouw
Remklauwen van een Ducati Sportclassic.
Wiel van een CB350F,
Remschijven van een cb900rr SC28.
Voorspatbord, zelfbouw.

Het is dus een bonte verzameling van onderdelen! Het is makkelijker als je een hele set van een moderne triumph of zoiets aftrekt en de stuurpen laat aanpassen. Maar dat moet je dan net weer vinden smoelen op een verder ouderwetse fiets. Maar om kort te zijn, het is niet 123 gedaan :)
 
Dag Oma, tijd niet gezien :W
Motor is nog steeds in mijn bezit, staat in opslag te wachten op betere tijden. Ben onlangs verhuisd en kwam nog wat onderdelen tegen. Vooral een hoop uitlaten en ander spul, mocht je een megaton uitlaat zoeken, het staat op Marktplaats.
 
Terug
Bovenaan Onderaan