Honda CB550 F uit 1978

Het schiet al aardig op. De afgebroken bout krijg ik er niet uit. Waarschijnlijk hebben ze het al een keer geprobeerd met een linkse tap want ik zie iets zitten en heb al drie boren bot gedraaid :( . Ik zal een hexacoil m8 in het gat doen ik heb voldoende ruimte denk ik
full
 
Is dit de neutraal schakelaar???

Het nokje aan de achterkant waar hij mee in de as valt van de enkele schakelvork.
full
 
Vandaag nog eventjes verder weze klussen in het hok, en het onderste cater helft ontdaan van onderdelen.
full
 
Onderste deel carter is nou ook leeg, zal hem morgen ontvetten en wat schoonborstelen en dan weer spuiten en in de oven die hap. Zal wel weer gaan stinken. Zal moeders de vrouw blij mee wezen O-)
full
 
Heeft iemand trouwens nog een neutraal schakelaar in de spare-parts liggen? Ik hou mij aanbevolen. Bij mij is het nokje afgebroken en is hij een beetje aan het ontbinden door de olie bende die eromheen zat.
 
Hallo mensen,

We zijn weer aan het opbouwen alleen heb ik wederom een tegenslagje. Ik krijg de rotor(poelie) van de dynamo niet los ik heb er al een poelie trekker op mar los komen ho maar. Zou een beetje verwarmen helpen? Hebben jullie hier ook ervaring mee, en wat is de beste oplosing want ik moet hem eraf hebben om de oliekeering te vervangen.
 
Hallo mensen,

We zijn weer aan het opbouwen alleen heb ik wederom een tegenslagje. Ik krijg de rotor(poelie) van de dynamo niet los ik heb er al een poelie trekker op mar los komen ho maar. Zou een beetje verwarmen helpen? Hebben jullie hier ook ervaring mee, en wat is de beste oplosing want ik moet hem eraf hebben om de oliekeering te vervangen.

pouliyk5.jpg
 
Laatst bewerkt:
De rotor van de dynamo heb ik eindelijk los, ik moest hem aardig warm stoken met een brandertje. Poelie trekker erop en dan een klap met de teflon hammer en met een luide knal schoot hij eindelijk los. Heb de olie keerringen ook binnen en kan dus nou beginnen met opbouwen. Ook nog een andere neutraal sensor kunnen ritselen. Foto's komen zo spoedig mogelijk online.
 
Hallo Ilko

Ik heb het met MOTIP hittebestendig zilver gedaan. Art nr 04032 en hitte bestendig tot 650 graden. Na het spuiten een uurtje laten drogen en dan een uurtje op 160 graden in de oven voor het beste resultaat.



Waar spuit je je blokdelen mee als ik vragen mag?
 
Laatst bewerkt:
Zo eerst weer eens een paar foto's online zetten. Heb eerst de onderste helft van het carter gespoten en afgebakken.
full
 
En dan maar beginnen met de organen van de oude dame weer terug te plaatsen. En met het grote boek erbij. Weet iemand trouwens waar de kleinste van de oliekeerringen moet? Ik kom hem nergens tegen.
full
 
Ik heb ook post gekregen uit de states, de achterfender is binnen. Hij heeft wel een beetje last van de spikkels maar is een stuk beter dan diegene die er op zat. Hier ztten tich extra gaten in geboord. Alleen is deze van een eerdere 550 k3 volgens mij. Geluukig heb ik ook de lamphouder hiervan.
full
 
Ik ben ook begonnen met het polijsten van het kleppen deksel, daar zit wel wat werk in geloof ik met al die hoekjes. Maar het begin is er.
full
 
Nog een klein vraagje, is het normaal dat de oliekeerringen die in een groef vallen (uitsparing) aardig ruim zitten? Of gebruik je hier ook een beetje vloeibare pakking? En de oliekeerringen die geheel gesloten is komt toch tegen de as aan inplaats van erop zoals bij mij in het boek staat? Ik ga vandaag proberen de bovenste helft van het carter erweer op te krijgen. Eerst nog ff vloeibare pakking halen.
 
Gokje: waar het asje van je koppelingshevel het koppelingshuis in gaat?


Dat is niet de kleinste (een na kleinste). Nieuwe ronde nieuwe kansen. Miischien toeren opnemer? Ik heb hem met tandwiel en al eruit gehaald, ik zal vanavond eens kijken. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan