Honda CB700SC Nighthawk S '84-'86

Ik heb de nighthawk gisteren opgehaald*O*.
Zo op het eerste gezicht is de schade van het buiten slapen wel te overzien. De voorvork heeft roest dus dat worden nieuwe binnenpoten. De achterrem zat vast, die heb ik vanavond open gehaald en een van de voeringen is losgekomen dus die moeten worden vervangen, de lagers waren wel nog netjes.
De tank is roest vrij *O*.
Alleen de glaasjes van de rem- en koppelings reservoirs zijn vergaan, van de remkant zit er een gat in, de koppelings kant is er niet veel beter aan toe. Op cmsnl zie ik ze niet separaat worden genoemd, zijn die glaasjes los te krijgen? Of heb ik hele nieuwe hendels nodig?
 
ik vond op facebook een nighthawk, bij de motoren voor onder de 750 euro, er was wel wat aan verbouwd, dus zeker niet meer orgineel.
nu heb ik wel wat ervaring met sleutelen aan 2 takt brommers maar niet met 4 tact. en dus ook niet met cardan aandrijving, kleppen stellen automatische kleppensteller ect.
ik wil eigenlijk een degelijke basis hebben, daarom vind ik deze motor ook interresant, cardanas, automatische kleppen steller en een honda.
waar moet ik opletten? zodat ik een goede basis heb en hem naar mijn smaakt kan afmaken.
 
Gewoon net zoals bij andere vergelijkbare motoren op de staat van de motor en of er geen rare bijgeluiden uit de aandrijving en blok
komen,blokken met hydraulische klepstoters moeten mooi rond lopen en geen rare tikken of ratels produceren.
Controleer ook of de motor goed bijlaad,Honda spanningsregelaars willen nog wel eens problemen geven.
 
Laatst bewerkt:
Even een kort en waarschijnlijk domme vraag.

Wat is nou wezenlijk het verschil tussen een nighthawk 700 of een 750 uit 1984?

Frame etc het zelfde alleen een ander blok? 80 om 70 pk?

De 750 uit 84 is nooit in Europa geleverd? En dus een Canadees of Amerikaans model?

Ik ben zelf 100 kilo en 1.89 lang en 32 jaar.
Kwam een nighthawk 750 te koop tegen. Ziet er goed uit.
Maar niet veel info kunnen vinden er over(en niet heel veel zin om 29 pagina's te lezen, een stuk of 10).

Is de motor geschikt voor mijn lengte? Om er een dag mee te rijden?
Na een jaar ofzo gisteren 1 gekocht.
Was vorig jaar zomer bij een cbx 750 wezen kijken.

Gisteren een 700 uit 1986 gekocht, een blauw wit rode.
Heeft een tijdje stil gestaan, dus heeft wat liefde nodig.
Olie en filter, voorrem klemt/loopt aan.

Verder, tja ik dacht ik zie het wel. Beetje impulsief haha
 
Met de veranderingen hier op het forum zie ik dat veel foto's uit het eerste bericht van dit topic verdwenen zijn.
Zo te zien had ik ze geüpload naar motorstek.nl. Echter bestaat dat niet meer waardoor de foto's weg zijn.
Ook heb ik er geen offline backup meer van.
Hopelijk kan ik ze nog terug vinden op het internet...
 
Laatst bewerkt:
Na de aanschaf van een andere recentere honda denk ik erover om mijn cb700sc te verkopen. Tis de rode uitvoering. Enige wat niet origineel is zijn volgens mij de knippers achter. Verder niet verzaagd of verprutst. Moet wel weer gepoetst en gepolijst.
Iemand belang stelling? Zie foto's eerder in dit topic
 
Voor de liefhebber: ik doe mijn nighthawk (Canadees, rood zwarte uitvoering) in de verkoop i.v.m. aanschaf van een andere motor. Daardoor gebruik ik de hawk te weinig. Ik rijd er af en toe op om de motor wel los te houden. 100% origineel en eigenlijk het model zoals de nighthawk bedoeld was: door import uit Canada de echte 750 en niet de Amerikaanse 700. Dat betekent ook een km teller i.p.v. miles. Momenteel (zo uit het hoofd) c.a. 45.000 km gelopen, olie is 1500 km geleden vervangen en banden zijn 300 km oud. Orginele sleutelsetje aanwezig. Er zit een verhoogd (zeldzaam) ruitje op die je hoofd uit de befaamde turbulentie houd. Orginele ruit aanwezig. Gegadigden graag in PB, ik verkoop de motor niet aan iemand die erin gaat zagen. Daar is dit exemplaar simpelweg te mooi en uniek voor. Daarom ook eerst hier aangeboden voor hij op marktplaats gaat.
 

Bijlagen

  • IMG_20200925_173945.jpg
    IMG_20200925_173945.jpg
    388 KB · Weergaven: 31
Heeft ieumand Uitlaat van Honda CB700 SC Nighthawk van 1984 tot 1986
Dempers mogen beschadigd zijn, het gaat alleen over de bochten
 
Weet ieumand iets van olieproblemen? tijdens het starten zie ik veel olie bij de cylinders op hoogte waar uitlaat bevestigd zit aan cylinderblok.
 
Lekkende koppakking, kleppendeksel pakking lek, lekkage ergens bij de oliekoeler(slangen en/of aansluitingen). Schoonmaken, laten draaien en kijken of er ergens olie uit komt.
 
Laatst bewerkt:
Is er misschien iemand die weet waar ik nog een originele uitlaat (nieuw of tweedehands) voor een Honda Nighthawk 700 S uit 1986 zou kunnen
vinden. Ben bereid om er best wat voor te betalen ...
 
Is er misschien iemand die weet waar ik nog een originele uitlaat (nieuw of tweedehands) voor een Honda Nighthawk 700 S uit 1986 zou kunnen
vinden. Ben bereid om er best wat voor te betalen ...
Ebay in de gaten houden. Er staan wel wat pijpen te koop op ebay, maar meeste in de USA, als ze die al willen verzenden ben je
veel kwijt aan transport. Ook moet je maar afwachten wat je krijgt, zelfs al ziet de pijp er aan de buitenkant goed uit kan deze inwendig verroest zijn.
 
Ben lekker met de Nighthawk bezig geweest.
Had een tijdje stil gestaan, maar loopt weer als een zonnetje.
Heb 1 vork binnenpoot vervangen voor een betere zodat de keerring niet meer lek gaat.
In eerste instantie wilde hij niet starten, dus heb ik de connectoren schoongemaakt en voila.
1 druk op de knop en lopen.
Verder nog wat andere zaken langsgelopen en in orde gemaakt.
Ik was de connectie heel even kwijt met de Nighthawk, maar ben weer helemaal verliefd.
Zeker ook nu hij op nieuwe Metzeler Roadtec01 banden staat.
 
Ooit een aantal keren op zo'n rood/zwarte gereden, dat was onze bedrijfsboodschappen motor.
Fijne motor om op te rijden, comfortabel en ook nog vrij sportief.
 
Terug
Bovenaan Onderaan