Honda CB650

WalterVN

Rookie
21 apr 2021
2
1
Na diverse super sport motoren te hebben gereden en een dagje ouder te zijn geworden, ben ik van plan om een Honda CB650 uit de jaren 70/80 aan te schaffen. Ik wil er rustig mee toeren en overweeg om volgende maand een tweetal weken rond te gaan reizen door Europa.
Waar moet ik op letten bij de aanschaf? Wat zijn redelijke prijzen voor een CB in goede staat (optisch en onderhoud)? Wat de gek er voor geeft wellicht, maar wat is redelijk? Het is namelijk ook wat de gek er voor vraagt. Nog andere tips?
 
Blokken zijn aardig hufterproef alleen olieverbruik kan een probleem zijn,de rest is net als bij iedere
andere motor,redelijk voor een heel nette zit zo rond de 3000,-,persoonlijk zou ik zelf eerder voor de
CB750F of KZ gaan,zijn stuk rapper en wat moderner,prijzen zijn ongeveer op het niveau van de 650.
Zelf ben ik een fan van de SC custom uitvoering,maar die heeft een kleinere tank en is dus minder geschikt voor
de langere afstanden.
Als het niet perse een Honda moet zijn zou je ook aan een Kawa 650 kunnen denken ,eigenlijk nog een beter blok
en vind dat persoonlijk een nog iets sportiever ogende motor.
1657462300862.jpeg

Bijvoorbeeld,
Ook leuk,
Of,
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik me kan herinneren : als de uitlaten nog maar heel zijn.
Voor de rest zoals je elke andere motor bekijkt.
 
@WalterVN , check dit topic even:
Er is iemand die van z'n CB650 af wil, en het is een nette ook. 😉
 
Walter laat niks meer van zich horen:N,zoals zovele rookies,
ben er een beetje klaar mee die te helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan